Microhex gaat van start.

Ik heb een pc gehad waar plastic busjes in zaten, met en zonder schroefdraad (die zonder, waren van die "klik" dingen die je door een gaatje kon steken)
Dus had gedacht dat in een winkel die pc's samen stelt, ze die nog wel zouden hebben (of aan kunnen komen)

wat ook kan, sven, is zelf plastic kopen wat hol is, en draad erin tappen... (ik heb een tapset)

Hebben die dingen een of andere speciale naam ofzo? Spacers en standoffs leveren niet veel op op ebay. Een hoop kralen en blinkend spul om een of andere reden..

En pieter ga maar zoeken. Spacers zijn net zo moeilijk te vinden als die dingen met schroefdraad.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar zijn daar de moertjes gratis? ;) Ik ga ze even mailen, bedankt Aldert!

Ohja, nog even dit:

hexspul.jpg

Het meeste is nu wel binnen. ;)
Even voor de grap eens mijn stok oude X-UFO uit elkaar gesloopt, en er mijn nieuwe bordje op gepast. En het past nog precies ook. Dus ik ga vanavond eens voor de grap 4 van mijn nieuwe motoren erop schroeven en eens een beetje knoeien alvast. Mijn G11 plaat is toch nog niet binnen voor de hex, dus tsja. ;) Gelijk maar even aan de slag met de programmeer stekker.

Alleen helaas geen montage schroefjes voor de motormount dus dat wordt ook weer even zoeken. De drieblads propellers op de propsavers spannen ben ik ook nog niet helemaal aan uit, want het zit er toch niet helemaal lekker op vind ik. Ik denk dat hier trillingen van gaan komen.

Hebben die dingen een of andere speciale naam ofzo? Spacers en standoffs leveren niet veel op op ebay. Een hoop kralen en blinkend spul om een of andere reden..

En pieter ga maar zoeken. Spacers zijn net zo moeilijk te vinden als die dingen met schroefdraad.

Kijk een bij Conrad. Van alle soorten en maten en materialen.

Bedankt, maar ik zit al met een chinees te babbelen. ;)
Daar gaat het al over 8 cent per stuk en gratis verzenden.
Ik laat lekker een flinke snoepzak aan spacers en boutjes en schroefdopjes komen om te knutselen,
komt helemaal goed. ;)

Ha leuk, een prebuilt wii bordje. Misschien ook eens leuk om te proberen, alleen de prijs valt een beetje tegen. ;) Hij is wel compatible met mijn multicopter ontwerpen zie ik, zelfde montage gaatjes.

Van de blackboard v5.5 heb ik inmiddels een 2e besteld, ook de GF platen en nylon schroefjes/spacers/moertjes zijn onderweg. Ik heb al 2 modellen in mijn CAD frees zitten, de Atomcopter (23cm hex) en Neutroncopter (17cm quad). Beide bieden ruimte voor de blackboard controller, zelfs gedempt met servo rubbertjes. Als dat allemaal een beetje lukt met de frees, en ik krijg ze beide netjes vliegende (elektronica heb ik al liggen daarvoor), dan ga ik eraan denken om een serie microcopters op de markt te zetten, leuk voor de indoor komende winter. ;)

Laatst bewerkt:
Sven, kun je nog even zeggen waar je die boutjes, spacers, dopjes, stand-off's en weet ik veel wat vandaan hebt?
Want dat lijkt me inderdaad moeilijk te vinden aan normale prijzen.

Ik heb alles via Li Yanan, die verkoopt ook blackboards in duitsland.
Iemand heeft me zijn email gegeven.

Back