mijn eerste auto kyosho DMT

hallo alle
ik heb vandaag mijn eerste auto gekocht een kyosho dtm 4wd monster truck met een gxr18 motor.
heb hem bij de 2 brothers gekocht en heb daar wel uit leg gekregen qua inlopen [eerst 1 tank stationair laten lopen en dan rijk afgesteld en rustig aan beginnen]
heb ook al wat rond gelezen over de wot inloop methode en denk dat ik deze maar ga proberen.maar heb nog nooit een motor met gloeiplug gestart wel vaak gezien dus dit zal wel lukken[heb alleen wat ervaring met benzine motor in boot].maar heeft iemand wat bruikbare tips of ervaring
die ik als beginend bestuurder kan gebruiken en of rekening moet houden.
bv.na het rijden heb ook iets gelezen over after run olie .
alle advies is welkom;)

marcel

De meeste beginners trekken hun trekstarter kapot doordat ze te hard trekken of blijven doortrekken als de motor verzopen is.
Zo gauw je voelt dat het zwaar gaat met de trekstarter moet je de gloeiplug er uithalen en dan de auto op de kop en een paar keer trekken aan je trekstarter.

Je kunt de motor laten inlopen zoals ze bij de winkel zeiden. Het is een prima winkel en het personeel weet waar ze over praten.

Je hebt een mooie auto uitgekozen. Veel plezier ermee!!

M.v.g. Mark

kan iemand mijn vertelen hoe lang een gloeiplug van 2200 nimh moet
worden opgeladen heb het idee dat het lampje op de oplader gewoon
rood blijft en ben bang voor over laden.

Wat staat er op de lader?

Maar het is waar, de lader laad met een lage stroom en kent geen afslag. Als het goed is zal de lader 220mA geven wat 14 uur laden betekend mits de accu leeg is. Bij deze stroomsterkte is er geen sprake van overladen....

het is een lrp lader
output 3.0 v. 100 ma.
dus iets minder dan dat je aangaf dus denk ik iets langer laden.
er zit ook geen beschrijving bij want het is een kompleet startes pakket.
met vulfles gloeiplug en nog wat dingen maar wat ik daar mee moet?
oke wat sleutels maar ook voor mijn hele vreemde en ding met een puntje er op.
gebruik heb om de auto te stopen door het in de uitlaat te doen.
maar ik ga zondag naar de 300 van mbc purmerend.
de eerste die 300 ronde heeft gereden voor zowel electo als brandstof.
mischien dat ik daar de kunst een beetje kan af kijken en een flesje afterrun en filterolie kan halen weet nog niet precies wat ik er mee moet maar na veel lezen en filmpje op
youtube kom ik het vaak tegen
had bij de 2brothers wel gevraagd wat er extra nodig was ( gloeiplug,brandstof,starterpakket) maar volgens mijn ook de olie.
mocht iemand hier wat advies over hebben graag
groetjes marcel

Haal een bus WD40....

Daar bescherm je je motor mee, en kan je draaiende delen na het schoonmaken mee inspuiten.
Draai je motor goed in (W.O.T.) dan gaat het allemaal wel een poos mee.
Na het rijden direct via de carb rijkelijk WD40 spuiten, paar keer aan de trekstarter trekken en je motor is geconserveerd.
Afterrun is net zo goed, maar kan je alleen het inwendige van de motor mee doen en met WD40 kan je het voor heel je wagen gebruiken.

PS: Gebruik een failsave...

John.

failsave?
zit dat er standaart op of moet dit echt extra.
heb gisteren wel een stuk gelezen over de veer op de carbarateur.
die bij zender uit val het gas er af zou halen die zit er wel op.maar is dit echt een failsave .
wd40 haal ik dat gewoon bij de autohandel want ik was zo van plan om deel 2 van de wot te gaan doe 4tankjes met een rijke afstelling.
bedankt voor je reactie marcel

Laatst bewerkt:
Hmmm... een stuk text wat hier niet hoort?

Als jij de 2.4 GHz KT200 zender hebt heeft die een failsafe, zie de manual en de test als je alleen de zender uitzet.

sorry maar waarom een stukje tekst dat hier niet hoort?
maar even goed bedankt voor de tip.
vandaag 8tankjes leeg gereden 6 op 2slagen en met2 terug stellen naar fabrieks
instelling (dus nog 2en dan staat hij weer in de orginele stand)wel vreemd bij de eerste tankje komt de auto bijna niet
van zijn plaats en ga je een beetje twijfelen of je het wel goed doet naar dat is na
3/4tankjes wel anders dan moet je op leten dat het niet ongemerkt te hardt gaat.
alleen blijft de auto naar rechts trekken krijg het niet via de trim weg dus er zal wel
iets aan de wiel stand verandert moeten worden(weet niet of ik dit hier mag neer zetten)
hoe spuit je wd40 via de cab naar binnen moet dan de brandstof slang er af of kan dit op een andere manier?
marcel

Er staat in je post een stukje text over een beslaglegging...

Maar OK.
Controleer als de banden wel goed vastgelijmd zitten...
En WD40 of een gewone afterrun in je motor krijgen doe je door het luchtwilter eraf te trekken.

Doe het meeste via mijn iphone en dat is lastig vooral met plakken en knippen
wil er wel eens iets in het geheugen blijven staan.
Maar bedankt en ik zal dit beter in de gaten houden.
Marcel

Laatst bewerkt:
Er is een edit button bij die post, daar kan je de text mee veranderen....
Overigens moet je ook even proberen met hoofdletters en zo te typen.

auto trekt naar een kant

De banden zijn goed gelijmd alleen als je de auto vanaf de voor kant bekijkt.
Staan de voorwielen recht, alleen het rechter achterwiel staat iets scheef.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn ?

Als je op de zender een stuur trim hebt draai die dan naar links.
Lees de handleiding van je zender om te weten waar die precies ligt.

doorgaans zit er wel wat speling op de wielen, zeker een offroad
kijk even of dit niet het haartje speling is..

verder moeten de wielen wel allemaal dezelfde kant opwijzen natuurlijk..
helemaal recht naar voren hoeven ze niet te staan (sterker nog, dat gebeurt niet zo heel veel)
doorgaans wijst de voorkant van de band van bovenaf gezien een beetje naar binnen of naar buiten.
en beide wielen moeten ditzelfde doen
dit kan voor de voorwielen een andere waarde zijn als bij de achterwielen

dit bepaalt mede de stabiliteit van de auto, de wielen een beetje naar buiten wijzend wordt ie stabieler van, naar binnen wat instabieler (is handiger met bochtenwerk)
Maar de standaardinstelling zal vast in je handleiding staan

Werkt eigenlijk hetzelfde als bij 1 op 1 auto's. zoek even naar castor, toe in en toe out

Zoek even op "hudy setup book" , daar staat alles in uitgelegd.

Maar pak een lange rechte lat. Leg deze ten hoogte van het midden van de wielen aan de zijkant langs het voor en achterwiel en zorg dat het voorwiel er plat tegen aan zit.
Leg dan de lat plat tegen het achterwiel zodat de uiteinde tegen de loopvlak van de band van het voorwiel uit komt. Dit is je meeting.

Je kunt nu hetzelfde aan de andere kant doen en kan je zien als de positie op het voorwiel hetzelfde is.

Bedankt voor het advies over het afstellen van de wielen.
maar toch nog 2 vraagjes.
- hoe vaak kun je ongeveer starten op een gloeiplug van 2200a .heb er nog maar 1
en wil hem niet elke keer na een paar keer gebruiken bij laden volgens mijn is dat niet zo goed
-Heb in een vorig bericht de tip gehad om WD40 te kopen om de auto na het rijden mee te smeren maar mag dit overal op gespoten worden .Heb in een bericht gelezen dat iemand problemen kreeg na het smeren van zijn auto .dus waar wel en waar niet?

Marcel

nu zit ik iets meer in de vliegende rc, maar daar geef ik juist vaak de tip NIET met wd 40 te gaan smeren..
dit trekt vaak stof en andere ongeregeldheden aan, waardoor de volgende keer alles 15 keer zo smerig is

IN de motor lijkt het me niet zo'n punt, geen ervaring mee
en misschien als losweekmiddel, om daarna alles schoon te maken zal het ook wel werken

maar het kan handiger zijn een vuilafstotend smeermiddel erover te gooien
Vaak in de fietsenzaak of bij de modelzaken wel verkrijgbaar
ook kettingvet voor motoren etc is vaak vuilafstotend
scheelt in zand tussen alle tandjes, dus ook in slijtage

maar misschien dat er bij auto's een andere reden achter zit?
zo ja, vertel :mrgreen:
ik leer graag..

hallo allemaal
Ben nu een paar weken vrolijk aan het rijden en tot nu toe gaat alles perfect.
Nu wil ik ook gaan proberen de afstelling wat beter te krijgen .
Ben al een keer bij een vereniging langs geweest daar krijg je zo veel info dat je wel een bloknote mee mag nemen .(maar wel erg leuk en enthousiaste mensen)
Maar heb wel begrepen dat afstellen ook met de temperatuur van de motor te maken heeft.
Dus maar een infrarood thermometer gekocht om dit te kunnen bij houden.
Alleen weet iemand wat is de minium/maximum en de beste tempertuur voor de motor?
al vast bedankt marcel

Back