Hallo Aldert,
Kort en krachtig: Ja dat kan die.
De 10A is een kontinustroom, maar vaak kunnen dit soort regelaars kortstondig pieken van 140% aan. Het is sowieso wel verstandig om voor voldoende koeling om de regelaar heen te zorgen.
Bij mijn -niet geheel betrouwbare- meting kwam ik met een APC 8x3,8 slowfly en 8 cellen op ongeveer 8,2 A bij 9,4 volt (=75 watt ingaand vermogen) Het lijkt mij dat met een 3s1p accupakje dit zal oplopen tot zo'n 9,5 A bij 10,2 volt ( gaat al richting de 100 watt!).
Ik heb laatst ook nog iemand gesproken die een Typhoon 6 met een 9x3,8 en een 3s1p setje kokams 1500 vliegt, incl. een Tsunami 10 regelaar... scheen goed te gaan.
Nog even over brandstofprops versus electroprops. Hier zit echt een enorm verschil in, met name in de lagere toerentallen hebben brandstofprops slechte rendementen. Heb je te maken met toerentallen tussen de 0 en 7000 rpm dan ontkom je niet aan speciale elektroprops.
Van oudsher zijn de slimprop's van Graupner een goede keus (wel wat zwaar) maar met name APC heeft een mooie range van Slowfly en Elektroprops die het in de lagere toerentallen erg goed doen.
Ook Aeronaut heeft een mooie reeks elektroprops wit(glas) en zwart(carbon) die veel gebruikt worden. Ik heb zelf niet zo veel ervaring met deze props, maar hoor er wel goede dingen over.
Voor Slow/Indoor flyers zijn er natuurlijk ook nog de oranje GWS props, wel een beetje fragiel, maar wel goedkoop en goed.
Voor speed400 direct drive (10000-12000 rpm) zijn verassend genoeg de goedkope grijze Graupner 6x3 en 6x4 brandstofprop de beste keus, beter dan een Guntherprop, en vergelijkbaar met de de dure Camspeed prop van het zelfde merk. Pylon specialisten zijn het hier vast niet allemaal mee eens, maar dit is wel mijn ervaring...ik ben dan ook niet zo heel erg geinteresseerd in hoge eindsnelheden...
Hans