Mijn eerste bouw, Riva aquarama 1:10.

Sprinkler kop voor de fireboy instalatie die in het motorruim komt ongv 8mm hoog [emoji106]

1480951734584.jpg
1480951740835.jpg

Laatst bewerkt:
Genoeg voor vandaag, latjes langs de mahonie wanden gemaakt en het "skelet" hier en daar sterker gemaakt.

1481125110370.jpg
1481125121225.jpg
1481125128890.jpg

Wat zijn dat voor V8 motoren welke je hebt geprint?
Meestal zitten de bougies aan de uitlaad-kant en niet ergens aan de inlaad-kant en dan ook niet door kleppendeksel heen.
Alleen dan bij de de HEMI`s gaat de extra lange bougie-plug door de bovenkant van de kleppendeksel.

Met vgr. Richard

Klopt helemaal het zijn hemi's deze zitten orgineel niet in riva's maar wilde er toch motoren in leggen. Nu ik toch de keus had waarom niet? Hier een foto van een oudere hemi die in een boot ligt!
1481131313506.jpg

Hoop dat je mijn versies iets vindt! Thx!

Hallo Dustin,nu komt het moeilijkste van een mahony boot.
Eerst de romp volledig bekleden met bv. timmerplaat,kijk maar op mijn you tube filmpjes van het bouwen van mijn rivas......rivaatje.....7 filmpjes.
Het lijmen van de mahony en ajorn latjes gaat het beste en snelste met Pascofix,geen 10 sek.....maar 2 seconden,te bestellen in nederland.
Ik heb de grote delen timmerhout gewoon met de tacker gedaan,komen toch latjesop,kijk maar bij mijn reportages.
Heb je verder informatie nodig, zoals waar mahony platen te kopen bij jouw in de buurt ,bij af in arnhem,voor € 30,00
Heb ik mijn riva ,125 cm,gebouwd en had nog over,275cm bij 50 cm.
Succes verder met de mooiste houten speedboat ,die ontworpen is, Cor
Je kan ook een PB mailen

Mijn riva word bekleed met balsa latjes als eerste laag daarover komen de mahonie latten.. raad je deze eerste laag ook met pascofix te verlijmen en heb je mss goede webwinkels waar dlt te koop is?

Bedankt!

k-IMG_5336.jpg
20160822_145229.jpg
k-IMG_5336.jpg
k-DSC_0047.jpg
k-IMG_1594.jpg
k-IMG_1654.jpg
Dustin,pasco fix kan je bestellen bij de groothandel, topspin international in Nieuw Buinen.
Ik bestel daar Pasco Fix 50gram, productnaam: pasco fix industrielijm(secondenlijm) en zakje micro doseer tuitjes(ideaal ).
Je kan het voorste gedeelte van de romp met balsa latjes beplanken en ongeveer op de helft naar achteren toe plaat in zijn geheel,kijk maar op de filmpjes.
Je maakt de Riva als standmodel ? dan hoef je geen matjes en epoxy te gebruiken,mag wel maar is zonde van de tijd,
Het aflakken is dan het belangrijkst en dat doen de duitse en oostenrijkse riva bouwers ( ik ook) met Standox 2K autolak,laag of 7,te verkrijgen in Arnhem, bij Ralva
Ik volg je,Cor

Laatst bewerkt:
Hallo Dustin ,hoe staat het met je Riva,je moet toch al een heel eind zijn?
Er zullen wel meer modelbouwers willen weten ,hoe het er nu voorstaat, Cor

Back