mijn eerste fpv vlucht

hier de link naar mijn eerste fpv vlucht met mijn gopro 3+ BE.
Eerste tegenvaller......zodra ik record druk, werkt de preview niet meer van de app. Dus nog gewoon blind vliegen.

toch maar snel een fpv bril aanschaffen:cool:
 
Laatst bewerkt:
Is dat nou makkelijker/leuker dan normaal vliegen? Ik ben van plan om binnenkort ook een FPV setup te gaan kopen maar het lijkt me nog best lastig om mee te vliegen. Maar je kan je natuurlijk wel beter oriënteren. Als je normaal vliegt weet je na 50m al niet meer wat voor en achteruit is.
 
Is dat nou makkelijker/leuker dan normaal vliegen? Ik ben van plan om binnenkort ook een FPV setup te gaan kopen maar het lijkt me nog best lastig om mee te vliegen. Maar je kan je natuurlijk wel beter oriënteren. Als je normaal vliegt weet je na 50m al niet meer wat voor en achteruit is.

ik denk dat zo'n bril veel natuurlijker vliegt dan een schermpje.
 
Mooi filmpje :-) maar was dat je 1e FPV vlucht of je eerste FPV vlucht met een GoPro ? Beide niet echt handig omdat dat boven een snelweg te doen of misschien lijkt het door de hoek dat je er echt boven vliegt ;) ?
 
Mooi filmpje :-) maar was dat je 1e FPV vlucht of je eerste FPV vlucht met een GoPro ? Beide niet echt handig omdat dat boven een snelweg te doen of misschien lijkt het door de hoek dat je er echt boven vliegt ;) ?

was natuurlijk nooit de bedoeling, maar door de wind dreef ie een beetje te ver af.

het was mijn eerste gopro vlucht. Enkele dagen geleden binnengekregen:D
 
was natuurlijk nooit de bedoeling, maar door de wind dreef ie een beetje te ver af.
Dat geloof je toch zeker zelf niet he? Je stijgt dertig meter naast één van de grootste wegen in Nederland op, vliegt er vervolgens rechtstreeks naar toe, om er vervolgens pal boven te blijven hangen.
Ik heb het al vaker gezegd: het is gewoon wachten op het moment dat de eerste multicopter door de voorruit van een auto zeilt. En reken er maar op dat, als die auto op dat moment 120 rijdt, de kans op een dodelijk ongeluk dan heel groot is.
Lees het forum er op na; steeds meer mensen beginnen met multicopters / FPV, vaak zonder al te veel vliegervaring en kennis van de techniek en regelgeving. Met als gevolg dat je hier op het forum steeds meer draadjes tegenkomt over weggevlogen / neergestorte modellen. Combineer dat met steeds meer mensen die dit soort stunts uithalen en je kunt erop wachten dat het een keer fout gaat.
En reken er maar op dat, zodra de eerste dode is gevallen, het snel gebeurt is met de vrijheid en blijheid in modelvliegland!
 
Helemaal met Micropuller eens. Je zegt dat de wind hem afdrijft, kan best, maar je vliegt er al kort ma opstijgen in één rechte lijn naartoe en blijft er enkele minuten zo goed als boven hangen. Een lege batterij, een storing met je zender of wat dan ook is snel gebeurt. Er kunnen zoveel ervaren piloten zijn die het jaren helemaal veilig doen, er hoeft maar iemand zoiets te doen en het kan goed misgaan. Natuurlijk, de kans dat hij op de snelweg beland of zelfs door een ruit gaan is klein, maar als er zoiets gebeurt is het inderdaad gauw gedaan met de vrijheid.
 
Het is volgens mij niet echt FPV wat je bedoelt, je gebruikt de Wifi preview van de GoPro ?

Ga dan maar niet meer in de buurt van een snelweg of mensen vliegen, want 10:1 dat je bediening op 2.4GHz is, net als de Wifi van je GoPro. Dat stoort op elkaar en het is mogelijk dat je niet meer kan sturen omdat het Wifi signaal stoort.

Echte FPV is meestal met een videozender, in geval van bediening op 2.4GHz kan dat het best op 5.8 GHz of evt 1.2/1.3GHz..

sent from a mobile device
 
Dan zal jij de gene wel zijn die micropuller bedoelt "de eerste"

wat ik trouwens niet hoop want dan moge we straks niet meer vliegen...
 
yep, ik heb geen zin in betweterig commentaar

Betweters? Meer mensen die liever hun hobby behouden. Dit kan natuurlijk gebeuren, en je kunt het vanaf nu niet meer doen. Want ooit gaat zoiets fout. Of je neemt het wat anders op, verwijdert de link van het filmpje en blijft lekker boven de snelweg vliegen. Wij kunnen je niet tegenhouden, maar je kunt er vergif op innemen dat als er iets gebeurt het gauw over is met lekker vliegen.
 
Lijkt me een heeeel verstandige actie om over de live out via WIFI van een go pro 3 BE te gaan fpv'en...NOT. Zeker niet als je dan zoals uit bovenstaande verhalen blijkt vlak bij een snelweg gaat vliegen....sowieso heb je daar absoluut niks te zoeken. Niet als super goede vlieger en niet als beginner. Je zal niet de eerste zijn die op gps vliegt en niet hebt gekeken naar de KPI index met als resultaat een niet meer te controleren multi (mits je met een Naza vliegt...). Laat staan wat er gebeurd als er hardware faalt.

Doe jezelf, de rest van het land en alle hobbyisten een lol....en zoek volgende keer een verlaten stukje niemandsland op. Ik denk niet dat bovenstaand commentaar (en mijn commentaar) ook maar iets met betweterigheid te maken hebben, wat je hebt gedaan is gewoon totaal onnadenkend.

Overigens kan je in principe wel met de live out van een go pro vliegen (alhoewel het niet aan te raden is). Schaf daarvoor gewoon even een simpel 5.8Ghz zend/ontvang setje aan. Voor nog geen 40 euro te koop in China. Bijvoorbeeld een boscam setje: 5.8G 400mw VTX+RC805 [58400VTX+RC805] - $65.20 : FOXTECH FPV SYSTEM

Is er ook in 200mw versie, die is wat goedkoper.
 
yep, ik heb geen zin in betweterig commentaar
Is ook zooooooooo lullig dat mensen zich druk maken over pruts- en knoei-vliegen, ongelukken, verwondingen, imago/toekomst van de hobby. Allemaal zeikerds, gewoon lekker je ding doen, gezond verstand weet je wel. Ikke ikke ikke bepaal zelf wat ik doe, regels zijn voor anderen. Ja, wie zou hier nu de eigenwijze incompetente betweter zijn???

Ik ben blij dat ik heel veel betweterig commentaar van mijn leraren, docenten en trainers heb gekregen.
... Is er ook in 200mw versie, die is wat goedkoper.
In Nederland is 5,8GHz tot 25mW legaal.
 
die wetgeving omtrent rc vliegen gaat toch veranderen, en dat is maar goed ook. Het wordt een consumentenproduct en iedereen kan straks voor weinig zo'n ding aanschaffen en ermee vliegen.
Maar om nu continu met het vingertje naar de beginnelingen en onervaren vliegers te wijzen slaat natuurlijk nergens op.
Ook al heb je een miljoen vlieguren ervaring, zo'n ding kan altijd uit de lucht vallen.
Ook al heb je een ontheffing om boven een mensenmenigte te vliegen of boven een woongebied, dan wil dit nog niet zeggen dat er geen ongelukken kunnen gebeuren.
Je gaat toch ook niet elke beginnende auto- of motorbestuurder erop wijzen dat ie beter netjes 50, 80 of 120 km/u moet rijden.
 
Dat regels veranderen betekend nog niet dat je dan maar onverantwoordelijk gedrag moet gaan vertonen.....

Ook auto en motorrijders word verteld dat ze zich aan de maximumsnelheid moeten houden.
Doen ze dat niet dan word het ze nog een keer door het CJIB duidelijk gemaakt...
 
Beste mensen, ik zie nu dat ik hier in dit topic wordt veroordeeld door mensen die niet eens het filmpje hebben gezien.
Ok, dat heeft elk forum wel, van die leden, die graag anderen afmaken.

Maar laat ik even duidelijk maken dat ik niet moedwillig boven die snelweg ben gaan hangen. De eerste keer dat ik omhoog ging bleef ie er netjes naast hangen. Echter de tweede stijging kreeg de wind er vat op en dreef ie idd boven de snelweg.

Valt dit onder onverantwoordelijk gedrag?
Misschien wel, en ik denk vooral in de ogen van veel clubleden hierzo. Maar wie is hier wel verantwoord bezig? Zoals ik al eerder zei, niemand kan met 100% zekerheid zeggen dat zijn multicopter niet neerstort en schade aanricht.
En wie van jullie hier heeft nooit over of vlak naast een weg gevlogen? Iedereen toch wel eens?
 
Alles wat je quadcopter doet word door de piloot aangestuurd.
Als dat niet het geval is ben je niet echt verantwoord bezig want je hebt geen idee wat je vliegende gehaktmolen aan het doen is.

Als je van jezelf weet dat je hem nog niet helemaal onder controle hebt (anders zou ie niet wegvliegen) is het niet verstandig om een plek op te zoeken waar je mensen en spullen kan beschadigen.
 
Beste mensen, ik zie nu dat ik hier in dit topic wordt veroordeeld door mensen die niet eens het filmpje hebben gezien.
Ok, dat heeft elk forum wel, van die leden, die graag anderen afmaken.

Maar laat ik even duidelijk maken dat ik niet moedwillig boven die snelweg ben gaan hangen. De eerste keer dat ik omhoog ging bleef ie er netjes naast hangen. Echter de tweede stijging kreeg de wind er vat op en dreef ie idd boven de snelweg.

Valt dit onder onverantwoordelijk gedrag?
Misschien wel, en ik denk vooral in de ogen van veel clubleden hierzo. Maar wie is hier wel verantwoord bezig? Zoals ik al eerder zei, niemand kan met 100% zekerheid zeggen dat zijn multicopter niet neerstort en schade aanricht.
En wie van jullie hier heeft nooit over of vlak naast een weg gevlogen? Iedereen toch wel eens?
Laat ik eerst even zeggen dat ik inderdaad ook het filmpje niet heb gezien en dat ik géén clublid ben.

Ik moet je zeggen dat ik het niet eens in m'n hoofd zou halen om naast of in de buurt van een drukke weg te gaan vliegen. Tuurlijk heb ik ook wel eens in een weiland gevlogen met daaraan grenzend rustige wegen. D.w.z. zo nu en dan een auto die rustig voorbij rijdt. Als je dan met materiaal pech zit (of een piloten error..) is de kans wel ongelooflijk klein dat je daadwerkelijk problemen veroorzaakt (tuurlijk is de kans er wel). De meeste keren ben ik te vinden op een rustig plekje op "de hei" of op een groot en rustig strand op dagen en tijdstippen dat het uitgestorven is.

Ik snap echt wel dat je ontzettend enthousiast ben en graag de lucht in wil, maar gebruik ook je gezonde verstand. Risico is er altijd, maar probeer dit gewoon zoveel mogelijk in te perken. Dat begint met je materiaal, weten waar je mee bezig bent & je heel goed inlezen (dat houdt in: niet op de wifi van de go pro gaan vliegen..), opzoeken van heel rustige plekken, etc.

Behalve dat het veiliger is voor anderen, is het voor jezelf ook veel prettiger. Er komt in het begin al genoeg bij kijken om te leren vliegen & FPV te vliegen, daar kan je allerlei afleidingen zoals verkeer, andere mensen etc niet bij gebruiken.
 
Back
Top