Micro turbine The Sprite WS 37

Hallo allemaal.
Namens John Wright uit de Uk wil ik het volgende mededelen:

John heeft een micro turbine ontwikkeld genaamd The Sprite WS 37.

Het motortje is 60mm diameter en is gebouwd met een vernieuwde ngv
Verdere gegevens volgen nog.
er word momenteel een klein aantal motoren gebouwd voor tests.
Er is al verschillende keren gevlogen met de motor , en alles was zeer positief.
Er moet nog bekeken worden of de motor in productie genomen word.

Het uiterlijk is fraai met geanodiseerd huis .
Opvallend is de bevestiging voor in de jet.
John heeft een klem aan de bevestigings beugel ,zodat de motor zeer snel los te halen is ,zonder te schroeven.

John is aanwezig op Jetpower ,en neemt een motor mee.
Voor wie meer wil weten over de motor kan daar contact opnemen met hem.

Einde bericht.

DSC_0655.jpg

DSC_0657.jpg

DSC_0656.jpg

P10101392.jpg

De prijs heeft John me nog niets over gezegd.
De stuwkracht is momenteel 2.1 kg en de motor weegt nu 400 gram

Lijkt op dat ding van "Lysand" of niet :-p

Hoe zwaar kan het leeggewicht van een eventueel toestel zijn? 2kg ofzo?

hey martin
ken je er niet 1 voor mij ritsellen om te testen ?????????;)

p.s. just a joke

lief ding

@Martin.

Leuk lief motortje die WS Sprite, hoe zou die draaien? :wink: ben wel benieuwd eigenlijk :wink:
Zie je.

Ger.

2.1kg? Dat is prachtig voor een 3kg mini schaal jetje :) Wel weinig vergeleken met een lambert. Die levert 1.6kg bij 220g motor gewicht.

Ik ben benieuwd naar de prijs als hij in productie gaat......

2.1

@Herman.

2.1 kilo uit een motor die nog lang niet uitontwikkeld is ????? eigen gewicht 400 gram en zeer degelijk, lees zwaar, gebouwd, vind het heel netjes.
En 1.6 uit een motortje (Lambert) die in diameter 5 mm kleiner is, trouwens eerst zien dat er 1.6 kilo uitkomt? misschien op 260K of zo?

Ger.

Uit een jj junior hebben ze al 1.6kg (en heel soms meer) gehaald en die lambert doet dat ook ;)

5mm meer deze dan bijna 2x zo zwaar? Wow :) Kan vast beter maar toch... Zo zwaar ziet hij er niet uit....... En door ontwikkelen kan natuurlijk nog een hoop opleveren uiteraard.

1.6 kilo zal wel kloppen hoor!

Mijn model weegt minstens 1.5 kilo en gaat onbeperkt verticaal.

naar het schijnt zouden zelfs 1.8 kilo halen, heb ik nog niet gemeten.

Laatst bewerkt:
naar het schijnt zouden zelfs 1.8 kilo halen, heb ik nog niet gemeten.

Klinkt mooi, :wink: echter reken ik liever met keiharde meet gegevens zoals statische stuw, EGT temperatuur i.v.m. rendement en uiteraard nog veel meer zaken die te meten zijn.
Vergeet niet dat als je je kist verticaal zet, na een horizontale aanvlucht, deze makkelijk over de 100km/u gaat, houdt je de kist op de grond in de hand en kijk dan of die vol gas omhoog wil dan weet je zeker dat de trust groter is dan het vlieggewicht.
Wil trouwens die Lippisch wel eens zien vliegen, is een heel apart kissie zeg maar.

Ger.

De jj junior levert statisch 16N met een egt tegen de 700 aan. Rendement weet ik niet...... een kolibri kan best zuiniger zijn.

De jj junior levert statisch 16N met een egt tegen de 700 aan. Rendement weet ik niet...... een kolibri kan best zuiniger zijn.

@Herman.

Met welke diameter compressor, diameter turbinewiel, uitstroom oppervlakte nozzle?
Tuurlijk kan je 16N uit die kleine wieltjes halen, 35 en 37mm e.d. en op minstens 250K, maar dan staat de hele handel achter vuurrood, is niet bevordelijk voor de betrouwbaarheid en de stand tijd van de lagers, sticks en VK.
Ik persoonlijk zie liever de temperatuur niet boven de 700 graden schieten in de spool up en op max rpm's de temperatuur liever niet boven de 600, kost wel rendement maar zo'n turbine zal je toch nooit zuinig krijgen :wink: heb de boel dan liever betrouwbaar met lange onderhouds intervallen.
Bij mij moet het spul gewoon werken en het liefst zo lang mogelijk, veel vliegen dus.
And at last but not at least, zo'n JJ is alleen leuk voor een echte turbine hobbyist (een soort van financieële valkuil is zo'n ding in mijn ogen) die zo'n onding zodanig kan verbouwen dat ie het een beetje behoorlijk gaat doen :wink: tegen de tijd dat zo'n JJ goed draaiend is kost ie onderhand net zoveel als een Lambert en ben je heeeeelveeeeeeel uurtjes verder.

Just my two cents.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop deze winter een junior te hebben en te laten zien dat het ook anders kan ;) De standaard jetjoe draait heet...... en erg kort. De ausjets versie draait 240k en max 700 egt. Dan haalt hij 16N. Conus opening is dan vergroot en de voorspanning gecorrigeerd. Verder worden er nog wat dingen aangepast.

Waarom zou je onder de 600 willen blijven? Het zal schelen maar qua rendement is het weer niet gunstig.

Levensduur kan ik niet veel over zeggen maar er is een aangepast junior die al 700 min op de ecu heeft staan. Daarvan is niet alles looptijd maar wel een groot deel.

Kwaliteit is zeker niet top dus ik ben ook benieuwd naar deze motor.

op de informatie van 1 motor kan je ook niet afgaan, geen 2 zijn dezelfde. Moest je nu al resultaten hebben van zon 20 motortje die veel gelopen hebben dan zou je wel al een beeld kunnen vormen of ze goed zijn of niet. Ik heb mij er niet aan gewaagd omdat die jj-motors ook nog altijd geld kosten en een motor die niet lang goed draait of slecht draait is in mijn ogen 0 euro waard. Filmpje schiet ik wel binnenkort.

Back