Mijn aller eerste auto?????

• Topicstarter Topicstarter Vloetje
  • Startdatum Startdatum
V

Vloetje

Guest
Heej hallo,

Ik wil graag een off road auto zelf in elkaar gaan zetten maar omdat ik wel vrij handig ben maar niet nog niet echt bekend ben in deze brance zou ik graag informatie of tips krijgen van wat jullie mij zouden aanraden.

Ik weet dat ik een off road auto wil en kwa budget maakt het niet veel uit. graag hoor ik jullie reactie en voor verdere info kunnen jullie altijd vragen stellen.

Welke kant wil je op Brandstof, Electro, etc.

ik ken wel een paar leuke auto's. maar er zijn veel rtr das wel jammer kijk bij de HPI website daar staan hele leuke modellen ik zal de site er even bij vermelden. ::HPI RACING::. je kan ook eventueel traxxas nemen. daar staan ook hele mooie auto's van brandstof en electro het is meer wat je wil.
Bijv. van traxxas heb je echt een beest. dat is de Rustler VXL brushless van traxxas. hele mooie auto als je daar een lipo instopt van 11.1 volt knalt hij naar de 110 km/per uur. dus als ik jou was zou ik even op www.pkracing.nl kijken naar de auto's. btw deze zaak is goedkoop!

Omdat ik overal lees dat je als beginneling makkelijker kan beginnen met een Electro, wil die kant opgaan en later de brandstof kant op.

Ik heb al een beetje zitten lezen over de traxxas Rustler VXL en de HPI E-Firestorm.
daar zit ik nog een beetje tussen te twijvelen.

in iedergeval bedankt voor je reactie.

Omdat ik overal lees dat je als beginneling makkelijker kan beginnen met een Electro, wil die kant opgaan en later de brandstof kant op.

Ik heb al een beetje zitten lezen over de traxxas Rustler VXL en de HPI E-Firestorm.
daar zit ik nog een beetje tussen te twijvelen.

in iedergeval bedankt voor je reactie.

Als beginner kun je zeker ook wel met brandstof beginnen hoor...De modellen die je aangeeft (VXL en E- Firestorm (Flux)) zijn de snellere modellen en zeker sneller(met de juiste accu's) dan een vergelijkbare nitro

en die modellen die jij aangeeft zijn zover ik weet niet als kit leverbaar.

als je echt wilt bouwen en een goede auto in elkaar wilt zetten zou ik eens naar een Xray(www.teamxray.com) kijken, die zijn meestal als kit .

Alleen je budget moet hoog genoeg zijn... Xray is ook een stuk duurder namelijk.
Dus goed kijken wat je wilt en wat je er nog bij nodig hebt..

probeer een tamiya madfigter leuk om te bouwen goedkoop en lekker snel.

,daan
wtf is dit nou weer voor een reactie, hij stelt een Rustler vxl en e-firestorm voor, en jij komt met een madfighter.
ten eerste is de vxl meer dan 3x zo snel dan een vxl en ten 2e veel meer instelbaar, mogelijkheden en upgrades.

probeer een tamiya madfigter leuk om te bouwen goedkoop en lekker snel.

,daan

Daantjeh, ga je nou eens ophouden met dat gedateerd autootje keer op keer te blijven ophemelen hier? :?
Hij stelt zelf al een Firestorm of een VXL voor. Dan moet je hem geen Mad Fighter aanraden, want dan zal dat zijn grootste teleurstelling ooit zijn...

@Topicstarter: een E-firestorm is een hele goeie keuze, alsook de Rustler (ik heb ze beiden gehad). Ik vond persoonlijk de Firestorm beter rijden, vooral de wegligging was beter dan de Rustler. Maar van de andere kant is de Rustler dan weer mooier en heeft ie een uitmuntende motorset.

Bedankt voor de tips allemaal dat ik geen Mad Fighter moet kopen, ik ben toen Daantjeh deze wagen voor stelde gelijk gaan kijken van reactie hier op het forum en daar kwam ik mindere reactie tegen dan van een Firestorm of een VXL.

kunnen jullie mij misschien ook vertellen waar ik deze wagens kan kopen. (is het verstandiger om hem in een winkel te kopen of via internet).

Voor beginners zou ik eigenlijk altijd aanraden hem te kopen in een winkel, waar je dan later ook makkelijker voor advies en extra onderdelen terecht kan.
Als je, zoals je zelf al zei, erg handig bent en jezelf wel denkt te kunnen behelpen, kun je hem misschien ook via internet kopen.
Een goeie winkel (zowel online als 'echt') is Pkracing in Dordrecht. (PK Model Racing)

Bedankt voor de tip (PK Model Racing) ik heb gelijk op de site gekeken, ik zag dat ze alleen complete gebouwde auto's hebben en ik wil er graag 1 zelf in elkaar zetten.

Morgen ga ik de modelwinkel bij mij in de buurt bellen kijken of ze hem daar hebben.

Pkracing verkoopt élk model van Tamiya, ook de niet gebouwde. Ik heb al een tijdje niet meer op de site gekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze de kits er niet meer op hebben staan. Anders moet je hen eens bellen of mailen en dan kun je de prijs vragen. Want ze hebben in principe alles van Tamiya. :)

Pkracing verkoopt élk model van Tamiya, ook de niet gebouwde. Ik heb al een tijdje niet meer op de site gekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat ze de kits er niet meer op hebben staan. Anders moet je hen eens bellen of mailen en dan kun je de prijs vragen. Want ze hebben in principe alles van Tamiya. :)

Het kan ook best zijn dat ik niet goed gekeken heb:sleepy:. Heb ze nu een mail gestuurd.

Nadat ik gister en vandaag meerdere mailtjes heb verstuurd naar winkels en er achter gekomen ben dat de Rustler VXL idd geen KITversie maar een RTR is heb ik besloten om deze tekopen en om deze goed te leren besturen en hem af en toe zelf uit elkaar te halen en weer opbouwen.

Hebben jullie misschien nog tips om onderdelen er extra bij te bestellen omdat, deze snel slijten of kwetsbaar zijn?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ik zou er een setje onroad banden voor de achterkant bijbestellen. De standaard banden zijn namelijk enkel goed voor offroad en slijten als een gek als je er onroad mee gaat rijden.
Verder zou je een wheeliebar erbij kunnen bestellen als je van plan bent vaak wheelies te maken. Want zonder dat ding wilt de motor nog wel eens snel beschadigd raken als de auto achterover slaat. :p

Ik zou er een setje onroad banden voor de achterkant bijbestellen. De standaard banden zijn namelijk enkel goed voor offroad en slijten als een gek als je er onroad mee gaat rijden.
Verder zou je een wheeliebar erbij kunnen bestellen als je van plan bent vaak wheelies te maken. Want zonder dat ding wilt de motor nog wel eens snel beschadigd raken als de auto achterover slaat. :p

ik ben hier echt een Noob in:confused: maar wil het wel allemaal graag leren.

Zijn die banden allemaal het zelfde kwa maat?? welke raad je mij precies aan.

Bij 99% van de auto's zijn de banden qua maat hetzelfde, namelijk de 2.2inch velgdiameter met bijpassende banden. Maar de Rustler is nu net één van de weinig auto's die een grotere diameter velg gebruiken en daarbij ook nog eens ietsje breder zijn als de standaard 2.2inch maat. :)
Dus je bent sowieso aangewezen op een setje van Traxxas zelf (tenzij je alle 4 de wielen nieuw koopt, dan heb je 4 dezelfde velgen en oogt dat tenminste netjes.).
Ik zou dit setje aanraden:
ana-as-com-5576R-77R.jpg

De Anaconda's van Traxxas zelf. Die passen perfect bij de standaard voorwielen en slijten niet snel af.
Als ik me niet vergis, staat hier ergens op het forum nog wel een setje te koop, maar dat was al een tijdje terug.

art# naam € incl. BTW bestel groep TRX2478 Tires, Anaconda 2.2 (Rear) ( € 15.15 TRX2479 Tires, Anaconda 2.2 (Wide, F € 13.20 TRX5578 Tires, Anaconda 2.8 (2)/Foam € 17.75 3 articles found.

welke moet ik precies hebben, deze heb ik gevonden bij Pkracing.nl

Back