micro pneumatisch landingsgestel

iemand zei me dat ik dit draadje best hier post omdat jullie veel ervaring hebben met dit soort landingsgestellen...dus alvast bedankt en sorry dat ik jullie ermee lastig val:

ik heb bij hobbyking dit micro pneumatisch landingsgestel gekocht en wil het gebruiken in mijn nog te bouwen airacobra p39
MAAR ik heb hier totaal geen ervaring mee, ik heb al een kleine compressor gekocht met 12V

kan er iemand mij uitleggen hoe het precies moet?

op de foto zien we de luchttank + kabels, dit begrijp ik

1: 2 staafjes die passen in de stukken 5, hoe maak ik daar een wiel aan vast?
2: tussenstukjes, ok
3: ik denk dat dit stuk dient om van buitenaf de tank te vullen, alleen werkt dat niet bij mij...moet ik iets losdraaien of zo?
4: dit moet waarschijnlijk aan de servo?
5: ok
6: kabel want het voorwiel werkt met pull-pull systeem, kan dit anders?

Foto-KECZZE8Q-D.jpg

het zou zalig zijn mocht ik hier wat hulp krijgen!
bedankt!

hoi tom,

1 die staafjes die moet je 90 graden omplooien en dan krijg je er een wiel aan vast gemaakt

gtjs
wim

Hoi Tom,
Is het een enkel of dubbelwerkend systeem? en 4 is je regelventiel dat door een servo wordt aangestuurd en 5 is je vulventiel en het bovenste gedeelte is afschroefbaar en als je dit gedeelte er opschroeft dan wordt er een stift in het ventiel vrijgemaakt en kun je je tank vullen.Zit er geen handleiding bij?

Egbertje

hey egbertje, neen geen handleiding

ik heb al geprobeerd met een kort stukje leiding de tank te vullen via de vulnippel maar zonder succes, alhoewel ik wat lucht hoor ontsnappen uit het tankje maar de meter van mijn compressor beweegt niet verder dus ga ik ervan uit dat het tankje niet gevuld wordt...

Hoi Tom,
En als je alleen een stukje slang op het vulventiel zet en dan de vulslang erop,komt er dan wel lucht door het ventiel?
Leg anders het ventiel in een bakje water,dan zie je waar de lucht heengaat.

Egbertje

Back