Hallo allemaal.
Ten eerste zal ik mij even voorstellen.
Ik ben Martijn, 16 jaar en woon in Nijmegen
Ik ben al een aardige tijd bezig met modelbouw.
Heb eerst veel "lijm" bouwpakketten in elkaar gezet, en toen overgegaan naar Nitro auto's.
Nu ben ik al weer een paar jaar met de nitro auto's bezig geweest, en heb wat anders moois gezien.
Ik vind al jarenlang helikopter vliegen erg mooi, maar in mijn gedachte was dat altijd onbereikbaar (door het geld en de moeilijkheid).
Maar ik wil er nu toch graag aan beginnen
Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum en op internet.
Ook heb ik vandaag bij de modelbouwdagen van Hobma modelbouw in Elst het een en ander gevraagd.
Mij werd aangeraden om met een Flight Sim te beginnen.
Ik heb al een beetje rondgezocht op Flight Sims, en ben er op uitgekomen dat Reflex XTR en Phoenix RC v3 in de smaak vallen.
Hebben jullie nog een voorkeur voor een Flight Sim?
Ook heb ik een vraagje over de zender voor een Flight Sim :
Ik had deze zender nog liggen (een Microprop Pilot MP4/6), en hier zit een 5-pins DIN aansluiting op.
Hier zijn er 2 foto's van.
Nu is bij conrad een verloopstuk te koop voor een tientje voor Reflex XTR.
Reflex adapter Sanwa 5-pins DIN - Simulators - Conrad Electronic
(ik hoop dat ik op dit forum een link mag plaatsen naar een winkel?)
Kan ik deze zender in combinatie met dat verloopstukje gebruiken voor Reflex XTR of een andere Flight Sim?
Ook heb ik nog de vraag of er in Nijmegen en omstreken nog een Modelbouw vliegclub is, waar ze ook met helikopters vliegen. Ik heb een beetje rondgezocht, maar niet echt veel gevonden.
Groeten,
Martijn
P.s. Ik ben nieuw op dit forum, dus hoop dat ik op de goed plek gepost heb
Ten eerste zal ik mij even voorstellen.
Ik ben Martijn, 16 jaar en woon in Nijmegen
Ik ben al een aardige tijd bezig met modelbouw.
Heb eerst veel "lijm" bouwpakketten in elkaar gezet, en toen overgegaan naar Nitro auto's.
Nu ben ik al weer een paar jaar met de nitro auto's bezig geweest, en heb wat anders moois gezien.
Ik vind al jarenlang helikopter vliegen erg mooi, maar in mijn gedachte was dat altijd onbereikbaar (door het geld en de moeilijkheid).
Maar ik wil er nu toch graag aan beginnen

Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum en op internet.
Ook heb ik vandaag bij de modelbouwdagen van Hobma modelbouw in Elst het een en ander gevraagd.
Mij werd aangeraden om met een Flight Sim te beginnen.
Ik heb al een beetje rondgezocht op Flight Sims, en ben er op uitgekomen dat Reflex XTR en Phoenix RC v3 in de smaak vallen.
Hebben jullie nog een voorkeur voor een Flight Sim?
Ook heb ik een vraagje over de zender voor een Flight Sim :
Ik had deze zender nog liggen (een Microprop Pilot MP4/6), en hier zit een 5-pins DIN aansluiting op.
Hier zijn er 2 foto's van.

Nu is bij conrad een verloopstuk te koop voor een tientje voor Reflex XTR.
Reflex adapter Sanwa 5-pins DIN - Simulators - Conrad Electronic
(ik hoop dat ik op dit forum een link mag plaatsen naar een winkel?)
Kan ik deze zender in combinatie met dat verloopstukje gebruiken voor Reflex XTR of een andere Flight Sim?
Ook heb ik nog de vraag of er in Nijmegen en omstreken nog een Modelbouw vliegclub is, waar ze ook met helikopters vliegen. Ik heb een beetje rondgezocht, maar niet echt veel gevonden.
Groeten,
Martijn
P.s. Ik ben nieuw op dit forum, dus hoop dat ik op de goed plek gepost heb

Laatst bewerkt: