Mijn 1:8 Losi 8ight-E

Ik was al langer opzoek naar een knappe Losi 8ight, nu dan eindelijk één die in nieuwstaat verkeerd in bezit dankzij een medeforumlid.

De 8ight is omgebouwd van nitro versie naar de elektro versie met losi ombouwkit, incl de 1700kv motor met Xcelorin ESC die max 5s aan kan en 160A constant is.
heb van de week de nieuwste versie firmwire de Xcelorin gezet zodat het probleem met remmen verholpen is, eerste versie stond er namelijk nog op!
Gister wat 4s hardcase pakketen besteld, want daar rijdt hij het mooist op, voldoende koppel en topsnelheid.

Vandaag voor het eerst een accu leeggetrokken, en hier wat foto's daarvan :

100_0168.jpg

100_0176.jpg

testrit5-4-201014.jpg

testrit5-4-201016.jpg

testrit5-4-201022.jpg

testrit5-4-201026.jpg

testrit5-4-201030.jpg

testrit5-4-201031.jpg

testrit5-4-201058.jpg

testrit5-4-201068.jpg

testrit5-4-201070.jpg

testrit5-4-201020.jpg

Hopelijk niet teveel foto's ;)

Heb de mijne ook brushless met een MMM 2200kv set in. Is idd een pareltje!
Ben alleen op de front shocktower terecht gekomen. De shocktower is krom en hij is uit de front gearbox getrokken en gebroken. Shock tower heb ik terug recht gekregen en de gearbox is onderweg. De shocktower wordt ook vervangen voor de zekerheid, hou je gerepareerde wel als reserve.

Heb wel de indruk dat de buggy de neiging heeft om voorover te hellen op jumps.

Probeer met jumps eens het "gas" niet geheel los te laten .... het kan zijn dat je motor iets teveel afremt (zet zowiezo dragbrake uit!) of probeer je accus zover mogelijk naar achteren te plaatsen als dit mogelijk is.

Mijn accu ligt ver achteruit, met een mouse vooraan ertussen. Nu ze komt wel altijd vanzelf naar voor. Ga eens velco aan de onderkant doen ook. Nu, de accu kan max nog ~7mm achteruit. Zelfs als ik de gas helemaal open heb in de lucht gaat de buggy soms nog voorover.
Drag brake staat uit.

Inmiddels al met de vering gespeeld of niet? Denk dat je daar een deel van het probleem mee kunt oplossen.

Laatst bewerkt:
Hoe zijn je temps met die body eigenlijk?
Ik heb nu een nieuwe kap, een nitro kap die volledig gesloten is, maar m'n temps zijn echt niet normaal met dit weer. Heb er nu gaten in geboord. Morgen testen dus.
Vraag me af als die vents echt veel doen.

Btw, zijn dat wheelies op de foto of gewoon bultjes? Welke diff olie heb je erin?

temps zijn met deze dichte body wel wat hoog 70 graden na 1 5s pack leeg te hebben gereden.
ik heb wel al een koellichaam ervoor besteld, ik heb zelf ook nog een nitro kap met de gaten erin, alleen deze moet ik nog aanpassen omdat hij anders niet past ivm de regelaar en lipo.

nee hij trekt net geen wheelies, het zijn bultjes waar hij overheen rijdt ;)
welke diff olie erin zit weet ik niet, weet wel dat achter lichtere olie in zit als voor.

Heb nu ook gaten geboord in mijn kap voor de warmte, maar de temps blijven hoog. Nuja, op het stukje waar ik teste daarnet was het 15x15m. Was optrekken 180° draaien, optrekken, 180° draaien, etc, etc. Dus veel verbruik, maar weinig snelheid en dus ook geen wind.
Kan op nog 1 plaats gaten bij maken, maar dan weet ik het ook niet meer. Als dat niet voldoet rij ik wel met een open nitro kap als het echt warm is. Hoewel ik m'n eigen kapje leuker vind.

Mhhh koelblok? Ik heb de MMM 2200KV set in m'n losi. Motor+ESC
Vertanding is 15/45.
Nu de Losi kap heeft grote luchthappers rond de motor, die heb ik helaas niet. Zou graag eens testen als het echt aan de kap licht, of ik iets moet doen aan de gearing.
Zo'n kapje + verf is al rap 40euro of meer als je ze laat brushen, dat geld gebruik ik liever voor iets anders :p

ja een heatsink of hoe je het ook wilt noemen, dat scheelt behoorlijk in de temperatuur, er zijn ook heatsinks voor de mmm2200 kijk maar op de site.

hoeveel graden wordt je motor dan?

Mhhh, een heatsink zit er standaard op. Jij hebt het wss op die Castle Creations Blower? Dan is een klein shroud met een fannetje op.
Misschien moet ik dat ding eens in huis halen, alleen jammer van het extra gewicht :( Terwijl een nitro kapje met grotere gaten perfect is.

Laatst bewerkt:
ja, maar hoe warm wordt je auto dan? want je vertanding is vrij goed, anders zou je nog 15/48 kunnen gaan vertanden.

Een 55°C als ik hier wat rond rij.
Had graag dat 48T stock spur verder gebruikt, maar dat past helaas niet :(

Dit is m'n losi 1.5 nu, ondertussen wel nog gaten gemaakt in de vooruit en achterkant:
DSCF0189.jpg

hij ziet er gaaf uit!, ik heb vandaag nieuwe as moeten bestellen omdat ik hem verloren ben, volgende keer maar even locktide gebruiken...:)

55 graden is gewoon goed hoor!
mijne werd met vertanding 16/45 70graden met 5s accu en offroad rijden, heb nu verandert naar 15/45 en net een halve 5s leeg gereden onroad op slicks en veel topspeed gereden en temperatuur was ook 55 graden voor de motor en 26 voor de ESC, ben tevreden met die temperaturen!

hij ziet er gaaf uit!, ik heb vandaag nieuwe as moeten bestellen omdat ik hem verloren ben, volgende keer maar even locktide gebruiken...:)

55 graden is gewoon goed hoor!
mijne werd met vertanding 16/45 70graden met 5s accu en offroad rijden, heb nu verandert naar 15/45 en net een halve 5s leeg gereden onroad op slicks en veel topspeed gereden en temperatuur was ook 55 graden voor de motor en 26 voor de ESC, ben tevreden met die temperaturen!

Onroad is ie sowieso minder warm :D
Ja locktide! Mijne was 2ehands en daar is al locktide aan. Had er ook rubberboots bij gehad en die erop gezet. Hoewel het ni echt nodig is.
Gisteren deed mijne servo heel raar. Wou vandaag nog eens rijden en na 10min was de servo dood :( Hitec 625MG was het. Anyway hij centreerde toch niet goed meer en er zat speling op. Ga zo snel mogelijk een 7955TG ophalen :-D:cool::eek::mrgreen:

Back