Micro Magic tips

• Topicstarter Topicstarter Meerzicht
  • Startdatum Startdatum
M

Meerzicht

Guest
Ha modelbouwers,

Na te mogen genieten van een nikko speedbootje kwam ik tot de conclusie dat 15 minuten wel heel erg kort is (en dat 'speed' niet voor snel staat :p). Via het idee om er zonnecellen op te plaatsen ben ik op het idee gekomen om een Micro Magic te kopen. Let wel; ik heb dus geen ervaring met modelbouw (of je moet plastic opzetvliegtuigen meetellen).

Waarom de Micro Magic; de prijs, de zeilduur en het bereik v/d zenders. Inmiddels heb ik dit forum al aardig doorspit op topics over de Micro Magic. Ik zal dan ook niet (meer) voorstellen om er een motor onder te plaatsen :).

Qua besturing heb ik mijn oog laten vallen op de Futaba 2211 (Attack II). Maar nu ben ik van plan om ooit ledjes erop te plaatsen, zodat ik hem ook kan gebruiken als het wat donkerder is. Wel wil ik dit met de zender kunnen aansturen. Nu vermoed ik dat ik hier een extra kanaal voor nodig heb, klopt dit? Probleem hiervan is dat de 3 kanaals variant veeel duurder is. Alternatief is dan de 3 kanaals modelcraft. Wat raden jullie me aan?

Ander ideetje; ik zag ergens in een topic dat iemand een rode led op de boot heeft gezet welke aangeeft dat de batterij bijna leeg is. Klinkt mij als ideaal, of is dit voor de Micro Magic zinloos vanwege de vaarduur?

Graag hoor ik wat jullie ervan vinden.

Groeten

Als je de verlichting aan en uit wilt zetten, heb je daar inderdaad een extra kanaal voor nodig. Dit kun je echter ook mixen met een ander kanaal (bv. gas), maar ik denk niet dat dit je bedoeling is. Een ledje op de boot die aangeeft of de accu bijna leeg is, is vrij makkelijk te maken.

nou weet ik niet wat je voor die 2211 moet betalen maar voor hetzlfde geld of misschien ietsje meer het je een 4 kanaals 2,4 Ghz zender.

1) Er is een compleet Micro Magic forum: Micromagic.nl: Nieuws