De volgende stap is een stuk pittiger:
De luiken voor de flaps moeten uit de vleugel gesneden worden.
Eerst tape erover ter bescherming, op de tape met potlood de omtrek uitzetten
en dan gewoon met een hobbymes net zolang snijden tot je door de oppervlakte heen bent, duurt ff, :roll:.
En nog een luikje in de fin; de omtrek is wel aangegeven op de romp maar moet uit de vrije hand uitgesneden worden;
Met twee kleine verzonken houtschroefjes (Mick Reeves) word'ie op zijn plek gehouden,
En dan de pièce de la resistance; de airbrakes;
Ook weer uit de hand en dan gewoon de contour volgen tot je erdoorheen bent;
Hamvraag bij een aantal van jullie: waarom niet simpel een Dremel met slijpschijf?
Simpel de naad zou dan te breed worden en dat zou er gewoon niet goed uitzien.
Zo simpel is het om dit in een paar woorden te beschrijven en wat plaatjes te plaatsen,
maar d'r is wel geduld voor nodig om het netjes te doen en je bent weer een weekend verder!
Maar als de airbrakes eenmaal gereed zijn is al het 'leed' snel geleden
gr.
Frank