Mijn eerste hoverpoging en crash

Vandaag kon ik me niet meer bedwingen en besloot ik mijn eerste hoverpoging te gaan doen met de spirit pro.
Optoeren en ja los......
Maar niet voor lang, daar ik achter mijn huis bezig was (dom natuurlijk maar i.v.m. de wind leek dit het beste) raakte ik heel snel een oude koel/vrieskast die gereed stond om afgevoerd te worden.
Resultaat crash!!!
Schade:
Mainblaids
1 mainblade holder
Tailblaids
hoofdtandwiel van de aandrijving
Verdere inspectie volgt en hopelijk komt er niet teveel meer bij.....

Maarja aldoende leert men, dus ik doe geen poging meer achter mijn huis maar wacht tot de wind in mijn weide gunstig genoeg is.
Ik zal proberen het filmpje ( wordt wel kort dus :P ) dat mijn vrouw heeft opgenomen hier te plaatsen alleen weet ik nog niet hoe ik dat moet doen.

Heli-Harry zei:
Maarja aldoende leert men, dus ik doe geen poging meer achter mijn huis maar wacht tot de wind in mijn weide gunstig genoeg is.
Beter een ervaren iemand vragen of die als instructeur wil aankoppelen op jouw zender ;)
Een 2de crash is anders zeer waarschijnlijk.

Crash filmpjes zijn altijd leuk :D :oops:

Zonde, en zeker niet nodig :(

Als je toch jezelf aan wilt leren. Doe er in ieder geval een groot trainingskruis onder. Zwak de headspeed ook even flink af, dit is te extreem voor een beginner. (en een crash met lage headspeed scheelt aanzienlijk in schade) En zoek een groot veld op.

Wil je het jezelf leren en toch veel geld uitsparen: Koop een FP microheli en leer het daarmee, die zijn heel crashbestendig. Als je daar mee kunt hoveren is de spirit een eitje.

@mestdaght
idd als ik de schade aan de koelkast zie, was ik de eerste geweest met openslaande deuren in een tourcaravan denk ik...........
@satoer
Dank je voor je goede advies, maar ik train dagelijks met reflex en dat gaat enorm goed.
Het probleem is toch ook de wind geweest, ik woon hier in het buiten gebied en heb altijd last van draaiwind.
Ik dacht de meest gunstige plek te hebben opgezocht echter kwam er toch een briesje van de rechterzijde die ik niet goed heb opgevangen.
Beter was geweest om toch nog te wachten op een gunstiger moment met geen of bijna geen wind en dan te starten in de wei die achter de schuur ligt maar waar vandaag echt teveel wind stond.
Een trainingskruis had in dit geval zekers meer schade veroorzaakt dus wat is wijsheid.
Morgen maar eens de boel uit elkaar halen en kijken wat de exacte schade is, gelukkig heb ik nog een spirit aan onderdelen liggen :) .

op zich heb je voor micro heli's om te oefen genoeg ruimte maar een spirit niet.
ook is dit puur en alleen een stuur fout geweest.
dit weet ik zeker omdat ik zelf ongeveer het zelfde heb mee gemaakt met een raptor 30 in de tuin.
ruimte zat. maar door een domme stomme fout in mijn oordeel en in mijn sturen was het me eerste en tot nu toe enigste crash met een outdoor heli.
het waaide die dag buiten de tuin ook vreselijk. maar zo lang ik lager bleef dan de schutting was wind stil.
maar net zo als michel raad ik je aan om er een echt kruis onder te zetten dit maakt het landen alleen maar veiliger in de eerste fases.

Zonde Harry, maar je hebt in ieder geval een poging gedaan.

Ik zou gewoon doorgaan met reflex, de meeste FP microheli's zijn troep.

Welk tandwiel heb je op je Spirit? Volgens mij valt je headspeed heel erg mee.

Satoer zei:
Wil je het jezelf leren en toch veel geld uitsparen: Koop een FP microheli en leer het daarmee, die zijn heel crashbestendig. Als je daar mee kunt hoveren is de spirit een eitje.

Dit kan ik alleen maar beamen. Ik heb een DF36 gekocht, drie keer geprobeerd, drie keer crash, drie keer veel schade. Van opgeven wilde ik niet weten, maar ik was er wel achter dat een CP heli niet de juiste manier was om in te stappen. Dus een DF04 gekocht. Daar probeer ik nu elke (windstille) dag op een (verlaten) pleintje te oefenen. Het beestje is al verschijdene keren ondersteboven terecht gekomen, maar de rotorkop en rotorbladen willen maar niet stuk! ;) Het enige wat tot nu toe stuk is gegaan is het landingsgestel (zelf met giethars gerepareerd/verstevigd) en een hekrotor (overigens geen idee waar die aan stuk is gegaan, maar ik heb hem iig vervangen). En ik heb er toch al zeker 2-3 uur geklooi op zitten, zo niet meer.

Overigens is een FPtje wel wat beweeglijker. Ik vond dat jouw heli nog redelijk stil bleef hangen.

Back