Mijn eerste brandstofheli

Na MAANDEN zoeken, overwegen, onderhandelen en afwijzen was het dan gister EIDELIJK zo ver. Ik
stapte met een heel dikke portemonnee in de auto om mijn eerste brandstofheli te gaan halen! Na
lang wikken en wegen ben ik toch maar voor een Raptor 50 met Futaba T9CHP gegaan...

De verkoper had alles netjes uitgestald liggen, zodat ik precies kon zien wat ik allemaal kocht. Niet
dat ik van alles weet waar het voor is, maar dat hoop ik snel genoeg te leren :p

Omdat ik natuurlijk meer wil doen dan alleen maar blij roepen, heb ik ook een paar foto's gemaakt
vandaag. Deze staan bij elkaar op: Mijn Raptor 50!

Positieve commentaren graag hier onder, minder positieve commentaren...
daar lees ik gewoon overheen! ;)

Zo, nu eerst mijn instructeur maar eens bellen om af te spreken wanneer ik écht kan gaan beginnen
met lessen. Dan komend weekend naar Cumulus fietsen/rijden om me in te schrijven als lid en dan
HEEL VEEL gaan oefenen!
Mochten jullie nog filmpjes hebben/weten van goede beginnersoefeningetjes (liefst filmpjes van jezelf
natuurlijk!), dan hou ik me aanbevolen.

Zo, en nu eerst RealFlight G2 maar eens starten!

Laatst bewerkt:
Ik ga zo rustig aan doen als ik maar kan... (wat niet heel rustig is, gezien de adrenaline die al opkomt als ik alleen al naar em kijk!)
Gelukkig heb ik een instructeur die me dwingt rustig te doen :D

Wie gaat je helpen, Danny F., Bas K.? Het wordt tijd dat ik mijn neus weer eens laat zien :) Als je (bouw)problemen hebt, kun je gerust langskomen, hoewel ik nooit een Raptor 50 heb gehad. Voor mij is het al te lang geleden om je met vliegen te helpen.

Laatst bewerkt:
Ik ben al maanden bezig met Danny lastig vallen. "Is dit goed? Wat zou je hier voor geven? Wat denk je daarvan?" Volgens mij issie me intussen al helemaal zat ;)
Hopelijk wil hij me wel het vliegen ook nog "even" bijbrengen, want daar heb ik nog niet echt kaas van gegeten..

Gelukkig/Helaas is het grootste deel van het bouwen al gebeurd. Dit hoeft alleen nog maar nagekeken en afgewerkt te worden.
En ook hiervoor wil ik dankbaar mis-/gebruik gaan maken van Danny's kennis ;)

Enne... als het al te lang geleden is dat je gevlogen hebt, kom dan weer gezellig mee vliegen! :D

Jo v.d. Heuvel en Ray v.d. Klok weten ook het nodige over brandstofheli's, mocht Danny een keer niet aanwezig zijn of kunnen.
Ik zal mijn fietsbanden maar eens oppompen :)

hey Hubris,

Leuk te zien dat je ook zo enthousiast bent :-)
Ik kan het me goed voorstellen hoor, ik heb kort geleden mijn eerste vlucht gemaakt en dat was een prachtig gezicht!

Veel succes met de Raptor en veel vliegplezier!

Roy

Hey Roy,

Heb jij dat trainingsonderstel zelf gemaakt? Of ergens vandaan getoverd?
Want dat lijkt me ook "niet onverstandig" ;)

Dat trainingsonderstel heb ik zelf gemaakt, hij is gemaakt van aluminium U-profiel met piepschuim ballen.
In het midden bevestigd door middel van een pvc plaatje.

Weinig werk en kost niet veel :-)

gr,

Roy

Vanavond bij mijn instructeur thuis gezeten om alles in te stellen en klaar te maken voor de eerste vlucht.
ONTZETTEND veel geleerd, want veel dingen had ik niet eens over nagedacht, als hij het niet gezegd had. Zelfs zonder vliegen valt zo'n modelheli al best wel tegen...

Maar, nu is alles klaar om geladen te worden, morgen brandstof halen en dan (hopelijk) zondag de motor laten inlopen en misschien zelfs wel een eerste hover-poging doen!
En natuurlijk morgen ook een mooi trainingskruisje gaan maken! :)

Mijn instrukteur gebruikte GEEN trainingskruis !!
Waarom wel eigelijk ?? de instrukteur heeft toch de touwtjes in handen kwa sturen en de baas zijn ??
Of je moet met t principe alles of niks vliegen ??
De instrukteur had voorrang op de leerling , dus kon meesturen en corrigeren waneer nodig .
Gelukkig heb ik maar 1 uurtje les gehad en de rest zelf geleert !!

Tijdens lessen zal het kruisje inderdaad niet nodig zijn. Maar ik heb zo stiekem het vermoeden dat ik wel meer wil vliegen dan hij tijd heeft om mij te begeleiden. En aangezien ik soms nogal ongeduldig ben, zou zo'n kruisje me wel eens heel veel geld kunnen besparen.... ;)

Dat is zeker waar !!
Ik dacht t even andersom !!
Laten we hopen op snel goed weer om te vliegen , veel plezier ermee .

Nog een voordeel van het kruis is het rustig reageren van de heli op stuur bewegingen. Maakt het allemaal wat stabieler

Back