Micro Snelheidsregelaar en lipo lader nodig

• Topicstarter Topicstarter Dave!!
  • Startdatum Startdatum
D

Dave!!

Guest
Hallo beste mensen,
in het kort had ik even 2 vraagjes.

1- Waar kan ik (voordelig :roll: ) een GWS ICS-50 esc krijgen? Zo eentje die niet je Piccolo staartmotor opblaast (alsof je dan hoe dan ook kunt voorkomen)

2- Een LiPo lader voor 1-3 cellen en onder de 50 euro?

Denk trouwens niet dat dit voor de Piccolo zelf is, 't is voor een kleine F/A-18D Hornet :P
http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=375440

Dank jullie voor jullie tijd en moeite :D

Dave

http://www.aircraft-world.com
Heeft zowel HAT staartmotortjes (die bedoel je geloof ik) als 4s lipo laders (de apache 2500, gebruik ik ook, kost rond de 38 euro). En aangezien de dollar zeer gunstig staat is alles spotgoedkoop.
Op het moment zijn ze aan het verhuizen, 8jan weer online, vanaf 10jan weer bestellingen.

Hallo David,
wat vind je eigenlijk van die Apache lader?
Hoe betaal je eigenlijk, want een creditcard heb ik niet en het is altijd zo een gedoe vanuit het buitenland iets bestellen...

Ik las laatst iets (volgens mij over die Apache lader) dat het een "e-tec" of "kokam" lader is. Betekend dat dan ook dat E-tec laders alleen E-tecs laad en Kokam alleen Kokams? Er is namelijk ook een verschil tussen Kokams en E-tecs volgens mij. De ene levert 3.6V en de andere 4.2V...

Dvae

De apache lader is een perfecte lader. Hij werkt goed voor alle soorten lipo's. Alleen zijn de amperages die je kunt kiezen afgestemd op de etec cellen, maar je kan er ook de kokam cellen mee opladen, dan moet je alleen een waarde kiezen die het dichtst in de buurt ligt van je cellen.

Het schijnt een hele veilige lader te zijn, word op meerdere sites aangeprezen.
Ik heb de lader tot nu toe gebruikt voor zowel etech als polyquest accu's, en voor zover ik weet kun je er alle soorten lipo's mee laden (tot 4s2500mah).
Nadeel(tje) is inderdaad dat amperages zijn afgesteld op de etech accu's, dus mijn pq880 accu kan ik niet laden met (wat perfect zou zijn) 880ma, maar dat moet ik met 700ma doen. Hierdoor duurt het iets langer om de accu op te laden maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

Betalen doe ik met paypal. Je kunt dan gewoon geld van je bankrekening overmaken naar paypal (in amsterdam), dat staat na een paar dagen op je paypal rekening, waarna je het wereldwijd kunt uitgeven.
Duurt iets langer dan met een creditcard maar is wel gratis.
Succes ermee
David

David Wielemaker zei:
dus mijn pq880 accu kan ik niet laden met (wat perfect zou zijn) 880ma, maar dat moet ik met 700ma doen. Hierdoor duurt het iets langer om de accu op te laden
Zal in de praktijk wel meevallen. Als je met 880mA zou laden, zit je eerder aan de 4.2V/cel, en loopt de stroom eerder terug -> laadt langer langzamer

Back