Mijn allereerste 3D poging

• Topicstarter Topicstarter WuTangcl
  • Startdatum Startdatum
W

WuTangcl

Guest
Nou zoals de topictitel al doet vermoeden...

Na een jaar hooveren leren, nose in side in etc...
kan ik bijna nose in op ooghoogte, maar ik kan het niet
laten mijn voorgenomen leerweg even te verlaten en
iets "geks" uit te proberen... een Flipje met mijn Walkera #36

op de AFPD sim is het allemaal zo moeilijk dus ag wat...
laat ik ut es proberen ondanks de ietwat stevige wind afgelopen zondag.

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
ehehe grappig, gelukkig wel genoeg hoogte om weer goed te komen.
Het trekt wel aan je eh, om 3D te gaan en al die coole dingen te kunnen doen, terwijl een 8je vliegen, in iedergeval voor mij, al een hele uitdaging is :)

Erg leuk en weet wat voor kick het is, bij mijn eerste flip stond ik op een hobbelig veld met alleen een plankje van 50x50 cm om op te landen, ik kan je vertellen dan dat niet meeviel na die enorme kick.

Regel nummer 1 bij dit soort dingen is "hoogte is alles" ;)

LOL ja zeg dat wel mannen, die hoogte heeft me echt gered...
en ik moet toch eerlijk bekennen dat ik blij was dat ik geland
was want ik stond te trillen op men poten door de adrenaline,
ja das echt een kick om het uit te proberen,
later die dag nog een looping geprobeert door met een
beetje snelheid aan te vliegen maar zag er nagenoeg
hetzelfde uit als dit filmpje... ging niet helemaal lekker.
maar ag, het begin isser

@Ido,

nou een achtje vliegen of een rondje zelfs ben ik nog niet eens aan begonnen,
laat staan met de Ark... die is veel gevoeliger (directer) op de sticks dan de #36
maar binnenkort ga ik der gewoon voor... Het zit gewoon tussen de oren dat ik het
allemaal nog niet kan want op de sim gaat het allemaal perfect, zelfs 10 cm boven
de grond inverted tail in.

kan ik bijna nose in op ooghoogte

nou een achtje vliegen of een rondje zelfs ben ik nog niet eens aan begonnen,

want ik stond te trillen op men poten door de adrenaline,
ja das echt een kick om het uit te proberen,

nog niet eens perfect nose in of rondjes kunnen vliegen, maar wel je helicopter al achterover trekken en wat 3D werk proberen en daarna al hooverend zo 'tail-in mogelijk' naar beneden komen. ik kan eigenlijk niet echt begrijpen dat je zoiets doet met je helicopter (en dan nog met wind) :lol: zou ik nooit durven,

ik heb iemand gezien die voor de eerste keer overkop ging met trex450SE (en al op reflex zover gevorderd was dat hij rondjes overkop kon vliegen enz) en dat scheelde maar 20 cm of hij zat in de grond. het kan snel gaan.

het is natuurlijk wel een goedkopere helicopter maar dan nog dat risico is toch enorm groot man. en op welke manier dan nog, gewoon wat schuin achterover gooien :lol: onbegrijpelijk voor me 8O ga je dat nog vaak doen? blijven filmen zou ik zegge (wel opletten dat je je toeschouwers niet in gevaar brengt) ! :lol:

Tsja, het is het proberen op zich hé
eens iets anders willen proberen dan maar rustig blijven
hooveren en een beetje heen en weer zwieren met
halve stall turns...

Ik kan altijd wel "veilig" blijven hooveren en nooit meer
schade krijgen door een crash, maar daar kom je ook
niet verder mee hé.

Nee tis niet de bedoeling dat ik dit nou iedere keer als
ik buiten vlieg ga proberen, maar had de afwisseling
gewoon effe nodig. En het doet me alleen maar goed
om mezelf terug te zien en dan ook nog trots dat ik
hem toch weet te redden... dat was een half jaar geleden
zeker niet gelukt.

Lijkt me ook leuk :lol:

Ik heb een Raptor 50 en heb hier niet meer mee gedaan dan hooveren maar heb net een T-rex 450SE gekocht en ben deze in elkaar aan het zetten als hij klaar is ga ik ook proberen iets meer te doen dan stil hangen!!

Zal proberen een filmpje te maken en neem voor de zekerheid een vuilniszak mee 8)

Greets Ba®t

fonziebear zei:
Lijkt me ook leuk :lol:

Zal proberen een filmpje te maken en neem voor de zekerheid een vuilniszak mee 8)

Haha 8) , toch vind ik dit de juiste instelling (okay, kom maar met kommentaar :wink: ). Zonder BLUF is't leven SUF :!: .

Succes met en veel plezier tijdens de poging :mrgreen: .

De een neemt grote sprongen.. de ander kleine stapjes.. Moet ieder voor zich weten :) Als je maar plezier aan de hobby beleeft ;)

lache filmpje,
Maar ach, met kleine stapjes kom je er ook. Af en toe zal je alleen gewoon echt ff een flinke stap moeten doen.

Eerst Nose-in, die kan je dus, dan rustig rondjes en achtjes kunnen vliegen, en dan weer verder klooien.

Flips lukken me nu wel, maar de 1e keren had ik wel een beetje hetzelfde. Je kan het beste de uitslag op de elevator groot hebben en expo op de Aileron zegmaar. Je ging namelijk goed scheef zodra je hem naar achter kieperde volgens mij. Dat heb ik ook nog wel af en toe...

Nu zit ik tegen de inverted-hoveren-stap aan te hikken... Gewoon ook maar een keertje doen :).

En het was indrukwekkend... :-) Ik was erbij :-)

Klein stuurfoutje in de flip, beetje aileron erbij perongeluk.

Ik raad je aan om een klein beetje expo op aileron en elevator te zetten, dat kan dit soort problemen voorkomen.

Maaruh, die recovery man, dat was toch netjes hoor.

Groeten

Ron

Dank je wel Ron, ja al die uurtjes hooveren en simmen toch ergens goed voor geweest. Ik was er zelf ook wel van onder de indruk dat ik hem nog kon "redden".

@Sietse,
goed idee man, beetje expo op de aileron.
moet ik maar es effe gaan proberen, Dank je
Mijn mening is dat je het moet proberen als je je
er zeker bij voelt, twijfel is niet doen, ik liep ook al
een paar weken met het idee van dat flipje,
en zondag voelde ik me er goed genoeg bij.

@haboo
Ja juist, helemaal mee eens
zolang ik er op mijn manier maar plezier aan beleef.
soms een beetje actie erbij anders dan alleen maar op ooghoogte
hooveren enzo anders wordt het te saai en dan stop ik ermee, ben het helemaal met je eens.

WuTang, van mij krijg je helemaal gelijk dat je het gedaan hebt. Het zag er niet zo mooi uit, maar lekker belangrijk. Jij hebt er een enorme kick van gehad, gaaf toch? :banana:
Soms moet je gewoon ballen hebben en doen wat je hart je ingeeft (ook al zeggen je hersenen en je buurman :nooo: ). En ja, de kans is aanwezig dat je schade maakt, dat moet je dan voor lief nemen. Maar je hebt de boel heel weten te houden, prima.

Goed gedaan :thumbsup:

Doet mij weer denken aan mijn eerste 3D poging...
Een looping! Eerste ging "goed" maar door alle adrenaline en overmoed kwam de 2e poging op de grond uit.
Sinds haast geen looping meer gemaakt, flips gingen een paar weken later wel "goed".
Persoonlijk vind ik ze makkelijker en veiliger om te doen dan loops. (vanwege de snelheid met een loop)
En idd de hoogte is je vriend! Volgende stap voor mij is achterui vliegen en dan beetje inverted hoveren.
Maar zolang die nog mis gaan op de sim ga ik ze in het echt nog niet proberen.

Maar oerang Wutang, (sorry kon het niet laten)
Even een stapje terug naar de cirkels en 8'tjes. Door deze actie heb je ingezien dat de basis erg belangrijk is en dat je nog niet klaar bent voor 3D.
Denk dat het best welgoed is als iedereen een keer de stoute schoenen aantrekt en dit een keer probeert, alleen om in te zien welke basis ze missen.

Groet,
Tjerk ;)

Lazerbeak zei:
(KNIP)
Even een stapje terug naar de cirkels en 8'tjes. Door deze actie heb je ingezien dat de basis erg belangrijk is en dat je nog niet klaar bent voor 3D.
Denk dat het best welgoed is als iedereen een keer de stoute schoenen aantrekt en dit een keer probeert, alleen om in te zien welke basis ze missen.

Groet,
Tjerk ;)

Tjerk,

Juist ben het helemaal met je eens en ik weet ook dat ik nog niet klaar ben voor 3D
maar soms heb je effe een moment dat je effe wat meer wilt dan alleen hooveren en
een beetje heen en weer zwieren...

Ik blijf dan ook lekker dooroefenen met nose in en rondjes en achtjes vliegen.
ik ben nu naast het nose in leren ook rustig aan begonnen met steeds stijlere
stallturns te maken en ik ben me er terdege van bewust dat dat de weg is die
ik eigenlijk moet volgen... maarja al die mooie filmpjes die je overal ziet
deed me toch even de vingers jeuken en het te proberen met het goedkope
helietje... Ik zou het ook echt niet in men hoofd halen om dit met men
100% gepimpte Ark X400 te doen.

terwijl het met je gepimpte ark x400 makkelijker gaat.... (maar dat zou ik in jou geval ook niet doen hoor :) haha).

In het begin met de 1e flips ging het goed. toen ik alleen idd na steeds lagere flips weer eens een looping wilde doen kwam die ook een keer te laag uit. Vol pitch up, maar veel te vroeg ook al, dus terwijl de heli nog half op z'n kop hing. Kwam wel goed recht uit, alleen net onder de grond... Dan gaat er best wat stuk....
Maarja... We komen er wel :)

zo ik heb vanavond ook me eerste
3d poging gedaan,,,

eerste 2 batterijen gewoon lekker gevlogen
en hoog gehovert,

toen dacht ik laat ik het maar eens proberen een flip achterover
de eerste ging formidabel uit het boekje,,

over moedig geworden nog een keer met iets meer wind
en kreeg hem niet meer goed,,

jer raad het al,,
keihard de grond in servo's kapot hel kop,,
ahhhh kut