mig 15 composite arf

hoi,

naar aanleiding van het bouwdraadje hier eerder heb ik deze ook aangeschaft, is besteld en wachten tot hij hier is , was op stok dus denk ongeveer 2 weken wachttijd.

gtjs
wim

volgens mij kun je het woordje ARF verwaarlozen bij dit model. Er is volgens mij nog best veel werk aan het model om hem vliegklaar te krijgen. Zeker als ik het ander draadje bekijk.

Wat voor landingsgestel ga je erin zetten (origneel van composite-ARF? of van intairco? of nog iets anders)

En wat voor motor?

hey paul,

ik ga het van CARF erin zetten en de turbine zal die worden die in mijn rafale zit nu de simjet 14kilo

gtjs
wim

hoi,
ze hebben de betaling ontvangen en hij is in stoch en gaan hem kortelings opsturen , ik wacht vol ongeduld af

gtjs
wim

en ja hoor is vandaag aangekomen

alles is mooi verpakt in bolletjesplastiek

en de handleiding is ook zeer uitgebreid met kleurenfotos en uitleg

en dan kunnen we er stilaan mee beginnen , binnekort meer hierover

gtjs
wim

een andere vraag die niets met de mig te maken heeft. Komt er ook nog altijd een 1:5 F-16 jouw kant op? of is die ingeruild voor deze mig?

hey paul ,

nee hoor deze mag ik normaal begin augustus gaan afhalen:-):-)

die ruil ik nooit in , want dat is gewoon mijn droomvliegtuig

gtjs
wim

Hoi Wim,

da.s inderdaad allemaal mooi spul nietwaar? :D
ga je meteen beginnen met de opbouw of beschouw je dit als 'winterproject'
(d'r zit nogal wat werk aan........;).?)

gr.

Frank

hoi allemaal,

ben eerst mijn geebee r3 aan het afwerken en ga dan eerst de rafale die ik een klein beetje heb stuk gevlogen :-) repareren maar aan de mig start ik alwel , alle details worden hier op verslag gezet

gtjs
wim

en vandaag begonnen met het grotere werk

eerst de intake , de voorzijde wat opgeruwd met ruw schuurpapier

dan de intake aan de romp bevestigen met eerst transparante tape zodat alles goed en gelijk met de romp aansluit , dan met zap vast zetten en daarna moet ik het nog met epoxy en filler doen

zo het begin is gemaakt

gtjs
wim

hoi,

vandaag de neus bijgelijmd met de 24u epoxy gemixd met een verdikings middel

dit kan drogen , alles bij elkaar gezocht voor de volgende fase.

gtjs
wim

dan hier de wieldeuren uitfrezen van het neuswiel

de stangen voor de vleugels vas tmaken aan romp moeten uitgevijld worden zodaa deze perfect passen

gtjs
wim

Wim,
op RC universe kwam ik de tip tegen om de glasvezel vleugelstangen te vervangen door exemplaren van Carbon omdat die veel stugger zijn,

Mig15-019.jpg

Tijdens het vliegen hadden ze namelijk gezien dat de vleugels zichtbaar op en neer bogen,
(en inderdaad zodra ik de Carbonstangen binnen had en ze vergeleek met de originele glasvezel stangen waren ze duidelijk minder buigzaam)

Je kan deze stangen kopen bij Vosschemie in Brugge: Vosschemie

gr.

Frank

hey frank,

de pneumatische hefbomen voor de wiel deuren en de airbrakes weet je juist welke bestelnr van avonds het is?

gtjs
wim

hoi frank,
een vraagje , waar de stangen voor de vleugels door de romp gaan , daar moet aan de binnenzijde een tube over de stangen gaan die tegen de romp gelijmd worden , zaten deze mee in de bouwkit want kan ze bij mij niet vinden?

gtjs
wim

Wim,
wat de luchtcilinders betreft heb ik voor de airbrakes die van Jet A-1 gebruikt met een slag van 32mm zie: Digitech Turbines
en voor de wieldeuren die van BVM diameter: 1 5/8" en een slag van 25mm; Philip gebruikt hiervoor bestelnummer BV051.

En wat betreft die carbon bussen die in de romp gelijmd moeten worden volgens de handleiding, die zitten inderdaad niet in de kit; die heb ik bij Hobbyin in Waalwijk gekocht, die hadden en buis met precies de goede maat!

Mig15-021.jpg

Succes Wim!

Groet,

Frank

(Binnenkort weer verder met de Mig; maar eerst morgen (zondag) mijn eerste Jetvlucht met de Velox!!!, gisteren proefgedraaid en remmen getest, spannend hoor!)

Back