Micro ontvanger

• Topicstarter Topicstarter Jugge
  • Startdatum Startdatum
J

Jugge

Guest
Hoi. Ik ben op zoek naar een 4 kanaals-ontvanger voor mijn Bug.
Er is plaats voor 4,5×3×2 aan ontvanger. Welke ontvanger raden jullie mij aan? Het liefst een redelijk goedkoop.
Ik ben ondertussen al de Jeti REX 4 plus tegen gekomen, maar nog niet waar ik die kan kopen. Of is dit geen goede ontvanger?
bvd Jugge

Hoi,

De graupner XP-8 is een heel klein ontvangertje ca 3 bij 1,5 bij 1. Er moet wel een microkristal op en hij heeft een wat kortere reikwijdte als een normale ontvanger.
HGij kostte in het gulden tijdperk (als ik het mij goed herrinner) ongeveer 80 gulden.

Mark

waarom REX 4 en niet REX 5?

de Schulze Alpha 435 is ook een optie, vandaag voor het eerst mee gevlogen.. bevalt tot nu toe uitstekend :P

Hoi,

Ik heb zowel de Jeti als de vijfkanaals van Webra in gebruik.
Jeti hebben ze bij JePe in Helmond (nu met korting)!!!!! en de Webra voor zover als ik weet bij veel andere modelbouwzaken. Ik gebruik beide al een hele tijd naar volle tevredenheid. Beide ontvangers hebben de volle reikwijdte en zijn zeer klein en licht.

Groetjes, Erik. :D

@ Joost
Noemde de REX 4 alleen als voorbeeld omdat ik toch maar een 4 kanaals ontvanger nodig heb en ik er vanuit ding dat 4 kanaals goedkoper is als 5 kanaals.

Ik denk dat het toch de Jeti REX 4/5 word, aangezien de Graupner XP-8 een minder grote rijkweite heeft en de Schulze Alpha 435 duurder is (volgens http://www.strat.at, kon zo snel geen nederlandse site vinden)
Kent iemand toevallig een winkel in omgeving Eindhoven die de Jeti ontvanger verkoopt? En zo ja voor welke prijs? Ik heb de al nagevraagd bij de lokale modelbouwzaak, die had hem niet.

Lees het laatste bericht van helerik eens, daar staat een adres in de buurt van Eindhoven in.

Hoi Jugge,

Als je verstandig bent bel je eerst even naar JePe. Hij is naar de beurs geweest en zal, denk ik, nog weinig voorraad hebben.
Succes,

Erik.

Ik weet niet welke zender je hebt maar zelf heb ik de Multiplex Cockpit en bij deze zender gebruik je voor de V-Mix (heb je nodig bij The Bug) kanaal 1 en 5 van de ontvanger.

Ik heb een Graupner X-412. Die mixt kanaal 3 en 4, daar had ik al aan gedacht :) .
Maar bedankt voor de waarschuwing :yes:

@Theo, op de MPX Cockpit V-staart-mix op uitgang 2 en 3 (= ook richting/hoogte) en Delta-mix op 1 en 5 (1= rolroer, 5=2e rolroer-servo in diverse mixer-programma's met twee aileron/elevon servo's).....

Niet al te "moeilijke" delta kan je ook als V-tail vliegen ... vliegmodus dan op 1 of 4 als je met één stick wilt sturen.....

Als je bij een mpx cockpit de v-tail mixer wil gebruiken ipv de delta mixers dan ga je moeten rollen met je richting ipv rollen ,dit kan wel opgelost worden door van mode te veranderen zodat je zogezegt met je rechtse knuppel de richting bediend. Ik heb er inieder geval lang achter gezocht en ik vind het toch een HEEEL grote fout van multiplex om een delta op kanaal 1-5 te mixen , ik ben trouwens nog nooit een delta tegengekomen met 5 kanalen.

Ik geloof dat het bij de Multiplex EVO-reeks vrij te kiezen is, en bij de 3000 reeks was dat ook al zo als ik me niet vergis.
De 'goedkopere' reeksen hebben nu eenmaal minder functies (zonder iemand voor het hoofd te willen stoten) maar het verschil moet ergens zitten.

Kris

Die truuk van Dirk pas ik ook toe. Bij ondoor ontvangertjes vaak maar 4 kanalen en als je dan een vliegend vleugeltje wilt hebben...

Andere mode (3 i.pv. 1) en dan als V-staart op 2 en 3 bij de cockpit dan maar.

Let bij die EVO reeks op dat de EVO-7 weer anders is dan 9 en 12. Volgens mij is EVO-7 een opgeleukte cockpit en de EVO9-12 afgeleid van topmodellen (allemaal software natuurlijk).

Back