Micro RS4 Stekker Dilemna..

Goedenavond!

Ik heb sinds kort een HPI MicroRS4, en na het carbon chassis is nu ook het EzRun 12T brushless setje gearriveerd die ik besteld had, het wachten is nu enkel nog op de servo en accu's.

Nu zie ik echter dat er op de ESC een female MINI Tamiya plug is om de accu op aan te sluiten, terwijl ik ook al adapters had gekocht voor een tamiya plug (wie bedenkt er dan ook plugjes die net iets kleiner zijn dan tamiya plugjes en er niet op passen:confused:).
De 2 accu's die ik besteld heb hebben beiden een micro plug, die ik samen met de adapters die ik heb naar tamiya om kan vormen, maarja niet naar MINI Tamiya dus :S

Nu wilde ik graag weten welke pluggen jullie mij aanraden om te gebruiken, ik heb namelijk al een tamiya lader dus met een mini tmy->tmy adapter of tmy stekker zou ik al uit de brand zijn, maar ik heb gehoord dat deze vrij snel smelten.
Nu wil ik later misschien met LiPo's gaan rijden die meestal Deans plugjes gebruiken, en ik heb al wat LiPo's voor mijn heli die JST stekkers gebruiken.

Vrij complex allemaal dus ;)

Het beste lijkt mij om bij de lokale modelbouwwinkel te vragen naar 4mm goud pluggetjes.
Zeker omdat je brushless gaat gebruiken.
Ik merkte bij mijn 1/18 dat na het vervangen van de micro stekkertjes door 4mm goudpluggetjes, ging hij sneller!

P.S. Je moet wel kunnen solderen.

Grts, edo...

Laatst bewerkt:
Voor het microwerk zijn er ook 2mm goudplugjes te vinden.

Als je de pinnen uit die tamiya stekker peutert kan je er een krimpkousje op zetten en als het mee zit zo in een 2mm goud busje steken.

Zijn die plugjes ook in de bouwmarkt te halen? De dichtstbijzijnde modelbouwwinkel is een behoorlijk eind weg, en als ik ze uit Hong Kong haal (6,37 voor 20 setjes) duurt het weer 1-2 weken voor ik ze heb ;)

Ik denk dat ze dat niet bij de bouwmarkt zullen hebben...

Trouwens, als je de 4mm van bij de modelbouwwinkel gebruikt zul je ongeveer 15€ kwijt zijn.

Laatst bewerkt:
Back