[Micro] Paddles verder uit elkaar, meer stabiliteit?

Hoi,

'k heb zojuiste het stangetje tussen de padles stuk gevlogen, niet heel erg, dat was de enige schade :)

maar, aangezien 't een simpel coolstof stokje van 1mm dik is zou je 't gemakkelijk kunnen verlengen, nu is alleen de vraag, geeft dit ook meer stabiliteit, of is het iets wat niet uitmaakt?
als 'k ze verleng, waar moet ik dan op letten?

langer = stabieler, maar je kan ook je paddles verzwaren door kleine stelringetjes oid om het stangetje te doen.
nadeel is dat het allemaal wat slomer stuurt.

't is en blijft een micro natuurlijk.. 'k denk ook niet dat ik als beginner het verschil zal merken...

als 'langer = stabieler' het geval is.. waarom zitten is het standaard dan 'zo kort' ?

_cyclops_ zei:
waarom zitten is het standaard dan 'zo kort' ?
gerard_nl zei:
nadeel is dat het allemaal wat slomer stuurt.
;) :P

Dat slome lijkt mij juist lastig voor een beginner. stuur je de ene kant op... gaat ie alweer de andere richting op.

Je hebt ook een hillermixing-mod voor je Hummingbird, dan is het nog directer sturen. (makkelijk bij snelheid maken) Een deel van de roll/nick stuurt hij dan direct aan van de swash en een deel via de paddles.

De lange swashplate-aansluitstokjes zijn denk ik ook bedoeld om flybarless te vliegen.

Ik denk ook niet dat je de lengte moet verlengen. Het is waarschijnlijk een goede directheid / stabiliteit verhouding. Daarnaast gaan ze met nog langere koolstof staven eerder kapot :(

'k heb ze maarliefst 1 cm verlengt... 't hele stokje is nu 20 cm ipv 19.... en dat heb 'k eigenlijk alleen gedaan omdat dat makkelijker uitmeten in 't midden is :)

satoer, bedankt voor 't duidelijk maken van iets duidelijks wat 'k me later ook bedacht... :D

Ik vlieg op mijn piccolo al ruim eeen jaar met een wat langere paddelstang (22 of 23cm, moet ik eens nameten). heeft geen negatieve bij-effecten. wel vliegt de heli wat strakker.
Met wat meer hefboom compenseert de paddlestang het knantelmoment van de wat ongelukkige bladvorm van de piccolo wat makkelijker. Demping door de grotere middelpunt vliedende krachten wordt daardoor makkelijk "overstuurd" zodat de stuurreactie ongeveer gelijk blijft, maar rond de middenstand wat minder "gefladder" optreedt.

Back