mijn eigen ontwerp ligt te diep in het water

hallo ik heb een zelfontwerp en bout modelbootje gebouwd ma ik heb hem dus getest maar als ik gas geef komt het achterdek bijna onderwater te staan weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ik hoor het graag bvd remi

Wat voor boot is het?
Enneeehhh, je onderschrift moet je nog eventjes nakijken.
Het is positief i.p.v. posetief :wink:

hallo ik heb het ff aangepast haha

het is een zelfbouw eigen ontwerp hij is ong 12 cm hoog en 35 lang .ik heb het vermoede dat die te zwaar is is daar ook een oplossing voor ?? helllllllp!!!!!!!!!!!!!!!!!!

als ie normaal ok drijft en alleen zakt als je gas geeft, dan denk ik niet dat gewicht het probleem is.

Waarschijnlijk meer afstelling en het gehele ontwerp.

Zoals de anderen zeggen.... foto's en meer informatie aub

PAtrick

hallo,

ik weet niet of het probleem al opgelost is, maar ik had het ook met een bootje.
Ik heb toen de as die uit de romp komt iets meer naar beneden laten wijzen.
Het was redelijke ingreep want je moet de plaats van de motor nogal wat aanpassen, maar het heeft heel goed geholpen bij mij.

mocht het hopeloos zijn met de boot, dan kun je dit misschien proberen

groetjes sander

Je kan ook gewoon eerst een vlapje boven de schroef monteren die je waterstraal naar beneden afbuigt om te proberen, dit heeft ongeveer het zelfde resultaat alleen hoef je niet de hele boel aantepassen.(kost je alleen wel een beetje rendement)

Het is ook mogelijk dat je kop te veel lift tijdens het varen waardoor hij de kont naar beneden drukt.

Groet, Ingmar

wat voor motor en schroef staan erin ?

het wil met full size schepen ook wel eens gebeuren als de schroef te optimistisch is en het motorvermogen of toerental veel te groot
dat zal zich in een model wel precies zo vertalen...
oplossing is , minder gas geven, lichtere schroef, accu verder naar voren, trimflapje aan de achterkant van de boot maken....

iets dergelijks...

12cm hoog op 35 cm lengte klinkt niet zo raar, dus het zou moeten kunnen varen op een normale manier...

hallo

ik denk maar even mee hoor maar ik had zo zelfde probleem met mijn zwarte zee
nu heb ik voor in de kop van de boot
wat meer balast in gedaan zo dat die kont wat om hoogkomt

en ik had 1 6v accu er in staan en ik heb er nu 2 in staan in het midden van de boot zo dat hij toch nog wat diepte heeft

RoY- zei:
hallo

ik denk maar even mee hoor maar ik had zo zelfde probleem met mijn zwarte zee
nu heb ik voor in de kop van de boot
wat meer balast in gedaan zo dat die kont wat om hoogkomt

en ik had 1 6v accu er in staan en ik heb er nu 2 in staan in het midden van de boot zo dat hij toch nog wat diepte heeft

Topictitel omschrijft een model wat te diep in het water ligt en jij stop voorin nog wat extra gewicht + een 2e accu in het midden? :?
Heb je een beetje schik van je nieuwe duikboot? :wink:
Het is wat lastig voor de lezers om hier beelden bij te verzinnen die steek houden. Een foto had hierbij wel geholpen.
Gelukkig lijkt het opgelost gezien je laatste post.

remus :wink:

Je moet wel de lens naar het objekt houden hoor :oops:
mvg
Frederik :D :D
ps
oja en dan ook nog knopje indrukken he

hhahahah ja woon nog thuis en uh ja heb zo,n lieve mama die dag en nacht rond sluipt met een digitale camera hahaha

Back