Micro Prophanger......welke??

Hallo allen.
Ik heb een vraagje:
Ben op zoek naar een Micro vliegtuig dat vliegt op mijn Turnigy Nano 2S 300Mah Lipo packjes.(2S180Mah mag ook)
Maar dan een Micro vliegtuig dat heel goed kan prophangen.( liefst NIET een toestel dat op 1 cell Lipo vliegt)
Ik zit te wijfelen of de E-flite Beast dat kan maar denk dat er ander soortgelijke vliegtuigjes zijn die veel beter zijn om mee te leren prophangen.
Het mag een Micro vliegtuig zijn van formaat E-flite Beast of E-flite Sbach342 van ±70gram aan vlieggewicht.
Ik zou heel graag willen leren prophangen met een Micro vliegtuig en dat mag met windstil weer.
Iemand een idee of advies?
Ik hoor het graag.
Vr Gr Erwin

Hallo allen.
Ik heb een vraagje:
Ben op zoek naar een Micro vliegtuig dat vliegt op mijn Turnigy Nano 2S 300Mah Lipo packjes.(2S180Mah mag ook)
Maar dan een Micro vliegtuig dat heel goed kan prophangen.( liefst NIET een toestel dat op 1 cell Lipo vliegt)
Ik zit te wijfelen of de E-flite Beast dat kan maar denk dat er ander soortgelijke vliegtuigjes zijn die veel beter zijn om mee te leren prophangen.
Het mag een Micro vliegtuig zijn van formaat E-flite Beast of E-flite Sbach342 van ±70gram aan vlieggewicht.
Ik zou heel graag willen leren prophangen met een Micro vliegtuig en dat mag met windstil weer.
Iemand een idee of advies?
Ik hoor het graag.
Vr Gr Erwin

Als je iets zelf wil bouwen

Deze heb ik een tijdje terug gebouwd (spanwijdte 55 cm, gewicht 55 gr) en vlieg ik met 2S 120 mAh Lipootjes. Prophangen kan net met de huidige configuratie (maar dan heb je minder dan 2 minuten vliegtijd).
Ga morgen volgende week testen met een 6 x 3 en 5 x 4.3 prop ipv 5 x 3

mini-yak-55-a

Je zou em ook ietsje groter kunnen maken (75 cm bijv.) voor 300 mAh Lipo's.

voor 120 mAh lipo's denk ik eraan om naar 45 cm te gaan (met aangepaste setup)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Hans.
Bedankt voor je reactie.
Helaas ben ik niet zo'n Bob de Bouwert.
Ik koop het liever kant en klaar.
Sterker nog: Bind and Fly.
Ik zal dus nog even verder moeten zoeken.
Denk dat het lastig wordt.
Wil toch echt geen MPX Acromaster of zo.
Vind dat spul te groot en ben helemaal in de Micro's.
Hopenlijk kom ik tzt wat tegen.
Vr Gr E

Hey Erwin,

Hier wat opties:
-Biplane
-De UMX Sbach 342
-Een hele collectie
-DE 4-site

Maar, zelfbouw is ook wel doenbaar hoor, enkel een plaat Depron, een cutter, een lat en wat bruislijm nodig. De elektronica kan je desnoods uit een gecrashte BNF-er halen, die vind je ook wel voor een prijsje. Spektrum heeft ook een combo van ESC/servo/ontvanger: deze, je vind hem wel goedkoper ook. Dan heb je enkel nog de motor en prop aan te schaffen.

Sowieso als je echt bnf wilt, dan moet je al voor een toestel van Horizon Hobby gaan, hun micro's vind je hier.

Succes alleszins en laat maar weten wat het geworden is uiteindelijk.

Groeten uit België,
S.

Waarom moet het een micro zijn? die dingen zijn veel zenuwachtiger dan een 'normale' afmeting indoor model. Ook is het regelen van zo'n klein propje om de juiste sweetspot voor de hover te vinden een stuk lastiger. Het is al snel of te veel of te weing.

Hoi.
Ik begrijp je!
En........ben het ook roerend met jou eens.
Maar......................
Ik zit tegenwoordig helemaal in de Micro's.
Kan ermee op kleinere veldjes mee vliegen (alsmede grote velden) en ook indoor.
Met weinig wind zijn ze heerlijk en mijn Micro's met 3 assen Gyro vliegen zelfs MET wind redelijk strak.
Dus ik wens me graag een Micro Prophanger.
Kan me volgende week een multiplex Acromaster halen als het moet.
Maar ben zo allemachtig klaar met groter formaat toestellen.Dus dat gaat niet gebeuren.
Vandaar mijn vraag.
Vr Gr Erwin

een echte prophangmachiene is de umx extra 300 maar die is 1s... eventueel is een hyper taxi leuk als je er even een nieuw rompje voor maakt met een leuker kleurenschema als die enorm lelijke die standaard is...

Back