mijn carson 3.5 cc wil niet starten

Mijn carson 3.5 cc wil niet aan
hij heefd compressie
heb volle accu van gloeiplug
heb er nieuwe gloeiplug er in
ook meerdere in gedaan
afstellen van alles geprobeerd
Komt nog geen slag uit
wie kan mij helpen
gr lambert
 
Je kan beter de moderator even vragen om het topic te verplaatsen naar de nitro afdeling..
Als er aan de basis voorwaarden is voldaan (brandstof, zuurstof en ontsteking) zou elke motor moeten starten.. Er zal dus iets aan de hand zijn met één van deze drie voorwaarden...
 
Dus een verstopte carburateur wat kan als die een tijd stil heeft gestaan.

Een verstopt luchtfiler door uitdroging of te veel olie

Of je gloeiplug gloeit niet (goed) hetgeen je makkelijk ook buiten de motor kunt testen
 
hey
het houd echt niet op
ben alles bij langs geweest wil ik hem starten
knap mijn lager voor de 4 keer eruit heb hem nog maar net die auto
dat is die treklager die maar 1 kant opdraait voor het starten
ik start hem met zo EMS ELECTRIC MOTOR STARTER PRO van carson
zo staat op mijn papier
ik hoop dat mij daar ook iemand over kan helpen
ben dus nog geen klap verder
 
Ja heb ik ook al gedaan daar staan ze nu ook op
heb mijn tankje ook schoongemaakt en weer ftisse nitro er in gedaan
of bedoel jij andere nitro ophalen ?
 
Hoi allemaal*

Ben er nog niet uit*
ben de heele middag bezig geweest met mijn auto aan te krijgen .
maar hij loop nu nog niet*
heb alles geprobeerd*
ik kreeg kleine vlamtjes uit de uitlaat en backfire in de cabaratur*
dit lijkt mij niet gezond ben er is mee gestopt*
ik hoop nu echt dat er en gouden tip komt nu*

gr lambert
 
Wordt de brandstof goed aangezogen? Cilinder niet gaar toch?
Als ik een motor heb die veel compressie heeft en moeilijk rondt wil..
..dan doe ik een klein beetje brandstof in de carburateur.

En zoals al eerder gezegd....draai je plug eruit en kijk of hij wil gloeien.
Dan weet je zeker dat je plug heel is en je accu vol.

Succes!!
 
2 weken terug deed die het nog wel:
stationeer

Als die toen ontregelt naar een te arme afstelling is kan die nu versleten zijn....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2 weken terug deed die het nog wel:
stationeer

Als die toen ontregelt naar een te arme afstelling is kan die nu versleten zijn....

Dat zou heel goed kunnen. Hij zegt wel dat er compressie is. Maar ook voldoende compressie.....?

Anders even de cilinder en sleeve eruit halen. Als de cilinder te ver de sleeve in kan dan is de cilinder einde verhaal.
Ik heb t vroeger eens meegemaakt dat de cilinder 2mm boven de sleeve uitkwam.....dat wil je niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

hij krijgt brandstof
de gloeiplug doet het super
er zit zoveel compressie in dat ik mijn gloeiplus tikje los zet
maar wat is dan sleeve
sorry zit er nog niet zo lang in deze hobby
 
Wat ik al zei, de cilinderbus heet op zijn Engels een sleeve. Gertjan bedoelde de zuiger/cilinder set of op zijn engels piston/sleeve.

Maar hou je ook half gas of zet je met de trim het gas een beetje hoger? En ja, als je koppeling slecht is kan dat ook de euvel zijn, zet de auto dan eens op een ophoging met de wielen vrij van de grond.
 
ff upgrade
met 1 bloedblaar aan de vinger en gewone blaar
kreeg ik er ff geluid in
maar totaal andere instellingen komt niet eens de buurt van de fabriek instellingen
maar hij springt aan maar onmiddellijk weer uit
dus tja sta weer voor en raadsel
 
De sleeve is niet de cilinder. De sleeve is het messing "buisje" met gecoate laag ( chroom), waar de cilinder in beweegt.
 
Back
Top