Microstar 400 - MX12

• Topicstarter Topicstarter kurtie100
  • Startdatum Startdatum
K

kurtie100

Guest
Hallo,

In het bezit van Carboon FP (BMI ) Vliegt perfect.
Ben ook in het bezit van een Microstar 400 met MX12 zender.
Hierbij is er een prblm, Heli stuwt niet op, indien ik tot vol toerental gaat geeft de heli geen neiging van stijgen, alle servo's werken.
Wie kan mij een oplossing geven.

Mvg
Kurt en alvast de beste wensen voor 2009

Hallo

In het menu van de mx12 moet je nog een koppeling maken
tussen de regelaar en de pitch servo,en je moet goed op letten of de servo de goede
kant opgaat dus meer toeren meer pitch
suc6

Huub,
Alvast bedankt voor de reactie, zal nogmaals de handleiding van de MX12 doorbladeren moet ergens met een verkeerde instelling zitten
ik hou je op de hoogte, intussen batt opladen.

Mvg
Kurt
Hallo

tussen de regelaar en de pitch servo,en je moet goed op letten of de servo de goede
suc6

Beste kurt

Allereerst een gezond 2009 toegewenst

hoe is het met het probleem al opgelost?

mvg huub

Huub ,
Ook voor u en jou familie, onze allerbeste wensen voor 2009 en veel fun in het RC gebeuren.

Door de feestelijkheden nog niet verder getest dit gebeurt vandaag .
Op Sim " Aerofly " gaat het goed met de MX-12

Alle servo's werken wanneer ik een test doe

Tot straks met meer nieuws

Mvg
Kurt

Met de carboon FP geen TRoubles
maar de X400 gaat nie van de grond, deze namiddag volgt een grondige studie van de MX12 en X400:confused:

Hallo

suc6

Huub,

Wanneer ik de heli in de hand hou en de snelheid op 50% plaats duwt de heli voor omlaag, als ik de toeren opdrijf duwt hij nog harder naar beneden.
Betekent dit dat de servo van de pitch verkeerd werkt?

Mvg
Kurt

Kans is groot dat je de pitchservo in je zender even moet reversen.

Kans is groot dat je de pitchservo in je zender even moet reversen.

Beste,
Dit zopas getest met de pitch switch te verplaatsen van R naar N
dit zonder resultaat, ook slaat de staart geweldig uit naar 1 bepaalde richting.
Zender staat in mode 2
alvast bedankt voor de hulp.
Mvg
Kurt

Als ik het model van de heli zo bekijk dan zou de servoarm bij het geven van positieve pitch (dus om te stijgen) naar boven moeten bewegen.
Dus als je gas geeft gaat dan het servoarmpje naar boven ?

Als het servoarmpje naar boven gaat en hij blijft nog steeds een neerwaardse druk geven...staan je rotorbladen dan wel goed afgestelt ?
Die moeten bij nul graden pitch helemaal vlak horizontaal staan en als je pitch geeft moeten ze langzaam verdraaien.

Niet vergeten voor beide heli's een ander programma aanmaken.
Mogelijk reageren de servo's van de ene heli anders dan de andere.

Dan zorgen dat je in het swashmenu[120 CCPM] de setting PIT van positief naar negatief zet of andersom. Hiermee switch je de richting van alleen je pitch servo.

Een simpele test, kijk wat de tuimelschijf doet als je "gas" geeft: tuimelschijf moet omhoog gaan (omhoog=méér pitch=méér lift.)..;)

Laatst bewerkt:
Heren...Hij heeft geen ccpm heli maar gewoon een enkele servo cp heli
Dus geen ccpm menu nodig in de zender en geen tuimelschijf die omhoog gaat bij het geven van pitch. :)

Jezus AVS je hebt gelijk...:o Dat is de eerste helie die ik zie waarvan de tuimelschijf op een vaste hoogte staat.
Tja, dan moet ie maar eens zien als ie pitch geeft (met throttle hold AAN) wat de bladen doen hé...;)
Rare helie......:p

:)
Op zich zijn er wel meer met dat principe. Dat weet ik want m'n falcon3D heeft exact hetzelfde principe. 1 servo die een pushrod door de mainshaft op en neer schuift om via de washout de pitch aan de bladen te geven.

Je vindt dit principe ook alleen maar tot ongv. de 450 sized helies omdat je natuurlijk maar de kracht van 1 servootje hebt om bij belasting pitch te geven.....en tot aan 450 size kan dat servootje dat nog wel trekken :)
Grotere helies trekken dat gewoon niet en vandaar de 3 servo's ccpm construkties. Dan deel je de krachten als het ware door 3 ipv door 1.

Maar idd Kurt...als je inmiddels weet op je zender hoe de throttle-hold werkt dan is dat het beste. Zet je zender op throttle hold en kijk hoe de pitch van je bladen gaat.
Ik heb nl sterk de indruk dat de heli zwaar op negatieve pitch staat en dat deze bij full throttle haast niet in het positieve komt.
Dus gewoon een kwestie van goed afstellen en dan zal ie vliegen :)

Jezus AVS je hebt gelijk...:o Dat is de eerste helie die ik zie waarvan de tuimelschijf op een vaste hoogte staat.
Tja, dan moet ie maar eens zien als ie pitch geeft (met throttle hold AAN) wat de bladen doen hé...;)
Rare helie......:p

Heren,
Probleem is gevonden , bij thrt hld aan en geven van pitch geen reactie, nu grondige controle blijkt het busje niet meer correct op het asje te steken.
Dit wordt morgen gerepareerd .
Conclusie heli krijgt gewoon geen pitch, geen beweging in de bladen
Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg
Kurt

Beste ,
Pitch is hersteld, bladen kantelen NU bij bewegen pitch.
Morgen de afstelling en dan de luchtdoop.

Nu ga ik onder de wol;)
Mvg
Kurt

Back