De bovenkant van de Mig werd oorspronkelijk afgesloten door twee kappen, een grote met de cockpit en een kleintje op de neus, met een snelsluiting.
Die grote zou dan met 6 boutjes op de romp geschroefd worden.
Dit leek me niet zo handig omdat je dan niet zo snel bij de motor kan komen,
Dus de boel maar op een strategisch plekje gedeeld,
en voorzien van een snelsluiting zodat 'ie met één handbeweging te openen is
In deze ruimte kan ik mooi de batterijen, een aansluitingen voor perslucht en laadkabels + schakelaars kwijt,
De kap met het cockip gedeelte is gemonteerd met vier van deze schroeven, da's trouwens weer en heel verhaal om die precies op de goede plek te krijgen zodanig dat bij het stevig aandraaien de kap niet gaat kieren....
Die snelsluitingen zijn gewoon die standaard cockpit sluitingen, niet speciaal iets voor jets ofzo....
Uit de cockpit kap zelf moest nog het materiaal verwijderd worden waar de beglazing in komt, dit keer wel de Dremel gebruikt
dat ging best wel snel,
de stukken die eruit kwamen zijn zorgvuldig bewaard,
daar kan je namelijk prima kleine afdek luikjes van maken die hier en daar op de kist zitten,
daar heb ik deze heeeele kleine schroefjes van Mick Reeves voor gebruikt,
echt klein dus hè?
gr.
Frank
Die grote zou dan met 6 boutjes op de romp geschroefd worden.

Dit leek me niet zo handig omdat je dan niet zo snel bij de motor kan komen,

Dus de boel maar op een strategisch plekje gedeeld,

en voorzien van een snelsluiting zodat 'ie met één handbeweging te openen is
In deze ruimte kan ik mooi de batterijen, een aansluitingen voor perslucht en laadkabels + schakelaars kwijt,

De kap met het cockip gedeelte is gemonteerd met vier van deze schroeven, da's trouwens weer en heel verhaal om die precies op de goede plek te krijgen zodanig dat bij het stevig aandraaien de kap niet gaat kieren....

Die snelsluitingen zijn gewoon die standaard cockpit sluitingen, niet speciaal iets voor jets ofzo....

Uit de cockpit kap zelf moest nog het materiaal verwijderd worden waar de beglazing in komt, dit keer wel de Dremel gebruikt

de stukken die eruit kwamen zijn zorgvuldig bewaard,

daar kan je namelijk prima kleine afdek luikjes van maken die hier en daar op de kist zitten,

daar heb ik deze heeeele kleine schroefjes van Mick Reeves voor gebruikt,
echt klein dus hè?

gr.
Frank