mijn eerste vlucht

• Topicstarter Topicstarter the viking
  • Startdatum Startdatum
T

the viking

Guest
Hey ik ben een man uit belgie van 23 jaar.
Ik ben al sinds jaren gefacineerd door het vliegen van modelbouw vliegtuigen.
Al die jaren hebben ouders en vrienden gezegd dat dit een zeer dure hobby is en daardoor was ik er nooit mee gestart. Ik heb nu uiteindelijk de knoop doorgehakt en heb mij een charter van robe gekocht. Deze bezit een 6,5 cc motor.

Nu was mijn vraag of er nog mensen zijn die handige tips hebben omtrent mijn eerste vlucht. Ik ga mij zeker laten inschrijven in een club en ga zeker niet zelf experimenteren met vliegen. De motor heb ik wel al gestart en wat mee gespeeld.

Alle nuttige tips zijn welkom.
Alvast bedankt
The viking.

Kijk jij bent goed bezig. :D
Een prima model om een hele tijd fijn te gaan vliegen en het voornemen om dat direct bij een club te gaan doen.

Ik zou dat ook maar zo snel mogelijk doen. Kunnen zij je helpen met het inbouwen van de besturing het afstellen van de motor en nog veel meer.
En hoe eerder je kunt gaan vliegen.

Over de Charter kun je echt al heel veel vinden op het forum als je de zoek functie
icon_mini_search.gif
zoeken gebruikt.

Veel plezier met vliegen en hier op het forum. :D

the viking zei:
Hey ik ben een man uit belgie

Alvast bedankt
The viking.

Waar precies in België woon je. Ik benlid van de Modelvliegclub ALPHA in Hulst. Bij ons vliegen ook Belgen uit o.a. Gent.

Mijn tip. . . Zoek op AIRTOI (of een andere Belgische-site) op vliegclubs. Zij zullen je ZEKER verder helpen. Je bent in ieder geval goed bezig. Een CHARTER is al jaren een veel gebruikt en goed les-vliegtuig.

Het is inderdaad verstandig om naar een club te gaan. Dat doe ik ook en na mijn eerste vlucht met instructeur wist ik dat het zonder iets meer dan niks zou worden :wink:

Iedereen op een club kan helpen en tips geven. Op de club waar ik zit helpt letterlijk iedereen iedereen! Ik kon met elke vraag bij iemand terecht.

gr,

niels

hey
ik heb ondertussen mijn eerste keer mijn vliegtuig mogen besturen. Was een zaalig gevoel. Tijdens 2de vlucht viel mijn motor wel stil.
Maar mijn instructeur heeft het toestel al een geluk veilig op de grond gezet.

Het was dus echt een leuk gevoel

grtz stijn

Hoi,

en het is dat gevoel waardoor het een echte passie zal worden ! :wink:

Hey
Dat gevoel is inderdaad echt wel leuk zal wrsch een passie worden.
Maar tijdens de vlucht had ik wel zo iets van shit das moeilijk. Ik kon wel sturen en hij wouw wel in mijn richting die ik wilde maar mooi rechtdoor vliegen vond ik echt moeilijk en lukte totaal niet.
Hopelijk lukt het me de volgende keer

grtz stijn

mooi rechtdoor vliegen duur een paar vluchten ;) Dat is ook de kunst :) Een charter kan echt heel mooi schaal vliegen.

Suc6 ermee ;)

Mooi rechtdoor vliegen is totaal geen punt. De meeste goed uitgetrimde toestellen vliegen vanzelf rechtdoor. De meeste "beginners" oversturen het toestel teveel waardoor het alle kanten opgaat.

hey

Ik denk dat ik inderdaad het toestel soms overstuurde en dan weer niet ver genoeg maar mooie bochten van 180 graden waren het nog lang niet.
Het was wel al een cool gevoel te zien hoe het vliegtuig allerlei dingen deed die ik vroeg. Ik kan al niet wachten tot de volgende vlucht.

Bedankt voor de reacties
Stijn

Back