Mijn eerste "eens iets anders" kap...

Mijn vorige bodys waren allemaal éénkleurig in het blauw, zilver, oranje of zo gespoten. Dit is natuurlijk het gemakkelijkst en het minste werk.
Deze keer heb ik geprobeerd om er toch eens iets anders van te maken. Op een paar details na, is deze voor de eerste keer redelijk gelukt.
Hieronder enkele foto's. Eventuele opmerkingen mogen altijd geposed worden natuurlijk.
(Onder de kap zit trouwens een Serpent 710)

Hpim0477.jpg

Hpim0471.jpg

Hpim0470.jpg

Hpim0468.jpg

Mooi gespoten!
Mijn volgende kap wordt waarschijnlijk ook een mazda 6.
Ik vroeg mij af hoe je die gaten in de kap gemaakt hebt want die zien er zeer netjes uit
Wat is de reden dat je de vleugel niet gespoten hebt, dit zie ik wel vaker bij wedstrijd body's en zal dus wel een functionele reden hebben.

Groeten,
Maarten

Thybaut zei:
Ik vroeg mij af hoe je die gaten in de kap gemaakt hebt want die zien er zeer netjes uit

De gaten heb ik eerst afgetekend met zo'n soort passer met mesje erop zodat de cirkel mooi afgetekend is. Daarna gewoon met een schaar met zo'n kromme bek uitgeknipt en enkele plekjes met de Dremel bijgewerkt.

Thybaut zei:
Wat is de reden dat je de vleugel niet gespoten hebt, dit zie ik wel vaker bij wedstrijd body's en zal dus wel een functionele reden hebben.

Gezien de meeste dit niet doen, heb ik het ook niet gedaan. De reden? zou het niet weten. (Vroeger deet ik het trouwens wel)

de reden waarom de meeste die spoiler niet spuiten is gewoon dat ie zo breed is en velen vinden hem lelijk (met kleur want dan valt ie op)
daarom laten ze hem doorzichtig
-dus het geeft zeker geen reden hehe

Ik vind het wel mooi als je de kap niet mee spuit!
Best mooi gespoten de body :wink: .
Als ik eerlijk moet/mag zijn dan vind ik de bliksem/strepen niet zo erg mooi. Maar jij waarschijnlijk wel, en dat is natuurlijk het belangrijkste :wink:

CEN TR4 zei:
Best mooi gespoten de body :wink: .
Als ik eerlijk moet/mag zijn dan vind ik de bliksem/strepen niet zo erg mooi. Maar jij waarschijnlijk wel, en dat is natuurlijk het belangrijkste :wink:

Wat vind je niet zo mooi aan de bliksem/strepen? de kleurcombinatie, afwerking, spuitwerk,...?

(Ik zal maar geen foto's tonen van hoe de body er nu uitziet na een half seizoen rijden met daarbij een 4-tal wedstrijden)

ze zijn wel heel mooi gespoten hoor! daar niet van :wink: Ik vind dat hoekige niet zo mooi op zo'n gestroomlijnde auto...Maar iedereen heeft zijn eigen smaak he :wink:

andyr74 zei:
Thybaut zei:

De gaten heb ik eerst afgetekend met zo'n soort passer met mesje erop zodat de cirkel mooi afgetekend is. Daarna gewoon met een schaar met zo'n kromme bek uitgeknipt en enkele plekjes met de Dremel bijgewerkt.

als je nou zon passer heb met een mesje dan moet je gewoon zegmaar 15 keer het rondje draaien(zorg dat mesje scherp is) en dan maak je met de schaar een beginnetje en duw je zo het hele stuk eruit. hoef je dus ook niet met de dremel bij te werken.

Back