Microdrone Luchtfoto's en video's

Dag Allen, in dit draadje zullen geregeld beelden verschijnen dewelke ik maakte.
voor alle duidelijkheid even meegeven dat ik hier geen vergelijk wens te maken of te discussiëren over andere modellen of merken.
enkel dus plaatjes posten en jullie laten meegenieten :-)

Laatst bewerkt:
Mooie techniek... de wat schokkerige beelden zullen wel door de YouTube conversie komen, maar de camerabewegingen mogen wat mij betreft wel wat vloeiender (zeker voor een promofilmpje)... zal wel kwestie van oefening zijn...
Hoe dan ook, een mooi ding met een boel potentiëel.

Misschien kwam ik een beetje negatief over... je moet weten dat ik oud-TV-cameraman ben, daarom viel ik een beetje over de camerabewegingen. Maar tenslotte mik je op commerciëel gebruik, dus het leek me opbouwende kritiek... :D

de camera die ik gebruikte had een cmos lens waardoor "rolling shutter" opdook.
binnenkort meer filmpjes met andere camera.
Je opmerking was terecht en juist ;-)

de camera die ik gebruikte had een cmos lens waardoor "rolling shutter" opdook.
Ah... dat effect had ik aan YouTube toegeschreven.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat de camera niet strak naar een onderwerp toe beweegt; ik denk dat het gewoon een kwestie is van oefening.
Tijdens een beweging beweegt een willekeurig voorwerp op het scherm dus niet in een rechte of strak gebogen lijn over het scherm, maar het gaat op en neer of heen en weer. Dat duidt op een gebrek aan coördinatie tussen de vliegbeweging en de pan/tiltbeweging. Maar dat is waarschijnlijk gewoon het lastigste... en niet met een gyro te automatiseren :).

NB-ik ben wel blij met je nieuwe avatar... met die ouwe verwachtte ik altijd dat mijn vrouw zou vragen op wat voor site ik nou weer zat... :cool:

Lol met die avatar ;-)
met deze film was gebruik gemaakt van een niet gyro gestabiliseerde mount en dat is nou net wat je bedoeld, goede opmerking :-)

Laatst bewerkt:
[mod]Koekie
Ondanks dat het juist de foto's zijn waar het je om gaat, zou ik je willen verzoeken ze te verkleinen tot max pak 'm beet 1200 breed.
Er zijn nog steeds mensen zonder breeeeeeedband-internet; bij hen duurt het laden van jouw foto's wel erg lang.
[/mod]

Is de MD uit onderstaande filmpje, in het begin vliegend, een grote, MD4-1000?
Hij ziet er nogal wiebelig en instabiel uit, of waait het hier behoorlijk?

En ik ben wel benieuwd of in jou exemplaar ook maar zo'n erg klein printje zit, met een beetje slordige wirwar van kabels. Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe het er bij jou onder de grote kap uitziet? En hoe de akku geplaatst is?
Mooie machine overigens, ik ben zelf nogal onder de indruk van de super uitgebalanceerde Plettenberg motoren. De prijs vind ik trouwens nog steeds niet in verhouding staan tot het gebodene, misschien komt daar nog eens verandering in?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag beste Aldert,

de foto's komen er zeker nog aan, nu even geen fototoestel in de nabijheid :(
In het filmpje zie je zelf al de inwendige electronica.
Dit filmpje zelf had ik tot nu toe niet gezien, je hebt gelijk de drone wobbelt.....
Dit is echter aan 2 zaken te wijten, punt 1: er stond een vrij sterke wind en ten tweede denk ik dat de "piloot" nog niet veel ervaring had met de drone of het vliegen in totaliteit.
in de handen van iemand die zachtjes en correct stuurt zie je deze drone bij windsnelheden tot 6 beaufort amper tot weinig bewegen.
Het toestel zelf weegt een 6Kg en heeft een zeer goede stabiliteit, je kan ze zelfs niet oversturen, als je probeert om extreme knuppel bewegingen te maken, weigert de drone en stabiliseert hij zichzelf.
Net zoals bij andere heli's of quadrocopters, kan de één er "smooth" mee vliegen en moet de ander daar iets meer moeite voor doen.
Maar geloof me als ik zeg dat iedereen die nog nooit vloog met een heli, binnen de 2 minuten deze bestuurd

Laatst bewerkt:
Zeker een mooi filmpje, "behind the scene's". En idd goed te zien hoe de akku word bevestigd, thanks!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Back