Microhex gaat van start.

Dan moet je me toch eens vertellen waar ze die verstopt hebben. ;)
Zoeken op "5x3" werkte niet, en ik heb alle propellers in de "RC Propellers" categorie bekeken.
Dus ik vind het inderdaad knap dat je ze kunt vinden. :P Bedankt Emil!

Hoop alleen dat ze ze op voorraad hebben. ;)
En hoe ze eigenlijk op de motortjes moeten weet ik niet precies.
Kan dat gewoon met een propsaver?
Mijn nieuwe motoren hebben een 1.5mm as,
en dat is blijkbaar moeilijk voor propeller klemmen.

En het is nogsteeds GWS, dus verhelpt zoiets de flexibiliteit wel?
Of zijn die drieblads props gewoon wat stijver dan de normale?

Laatst bewerkt:
Haarlak? Wat is dat nou voor hekserij? :lol:
Gewoon moeders wella forte erop en het wordt stijver?
Ik zal et onthouden als die GWSjes weer beginnen te bromtollen. :lol:
Maar werkt dat echt joh? Wat doet het dan precies?

En zo, even van allebij 3 sets gekocht.
Voor maar 15 dollar op de mat.
Kun je niet over miepen toch?

Het is hier binnenkort een stormloop met pakketjes. :')

Laatst bewerkt:
Haarlak? Wat is dat nou voor hekserij? :lol:
Gewoon moeders wella forte erop en het wordt stijver?
Ik zal et onthouden als die GWSjes weer beginnen te bromtollen. :lol:
Maar werkt dat echt joh? Wat doet het dan precies?

1 April Sven!! Sorry man ik hoop dat je niet vanwege mijn tip die props gekocht heb en anders vergoed ik het wel!
Ik denk niet dat haarlak echt helpt maar ik heb wel even hartelijk gelachen!! Bedankt.

Haha damn, das waar ook, 1 april vandaag.
Je had me wel mooi tepakken. :lol:

Ik heb die 3blads gekocht, en wat stijvere 4.5x2 propjes, maar die slappe flubber GWS dingen gelukkig niet. ;) Heb er wel nog een zakje van liggen maar die begonnen te janken als een ziekte bij 2000kv op 3s. :lol: Misschien gaat het op 2s nog net wel, maar dat zie ik dan wel weer. De helft van de lol is experimenteren met die copters vind ik.

Even een pluimpje uitdelen aan hobbydream.com. ;)
Ik heb vandaag de drieblads propellers ontvangen, dus best vlug geleverd nog.
De propellers zijn een stuk geschikter dan de slappe tweeblads versie.
Daarbij heb ik ook nog eens een leuke klitteband accu strap gekregen van ze. :yes:
Weer een winkeltje om bij mijn lijst van vaste shops te voegen.

Ook Yanan uit duitsland heeft er een verdiend.
Snel, goedkoop, en uitmuntend goede service via email.
Voor 50 euro inc. verzenden een bordje met programmer ontvangen in 3 dagen.
Ik wilde weten welk programma ik nodig had om te programmeren, en hij stuurde het op.
Toen wilde ik weten hoe het werkte, en hij maakt prompt een tutorial video voor me.
Goed bezig!

Binnenkort eens aan het frame beginnen, ik twijfel nog om even 5mm plastic in de frees te zetten, of gewoon wat van hout te maken in verband met gewicht en veerkracht. Plastic kan een stuk lichter uitpakken maar zal ook iets makkelijker doorbuigen. Of dat ook wat uitmaakt bij slechts 170~180 gram vlieg gewicht weet ik niet.

Binnen nu en 4 dagen moeten de spulletjes binnen komen (8 april vertrokken uit Zurich), dus we gaan het zien. ;)

Ik heb inmiddels ook weer wat ingelezen over drieblads propellers en multicopters.

Drieblads propellers zijn blijkbaar minder gevoelig voor onbalans, en daardoor zullen ze minder trillingen afgeven. Dat is dus al leuk om te weten, als ik later nog eens wat gekke (fpv) camera streken wil uithalen. ;)

De motoren die ik gekozen heb zijn eigenlijk bedoeld voor 2 blads 5x3, MAAR.. ik heb gelezen dat je bij multicopters de motors best een beetje mag "over proppen". Vol gas vliegen doe je met een multicopter zelden, en nooit langer dan een seconden of 5. Ik heb dan straks wel meer lift vermogen dan ik nu berekend heb denk ik, maar dat weet ik pas als ik het allemaal inhuis heb. ;)

Atomcopter.jpg

;)

Ik moet nog ergens PLASTIC moederbord spacertjes vandaan halen, alles wat ik vind zijn van die brons dingen.

Dit soort spul zou ideaal zijn:

plastic_standoff.jpg

Met passende nylon schroefjes zou het helemaal mooi lichtgewicht zijn.

Heeft iemand ze ergens gezien?
Ik hoor et graag.

Laatst bewerkt:
De prijs voor de onderdeeltjes is nog wel te doen, maar 16 euro shipping?
fear.gif
Toch maar niet..
Maar dat is inderdaad wel het spul dat ik zoek. Misschien een andere winkel.

Conrad draait je ook een poot uit als je voor minder dan 25 euro besteld, en ik ken hier geen locale PC winkels meer.
De enige die ik kende heeft zijn zaak inmiddels opgedoekt.

Bij pc's worden bronzen busjes gebruikt. Ik werk zelf in een pc winkel namelijk. Dus daar kunnen ze je niet helpen.

Back