Mijn eerste zwever Lak 17

Na het vintage glider treffen in Roden j.l. ben ik aangestoken met een zweefvirus en deze zwever aangeschaft met een span van 2.4m:

full

Gisteren voor het eerst mee gevlogen en dat ging best wel leuk nu nog leren thermiek zoeken en dan moet het helemaal goed komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Wiert, weer een vintage liefhebber erbij. Het lijkt mij ook geen verkeerde kist om mee te beginnen met zweven. Veel vliegen, goed kijken en binnen 't jaar blijft jouw kist ook boven door thermiek.

Hallo

Ik zie dat er een motor in de neus zit, het leuke van de LAK17 is dat hij origineel ook te krijgen is met een elektromotor in de neus (Front Electric Sustainer FES ), kijk hier maar eens naar:

LAK-17B FES en Future of gliding - Front Electric Sustainer

Vooral bij de middelste foto onderaan in 'link 2' is te zien hoe mooi e.e.a. is uitgevoerd.

Het is dan weliswaar een LAK17b maar dat is natuurlijk maar een detail.

Hier nog een LAk17a met FES als 6 meter toestel: http://www.rc-network.de/forum/show...igstellungsbericht-LAK17a-1-3?highlight=LAK17

Nu de prop nog even een kleurtje geven.

Harry

Laatst bewerkt:
leuk weetje Harry, is ie toch een beetje schaal :).

Hendrik de stroom gaat hopelijk niet zo snel op er zit wel een start haak op maar geen sleepkoppeling.
En Douglas het is een leuk zwevertje om mee te beginnen wel snel maar dat mag de pret niet drukken!!

Back