midsize DLG welke kiezen

Mijn Spinning Birdie is wel weer vliegend, maar hoe lang nog dat weet ik nog niet. Hij is al bijna drie jaar oud en heeft tientallen vlieguren.

Reparaties heeft hij ook regelmatig gehad, maar nu gaat de staartboom voor de derde keer splijten. Is wel al weer gerepareerd, maar loopt op zijn einde :mad:

Als vervanger heb ik de Leon besteld, maar die laat nog even op zich wachten. Ik heb ook nog een full size LongShot 3 nog in de doos zitten. Ik wil eigenlijk nog een midsize hebben. De keus is beperkt tot een Gambler,QuickFlick II of een DL50. Ik heb al heel wat sites bekeken draadjes doorgespit. Ik neig zelf steeds meer naar de Gambler.

Ik zoek gewoon een leuk vliegend kistje voor de lol tussendoor, dus geen wedstrijd allure, maar gewoon leuke airtimes en redelijke thermiek snuffelaars.

Ik sta open voor adviezen.

Ruud

een fullsize is leuker vliegen hoor... als je hem toch hebt....

is niet moeilijker gooien hoor.

een fullsize is leuker vliegen hoor... als je hem toch hebt....

is niet moeilijker gooien hoor.
Dat weet ik. Het gaat me ook niet om het gooien zelf. De LS2 heb ik ook gehad en aan Frits, mijn zoon, gegeven.

Ik heb alleen momenteel geen ruimte voor het bouwen van de LS3 want dat is best nog wat werk moet nogal precies en mogelijk belangrijker ik zoek een leuk kistje voor erbij. Ik heb dan gewoon een mini (Leon), midsize (???) en een F3K kist (LS3)

Ruud

Reparaties heeft hij ook regelmatig gehad, maar nu gaat de staartboom voor de derde keer splijten. Is wel al weer gerepareerd, maar loopt op zijn einde :mad:

De eerste keer dat de staarboom van m'n Spinnin' Birdy gespleten is, heb ik 'm gelijk vervangen door een skyshark 2P vliegerstok. Dit gaat vrij eenvoudig: de skyshark past in de staartboom van de Spinnin' Birdy. Ik heb de originele boom vlak achter de romp afgezaagd en daar de skyshark ingelijmd. Nooit meer problemen mee gehad...

Jaap

Wat is een "Leon" mini?

Leon

Sorry Wubbe, dat was een klein tikfoutje, denk ik :o

Ik bedoelde natuurlijk gewoon een Neon:

01.jpg

De eerste keer dat de staarboom van m'n Spinnin' Birdy gespleten is, heb ik 'm gelijk vervangen door een skyshark 2P vliegerstok. Dit gaat vrij eenvoudig: de skyshark past in de staartboom van de Spinnin' Birdy. Ik heb de originele boom vlak achter de romp afgezaagd en daar de skyshark ingelijmd. Nooit meer problemen mee gehad...

Jaap

Hoi Jaap,

dat is een goede tip, maar er is nog veel meer loos met mijn Birdy. De vleugel moet eigenlijk opnieuw gecovered en de liggers moet vervangen of op zijn minst nagekeken. Een nieuw rompje is ook geen overbodige luxe.

Nee na al die vlieguren is deze Birdy wel redelijk op pensioen gerechtigde leeftijd aan het komen.

Back