Mijn eerste bootje de zuiderzeebotter

Hans Groenenberg

Forum veteraan
Goedemiddag,

Al een stukje gevorderd met mijn eerste bootje. Leuk om te bouwen overigens. Waar ik een beetje van baal is het kleurverschil in de huidbeplanking.
Heeft iemand ervaring hoe je dit kleurverschil kan oplossen? Of is het juist mooi?:p

bootje_1.th.jpg

Welkom op dit forum!!
Je foto is wel erg klein. Foto's mogen tot 800 pixels zijn, dit lijkt een "thumbnail" van 100 pixels.

Groet,

Ad Bakker

Hartelijk dank voor je bericht.

Ik ga eens kijken hoe ik dat kan vergroten.. Heb alleen nog geen idee hoe dit moet. Had ook nog een tweede foto willen plaatsen namelijk.

Ik heb de ".th" van de URL van de foto gehaald. Dan krijg je met:

[IMG]http://www.modelbouwforum.nl/images/2014/11/12/bootje_1.jpg[/IMG]

dit:

bootje_1.jpg

Maar die is weer veel te groot. Bij het opladen met MBF foto-upload kan je opgeven dat de foto teruggebracht moet worden naar bijv. 800 pixels (640 pixels is trouwens ook een mooie maat).

Groet,

Ad Bakker

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het al, je hebt de url van "postzegelformaat" gekozen. Je moet de BBCode onder "Toon afbeeldingen rechtstreeks" kiezen. Vergeet niet naar 800 of minder pixels te verkleinen bij het uploaden.

Groet,

Ad Bakker

Kleurverschil in hout heb je vaker (zeker bij notenhout) en je doet er helaas weinig aan. Verven helpt natuurlijk goed, maar dat wil je wellicht juist niet.

Lakken van het hout heeft ook vaak een averechts effect omdat dit de kleuren meer ophaalt. Accepteren is de beste optie, en zeker geen verkeerde. In het echt heeft hout ook geen vast omschreven ral-nummer:)

Zo erg is het inderdaad ook niet hoor. We gaan gewoon verder thx. Het was een hele toer voor mij om de beplanking er netjes op te krijgen..
;)

Ik moet even uitvogelen hoe dat dat werkt.

Het is heel simpel. Als je met je muis over de rechterkant van het veld met de BBCode link beweegt, verschijnt er "copy" in een grijs vlakje. Als je dan éénmaal klikt wordt de totale inhoud naar je klembord gekopieerd. Daarna in je bericht op de plaats waar de foto moet komen een "Plak/Paste" of Ctrl-V, dan wordt de gehele link (inclusief de IMG tags) in je bericht geplakt.
In eerste instantie zie je dan nog niet de foto, maar de link maar dat komt gewoon goed als je het bericht plaatst.

Groet,

Ad Bakker

kamp en boot 645.JPG
kamp en boot 646.JPG
kamp en boot 645.JPG
kamp en boot 645.JPG
kamp en boot 646.JPG

Bijlagen

• kamp en boot 647.JPG
    kamp en boot 647.JPG
    668 KB · Weergaven: 313
  • kamp en boot 654.JPG
    kamp en boot 654.JPG
    728 KB · Weergaven: 278
  • kamp en boot 653.JPG
    kamp en boot 653.JPG
    686,9 KB · Weergaven: 260
  • kamp en boot 652.JPG
    kamp en boot 652.JPG
    711,2 KB · Weergaven: 282
Inmiddels is de Zuiderzeebotter bijna klaar. Een leuk leerproject om een beetje gevoel te krijgen met hout. Historisch zeker niet correct uitgevoerd. Zo zijn de zeilen min of meer een beetje aan elkaar geknoopt. Er moet nog een zeiltje worden gehesen.

Afgelopen tijd ook tussendoor geweest met de Groene Dreack van Bea. Ook leuk om te maken. Hier moten nog de zeilen voor worden gemaakt en dan ben ik toe aan een nieuw project.
Ik heb veel tips en trucs gelezen hier op dit forum zonder nadrukkelijk aanwezig te zijn.

Back