microbeast

Bij punt E, instellen heckrotor gaat de heckrotor niet naar uiterste uitslag maar blijft stilstaan, als je uit het menu bent dan gaat ie wel maar heeft maar een beetje uitslag, bekabeling goed aangesloten, ook in ontvanger.....
Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

servo arm mooi haaks gemonteerd?

dan accu aansluiten , dan de servo zo verschuiven(na voor of na achter) dat de staart bladen recht staan oftewel 0 grd pitch (gaat ook met de tail rod in/uitdraaien)

alle endpoints op 100% ,en gain instellen zodat led E of F brand op de beastx. als je de lippo aansluit blijft deze led heel even branden.

de frequentie goed ingesteld in de beastx voor de staart servo

Nick

welke zender gebruik je?
welke staart servo?

en zit je in het goede menu met instellen van de beastx
knipperend = parameter
solid led = setup menu

Beste Nick Is in het parametermenu van a t/m d ging goed met instellen. Ik heb een Graupner mc 19 en frequentie bij microbeast opgezocht en zo geïnstalleerd is een Futaba 9254.

check als je gain goed ingesteld staat na het aansluiten van je lippo en het intialiseren moet led E of F kort blijven branden!
gaat je gain in zender van -100 tot +100 z'n +30% gain in geven
gaat je gain van 0 na +100 'beginnen met z'n +65% / 70% gain
let op!! dit zijn richtlijnen je zult later bij moeten tunen...!!!

en mechanisch de staart goed afgesteld?

als je de lippo aangesloten hebt (en na het intialiseren ),staan de staart bladen dan ook recht?
en de servo arm 90grd

check deze dingen even gr Nick

Punt E is ook bedoeld om alleen je maximale uitslagen in te stellen.
Dus langzaam naar een kant tot de aan de aanslag, fractie terug en wachten tot
de led brandt, dit kan rood, blauw of paars zijn... weet ik zo direkt niet.
Dan hetzelfde met de andere aanslag. Punt F is voor je correctie.

Anders laat maar weten wanneer je weer op de velden in Roggel bent..!
grtn Floris

Hoi,

Misschien helpen deze video´s.
[URL="
500 Electronics Set Up - Video 2 - YouTube[/URL] .
Wordt in 9 video´s van A tot N uitgelegd.
Punt E begint op 4:36

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste, big lama, Sirolf en Trucker08 heb alles geprobeerd heb alle raad opgevolgd maar heckrotor blijft stilstaan bij punt e kan geen uiterste uitslag vastleggen op heckrotor, lampje brand wel als ik de knuppel beweeg bij rechtse beweging rood en links blaauw maar geen beweging dus van de heckrotor. Beste Sirolf probeer volgende week donderdag in Roggel te zijn neem dan heli en zender mee, hoop dat jij me dan verder kan helpen, bij voorbaat dank alvast

dan zit er wat verkeerd aangesloten vermoed ik , of je zit toch in het verkeerde menu te programeren.
als je het knopje in houd moet je wachten tot het lampje blijft branden
en welke led blijft branden als je de microbeast opstart nadat je swash 3 keer op en neer gegaan is?

Nick

Beste Nick, lampje a blijft branden als ik heli aanzet, leds lopen eerst 3 keer zoals het hoort, is microbeast 3.0.12 heb eerst zender laten herkennen daarna b dat ie plat ligt c welke servo tuimel daarna d hechservo impuls en d heckservo frequentie druk om door te gaan naar e lampje blijft knipperen op e wil servo links of rechts laten bewegen maar doet dan niets lampje blijft ook knipperen van e. als ik uit het hele menu ga kan ik heckservo wel bewegen. als ik aanzet branden eerst a en b daarna gaat ie zoeken en blijft daarna a even branden valt na +- 10 sec weg.

Eerst de microbeast volledig laten opstarten.
Dit kan alleen als ie de zender ziet.
Dat het knopje ingedrukt houden tot het ledje bij A overgaat van knipperend naar constant aan.
Dan zit je pas in het setup menu..probeer t ns

4 Beta

Sorry, maar de tail gain waarde heeft niets te maken met de limieten instellen bij E ..

4 Beta

Beste heren, heb het knopje ingedrukt gehouden tot hij bleef branden, kan de maximale uitslag ingeven van de heckservo, heb op deze manier ook punt f in orde gemaakt. Het probleem is/wordt nu, als ik de stroom eraf zet en weer opnieuw aanzet daarna de helikopter beweeg naar links of rechts is er geen uitslag op de heckservo wel als ik de heckservo-knuppel links en rechts beweeg. Beste Sirolf hoop dat het donderdagavond een beetje goed weer is, neem ik hem mee naar Roggel als je tijd hebt.

B Het probleem is/wordt nu, als ik de stroom eraf zet en weer opnieuw aanzet daarna de helikopter beweeg naar links of rechts is er geen uitslag op de heckservo wel als ik de heckservo-knuppel links en rechts beweeg.

dit snap ik even niet !!!
de heckservo beweegt alleen als je met de heckservo kuppel beweegt.....

als je bedoeld dat als je de staart na links en na rechts met de hand duwt en de servo niet beweegt dan staat of

je gain te laag
niet in HH mode

Nick

Ruud...het beste is als je in de setup zit niet de stroom eraf trekken maar even de menu stappen door drukken tot je weer in de vliegmode zit. Dan sla je zeker de instellingen op.
En wat Nick zegt klopt ook als je tail gain op nul staat of de beast zit geen waarde vanwege een zenderinstelling dan beweegt de staartservo ook niet.

4 Beta

de MB is fail en fool proof... Gewoon de stappen van de manual volgen en klaar ben je..

Goed lezen is mijn advies.....Ander zoals eerder genoemd ff op youtube zoeken ....Mr Mel heeft ook een zeer duidelijke reeks van filmpjes.

En kijk ff in de sticky van Helifreak, MB forum.....

Juist... normale setup als de servo's al goed staan is nog geen 10 minuten.

Ik zal er donderdagavond eens een oog op gooien

Back