Microhex gaat van start.

Naar het budget moet je niet kijken. Het moet geen 200 euro worden, maar voor 100 euro een leuk bordje moet toch wel kunnen denk ik. ;)

Wat zijn de grote verschillen? Met zon blueboard kan ik later nog even het zaakje aan de progger leggen om eens een octo, quad of tri te proberen? Ik wil lekker kunnen experimenteren met multicopter frames. :yes:

Klopt, dat wil gewoon via de isp programmer...
Bekijk de bordjes eens goed, en bedenk dan welke je ZELF het mooiste vind,het degelijkste, of waar JIJ een warm gevoel van krijgt, om welke reden dan ook. ;)

Vliegen doen ze allemaal wel. Draaien (of kunnen allemaal) op dezelfde software runnen..

Als ik google op blueboard of blackboard krijg ik letterlijk tientalle varianten. ;)
Ik dacht dat blackboard v5.5 het neusje van de zalm was, maar dat klopt dan blijkbaar niet?

Zou ik met die goedkope blackboard ook gewoon alle formaten multicopters kunnen proberen, zonder dat ik steeds tegen ESC timing enzo aan loop? Ik geloof dat een paar goedkope bordjes nog op de kleinere processor lopen, en dat die nog wat beperkingen hebben. Ik zie filmpjes van blackboard quads waar je je vingers bij af likt. Maar ik meen toch eens blackboards gezien te hebben bij kkmulticopter voor iets van 90 dollar ofzo.. dus tsja, welke is het nou. :')

Ik krijg bij het zien van de meeste KKuk copters wel een warm gevoel, ze zien er allemaal even leuk uit. Maar welke nu het meeste "bang for your buck" heeft weet ik niet.

Maakt volgens mij maakt het geen reet uit welk bordje dat je neemt, de gyro's en alles is precies hetzelfde, alletwee zijn ze SMD en programmable en met de 168 chip. Idd het minsoo kim bord heeft de gyro misschien iets vaster op het bord zitten maar ook hier kan ik niet van zweren. Deze heeft ook wat lijm nodig lijkt me. Op de site van minsoo kim kun je gewoon de firmware downloaden.
De keuze is aan jou Sven, ik hou zowiezo dit draadje in de gaten!

Hallo,

Misschien even ter info:
Vorige week heb ik ook zo'n KK-multicopter 'black' boardje v5.5 (clone) bij die duitse meneer besteld voor 40 euri (incl. verzendkosten). Gewoon van te voren betaald met 'paypal'.

Vandaag het boardje met de post ontvangen. Het boardje werd verstuurd vanuit Duitsland als 'briefpakket' (dun klein doosje).

Ik heb het boardje nog niet getest, maar qua soldeerwerk ziet alles er perfect uit.
Zelfs was het 'gyrostar pcb'tje' wat rechtop staat, al met een lijmpistooltje gelijmt.

Oja, op verzoek had hij ook al de ATMEGA168 chip geflashed met de 'X-mode' firmware (standaard zijn de boardjes + mode).

Mijn advies:
Bestel het KK-boardje (wanneer je voor een KK controller gaat) bij deze meneer.
2x zo goedkoop, prima service en snel thuis bezorgd (vanuit Duitsland) :-)

KK-Multicontroller-black-5.5.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb reacties terug van die man, hij garandeerde me praktisch dat zijn bordjes 100% gecloned zijn. En ik hoor hier ook veel lof over zijn spul, dus ik denk gewoon gaan met die banaan. :banana:

Motoren: 6x5gr.
Regelaars: 6x6gr.
KKbordje: 10gr.
Ontvanger: 3gr.
Liposaver: 3gr.
Accu: 71gr.
--------------------
Totaal: 129gr.

Ik gok dat het frame tussen 50 en 75gr gaat wegen van hout,
dus zeg ruim genomen 200 gram vliegklaar.
De set kan maximaal 456gr til kracht leveren. ;)
Statisch vol gas zou hij 11A vreten,
en de gekozen accu is 1000mAh.
Dat moet een redelijk lange vliegtijd geven gok ik,
en meer dan zat om ooit eens wat dingen mee te slepen (gopro eronder!)

Ik hoop alleen dat de door mij gekozen GWS props niet te flexibel zijn.
Die krengen gaan vaak zingen als een oude bromtol bij teveel last.
Maar ik kan geen andere counter rotating propellers vinden van die maat (5x3).

Laatst bewerkt:
Dat zijn inderdaad hele mooie propellers, en ik zou ze graag hebben voor 7 dollar,
maar om de verzendkosten moest ik toch even hartelijk lachen. :lol: 19 dollar!

Ik heb bij hobbyking even wat bladjes gekocht, maar ik vrees dat ze te flexibel gaan zijn.

edit Midden in mijn verhaal verander je je linkjes. ;)

De 5x3 bladjes (links/rechts draaiend) bij HK zijn bagger -> te fexibel/niet gebalanceerd. Ik heb zelf de props bij onze oosterburen besteld (zie vorig bericht).
Kosten voor 3x links en 3x rechts GWS 3x5 props incl. verzenden:
Endsumme (Brutto): 12,43EUR

Wanneer ik ze binnen heb, zal ik mijn bevindingen met foto (even controlleren of ze goed gebalanceerd zijn) in mijn eigen 'quadro' draadje posten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die 5x3 zijn inderdaad vrij flubberig, ik heb hier de gewone al liggen, hoopte eigenlijk dat het lage verdeelde gewicht er nog mee weg zou komen, maar ik vermoed van niet eigenlijk.

Ik heb ook wat 4x2.5 props besteld, die zien eruit als vrij stevig, alleen ga ik dan wel naar 300 gram thrust op een frame van 200 gram. Ik weet niet hoe dat zal vliegen.

Uit Duitsland is et meestal snel binnen, dus ik wacht je bevindingen af. ;)

Alle elektronica en dus ook het Duitse 40 euro brein zijn inmiddels betaald en onderweg.

Het vinden van stevige stijve 5x3 props is niet zo moeilijk,
het probleem is een omgekeerde versie daarvan.

Die uit duitsland zijn ook van GWS en die staan niet echt bekend om stijve propellers.

Sorry mannen, ik wist niet dat die koreaanse propjes bagger waren!

Neuh hoor, die koreaanse props (van Minsoo Kim, of is het Kim Minsoo) zijn prima, alleen die 5x3 (links/rechts draaiend) 3-blade props van HobbyKing zijn bagger (zijn het wel echte GWS props of gewoon 'cloontjes' - ya never know).

Voor leuke GOEDKOPE 5x3 3blads moet je bij hobbydream.com zijn.
Zie ook dat draadje van me hier ergens geloof ik,,,,

Back