Micro schroevendraaier cassette?

Waar kopen jullie je gereedschap?
Ik zoek me nu al werkelijk maanden een bult voor een mooie cassette waar Philips, slot,
en alan (hex) schroevendraaiertjes in zitten met een fatsoenlijk heft.
Ik heb het eens geprobeerd met zon geval waar je bitjes in moet doen,
maar dat beviel me voor geen meter omdat die zo dik zijn en vaak speling hebben.

Nu rommel ik maar wat met een setje van die goedkope chinese klapkauwgum schroevendraaiertjes en alan L-sleuteltjes,
maar ik zou graag eens een mooie alles in 1 cassette aanschaffen.

Er zijn wel veel mooie cassettes waar dan torx in zit ipv. alan hex,
maar torx is niet hetzelfde als hex volgens mij.

Ik ben al bij de praxis, gamma, en conrad geweest, geen van allen hebben wat fatsoenlijks.

Laatst bewerkt:
Ik ken Imbus en Torx.

En volgens mijn Proxxon Industrial set is HEX een 6 kant dopsleutel en INHEX een imbus sleutel .

Voor goed gereedschap moet je kijken in de speciaal zaken die je wel in elke stad vind .
Ook heeft Conrad veel " merk " spul .

Mvg Johan

Inderdaad, je kunt er gevoeglijk van uit gaan dat Vario duurder is dan in een echte gereedschapswinkel. Maar als je dat kleurtje en logo nou zo mooi vindt ...

@Freak
Informeer ook eens in het stoom sub-forum.

Ja ik doelde eigenlijk niet op de "merk" spullen van de modelbouw wereld,
want dan betaal je al gauw 3x zoveel als bij een normale gereedschapsboer. ;)
Ik ben totaal niet merk gheil, de eerste beste chinees vind ik ook prima.

Die vaio benelux moest ik wel even om lachen.
Noemt zich benelux maar is in et duits.
Zit ook niet echt tussen wat ik zoek ook eigenlijk.

En sorry, met hex bedoelde ik alan imbusjes.
Die dingen die je normaal met zon L-sleuteltje moet aandraaien.

In het stoom subforum?
Ik dacht dat ik hier wel goed zat met gereedschap vragen. :p
Maar ik zal het daar ook eens vragen.

Tja, da's dus € 5,00 per "schroevendraaier". Voor die kwaliteit valt dat wel mee. Je zou ook eens kunnen zoeken op Mannesmann, die verkopen ook dergelijke sets (maar dan wel goedkoper)

Mwah, een schroevendraaier is voor mij iets met een fatsoenlijk heft eraan hoor Micropuller. ;)
Die set is 1 heft met een stel uit de kluiten gewassen "bitjes".
Daarom vind ik em een beetje duur.

Conrad heeft het Mannesmann assortiment, maar helaas heeft dat merk geen micro set, enkel de wat grotere maten.
Wel jammer, het spul ziet er mooi uit.

Hobbyklok heeft mooi speelgoed.
Ik ben dol op uurwerkjes, vooral de Tourbillon's kwijl ik me gek op.
Maar helaas kom je bij zulk mooi delicaat spul geen alan hex bouten tegen. ;)

Bijou-moderne is voor particulieren volgens mij.
Ik kan daar iig niets kopen.

Hé verrek, nog niet aan hobbyking gedacht.
Is dat een beetje tedoen met klein spul, Rhelie?
Hobbyking heeft er de maten niet bij staan dus geen idee. ;)

En zijn die bitjes magnetisch?
Dat zou een dikke vette plus zijn.

Conrad? Heeft niet veel kleins.

En ja, Wiha tools. Mooi speelgoed!
Ik heb er de tangetjes van, echte ijzervreters.
Die kwamen bij mij van de aldi. ;)
Maar je kan ze denk ik niet direct kopen bij hun,
ze hebben een UPS bezorgprijs van 8 dollar, dus dat zal vast niet internationaal zijn. ;)

Het zal wel uitdraaien (:lol:) op dat setje bitjes dat Rhelie aanraad.
Ikzelf ben nooit echt fan geweest van bitjes omdat die bij mij altijd zwaar dronken in het hulsje zitten waardoor de schroefjes alle kanten op ketsen.
Maar Rhelie is zo tezien een doorgewinterde heli vlieger, en als er een soort piloot weet wat sleutelen is, dan is het wel een helipiloot. ;)
Dus als hij het goed spul vind, zal het mij ook wel bevallen.

Laatst bewerkt:
Kijk hier eens, DealExtreme: Professional Tools (Page 1) prijzen inc wereldwijde verzendkosten!

Echt veel keuze aan setjes hoewel het meeste wel met bitjes zijn, maar dat hoeft niet perse speling te betekenen, Deze heb ik al een jaar of 2 in gebruik en door de manier waarop hij werkt echt geen speling. Omdat je hem vastdraait en daarmee klemt.

Voor imbus gebruik ik de align set van 4 stuks, nu 1 stuk (mijn schuld) en 1 kwijt, ik koop hem binnenkort waarschijnlijk weer. Het is opzich wel prettig alles toch los te hebben en niet enkel met bitjes, hoewel het voor op het veld wel makkelijk mee te nemen is, in 1 oogopslag zie je of je alles hebt.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Jup, en een stuk goedkoper na verzendkosten, met betere beschrijving en meer foto's...

Die staat ook al een tijdje in mijn wishlist.

Denk je dat dat een span kop is, Nando?
Ik heb namenlijk een ruft hekel aan rammelende bits, zeker als je met klein spul bezig bent.
Want dan kun je weer 5x op je knieen gaan zitten om een schroefje van 2mm te zoeken.

Back