Micro Warbirds

5p1k3

Forum veteraan
Mijn oog werd zojuist getriggerd door een advertentie op rckix.be (adv. op deze site :)

Ik zie daar Micro Warbirds

Nu lijken mij dit erg geinige dingetjes, maar begrijp ik het goed dat je zelf een ontvanger en servo's in moet bouwen (en dat het standaard al met rolroeren is, of moet je dat zelf maken?) of zijn het vrije vlucht vliegers met elektro motor?

Kan iemand mij hier meer over vertellen, of heeft iemand zo'n ding zelf ook?

DSC04080.JPG

De mijne. FW-190 met aileron mod.
Richtingsroer doet het ook nog.

Zijn leuk modelletjes. Behoorlijk stabiel en met mijn setup gaat ie denk ik toch nog 75 km/h
En ze zijn goedkoop. Er zijn ook RtF versies maar zou toch voor een eigen setupje gaan.
Standaard wordt er altijd een brushed motortje van 26 gram bijgeleverd maar levert niet heel veel thrust.

Motortje is een 26 grams van HC (zou veel lichter kunnen.) http://www.hobbycity.com/hobbycity/...uct_Name=FC_28-05_Brushless_Outrunner__2840Kv
prop 5x4,3 GWS
ESC Himodel 12A
Servo's 3x EM3,7gram

RtF 155 gram met 2s540 himodel lipo.

Club lid met mijn FW-190
DSC04035.JPG

Wat mod foto's zijn hier te vinden.

Algemeen pictures by Turbocinqy1250 - Photobucket

FW-190aileron.jpg

FW-190aileron3.jpg

Laatst bewerkt:
Dit wil ik ook eigenlijk al wel een tijdje, maar ik heb er nog geen gekocht omdat het toch in totaal aardig aan de prijs is (micro ontvanger etc).

ik heb nu een gws warbird (bedekt met glasmat) een ME-190.
Ik vraag me dus af wat zo'n modelletje dan toevoegt.
En belangrijker: in watvoor weer kun je hiermee vliegen??

Hoeveel ben je in totaal kwijt, incl rolroer mod? (want ik wil wel rolroeren erop :P)

Laatst bewerkt:
Maar of je ze kunt besturen? Welke grappige kistjes als ze echt vliegen!

Bij hobby city hebben ze een hele verzameling kleine warbirds voor erg aantrekkelijke prijzen, inclusief regelaars en motortjes...

deze zijn allemaal 4 kanaals...

Maar of je ze kunt besturen? Welke grappige kistjes als ze echt vliegen!

Bij hobby city hebben ze een hele verzameling kleine warbirds voor erg aantrekkelijke prijzen, inclusief regelaars en motortjes...

deze zijn allemaal 4 kanaals...

ik zie ze niet???

Maar zonder eerst alle doc. te lezen... Moet je die krengen nu uithollen zoals ik elders las? Of zijn ze standaard al leeg?
En de rolroeren moet je sowieso zelf maken begreep ik ?

Bij volgende salarisstorting maar eens een paar van die dingen bestellen :)

haha ja idd.

Ze zijn al hol.
Zijn 2 losse romp schaaltjes, los stabilo en los kielvlakje. En de vleugel in 1 deel.
Decals zijn water stickers (tip 1 voor 1 losweken en dan vanaf papier over schuiven op romp of vleugel anders gaat het echt niets worden.)

Standaard motortje hebben ze al een passend slot voor gemaakt.
Wil je brushless moet je wat weg frezen.

Er zit 1 maar aan een grote motor.
Alle schaalmodelletjes met een ster/radial motor past een hoop in. Zoals P47, FW-190 Zero en Corsair.
Bij modellen met een lijn motortje zoals de P40, Spitfire en ME109 is het wat krapper. Zou daar tot maximaal 25mm aan motor diameter gaan om het jezelf nog een beetje makkelijk te houden.

Ailerons moet je inderdaad echt zelf inbouwen. Veel gebruiken de flaps als aileron of flap doorgetrokken tot de tip. Ik heb bij die van mij echt de originele aileron gebruikt.
Is wat klein dus hard rolt ie niet. Bij weggooien heb ik 25% rudder mee gemixt op aileron en schakel ik in flight weer uit. Bij het landen land ik alleen op ailerons.

Ik heb trouwens voorin 2 staafjes 1.5mm koolstof in de vleugel geprikt. En de achterste mount plaat door boort en daar een m3 moertje in geslagen.
locknut bevestiging op de vleugels afgesneden en achter 3mm doorboord. Nu schoef ik de vleugel gewoon aan de achterzijde vast en voor zit hij met de pinnetjes.
Had niet zo een vertrouwen in hun bevestiging met beetje veel aan motorvermogen wat er nu in zit. Cicra 190 gram thrust @ 2s met een eigen gewicht van 155.

Oh ja ze zijn nog behoorlijk windstabiel dus met winkracht 4 is er niets aan de hand, landing wordt wel iets lastiger bij windvlagen.

Gr. Dennis

de mijne

[media=youtube]KgT4fiuJMLI[/media]
Hier filmpje van het inwendige van iemands warbird.

Omdat ik die vleugenmount heb weggehaald konden ook die stukken schum uit de romp gesneden worden.
Dus ik kan zo vanaf het gat onder de vleugel bij de accu en regelaar.
Servo's zitten achter in de romp geplakt.
Motormount is 5mm balsa met een hoop gaatjes tbv gewichtsbesparing.

Laatst bewerkt door een moderator:
Torsie stangen voor aansturing met extra piefje naar rolroeren..
had torsiestang niet gelijk aan rolroer zelf gekund?

Weet u zo of het cox logo nog op de doos is terug te vinden?

(Ik heb iets met cox...als u het nog niet gezien had;))

Oe daar vraag je wel wat.

Ik weet het 95% zeker dat er nog cox op stond maar ik heb de dozen niet meer dus kan het niet bevestigen.

Ik weet wel iemand die het voor je kan bevestigen (zo goed als zeker)

Rotatorus is een Nederlander met bergen van die vliegtuigjes.
Rotatorus's blog - RC Groups

Laatst bewerkt:
Torsie stangen voor aansturing met extra piefje naar rolroeren..
had torsiestang niet gelijk aan rolroer zelf gekund?

Reden hiervoor is dat de torsie stangetjes langs de middeligger konden lopen en ik bijna geen sleufjes extra hoefde te maken. Was om optische redenen. En vleugeltje is behoorlijk dun bij de ailrons dus kom je met een buisje bijna door de vleugel heen aan de bovenzijde.
En zo heeft ook wel wat :D

Je drukt overigens de roeren zo weer terug maar hij rolt wel. Staal is maar 0,5mm verenstaal

Verspaget modelbouw in Eindhoven heeft er nog een stuk of wat liggen..

Volgens mij ook rond de 20 euro. ( kan me vergissen)

Back