Mijn eerste diorama

Discussie in 'Diorama's' gestart door Coenetje, 21 jun 2006.

  1. Coenetje

    Coenetje Guest

    Hallo, ik ben bezig met mijn eerste diorama ooit :)
    Persoonlijk vind ik dat het er best aardig uitziet, ben natuurlijk nog lang niet klaar maar ik had nog wat vragen.
    En het is natuurlijk ook erg handig om tips te krijgen voordat er iets verkeerd word gedaan

    http://www.mijnalbum.nl/Album=SUGGYPNF

    Ik hoop op reactie's 8)
    Groeten Coen

    (ps, sorry voor de matige kwaliteit maar ja, voetbal he :D )
     
  2. ik vind het niet slecht!!
    alleen is het geheel niet een beetje groot???
     
  3. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    @ coenetje,

    Ziet er leuk uit, maar inderdaad het lijkt mij wat groot op welke schaal maak je het ?

    Ik heb zelf vroeger ook wel een groot diorama gemaakt met als onderwerp landing op een invasie strand in normandie. Maar dat werd te groot :? Heb dat maar gebruikt als leer opject :D.

    een paar tips

    Wat ik zelf hanteer als ik een diorama bouw zijn de zaken, als mij verdiepen in wat wil ik uitbeelden, informatie zoeken ( foto's of ander beeld materiaal ) een stukje geschiedenis klopt het met de voertuigen of figuren in de tijd en de plaats ( bijvoorbeeld als je ergens een tafreeltje maakt wat er opzich leuk uit ziet maar niet klopt met de geschiedenis die voertuigen zijn nooit zo gebruikt of die manschappen zijn nooit op die plek geweest etc. )
    En ik probeer het niet te groot te maken zodat je de aandacht van het onderwerp niet verloren gaat.

    Maar ga zo door ben wel benieuwd naar het eind resultaat :wink:

    Gr Martin :lol:
     
  4. Coenetje

    Coenetje Guest

    Het is inderdaad wel een beetje groot :| Maar de schaal is 1 op 48, hier is helaas niet veel van te krijgen (alleen maar van Tamiya)
    Hij is onderhand al bijna af maar heb de laatste tijd niet veel tijd gehad, ik zal binnenkort nog even een paar foto's plaatsen.
    Bedankt voor deze reacties 8)

    Groeten Coen
     
  5. thierry_9109

    thierry_9109 Guest

    Hoi, IK zal me even voorstellen,

    Ik ben Thierry en ik wil graag beginnen met het bouwen van Diorama`s.
    Alleen het probleem is dat ik nergens iets van afweet.

    Daarom wil ik vragen of iemand mij kan uitleggen hoe je begint.
     
  6. DarthWillie

    DarthWillie

    Lid geworden:
    8 apr 2007
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Zaandijk
    probeer eens rond te kijken in bibliotheek of bij een boekhandel of ze de boeken van Francois Verlinden hebben. Dit heeft een aantal leuke boeken geschreven over modelbouw en diorama's
     

Deel Deze Pagina