Mijn eigen T-rex in actie [video]

• Topicstarter Topicstarter djpj
  • Startdatum Startdatum
D

djpj

Guest
Hoi allemaal,

Voor wie het leuk vindt, een filmpjes van mijn T-rex:

http://www.djpj.herejezus.nl/filmpjes/t-rex.wmv

Verwacht geen 3D of zo, ik ben een beginner. Maar het is toch wel een aardig filmpje geworden denk ik. Ik ben in juni begonnen met een Dragonfly, en dit is mijn eerste CP heli.

Veel plezier ermee!

Groetjes,
Pieter

Goed bezig djpj!!

Ik hoop de zelfde weg als jou te kunnen volgen.
Van dragonfly tot (waarschijnlijk) x400.

Muziek klinkt ook goed trouwens!

dat zier er goed uit djpj.
je doet het niet slecht voor zo'n kortetijd.
wat ik zag is dat je de servo meer naar achter heb gezet ? is daar een reden voor.
van avond had ik ook weer wat de servo stang van de staart brak spontaan af ik heb zelf het id dat het door de crash komt van de vorige keer daar moet ik dus nog wat aan doen.

Servo naar achteren gezet? Je bedoelt het servo op de staartboom? Dit zit zo ver naar voren als maar kan hoor. Helemaal tegen de romp aan.

Groetjes,
Pieter

Ziet er goed uit DJPJ,

Ik zie dat je al heen er weer vliegt, dit ging ik gister proberen met mijn Hummingbird (FP) alleen mijn staartmotor was niet sterk genoeg om de staart goed te draaien. Dit eindigde dus in een crash :(
Wat is de setup van je T-rex?

P.S. Goeie muziek trouwens, zelf gemaakt?

Paul H. zei:
Ziet er goed uit DJPJ,

Ik zie dat je al heen er weer vliegt, dit ging ik gister proberen met mijn Hummingbird (FP) alleen mijn staartmotor was niet sterk genoeg om de staart goed te draaien. Dit eindigde dus in een crash :(
Wat is de setup van je T-rex?

P.S. Goeie muziek trouwens, zelf gemaakt?

Yep, muziek ik is zelf gemaakt. Trance maken is mijn andere hobby. Dankje voor het compliment!

Setup van mijn T-rex is:
3x protech B180
1x futaba s3107
gyro: ms-44
motor: hacker B20 15L
regelaar: hacker m-40-b-heli

@Tadango:

Haha, het valt op dus dat ik alleen maar van me af draai? Ja, je hebt gelijk, de volgende stap is een heel rondje.

Overigens, vinden meer mensen bochten naar links makkelijker dan bochten naar rechts? Ik vond dat al zo toen ik met vliegtuigen vloog en met heli's heb ik hetzelfde. En een vriend van mij heeft dat ook.

Groeten,
Pieter

Als ik zo je vorderingen zie in zo'n korte tijd dan duurt het "echte" rondje voor je vliegen niet lang meer ;)

In het begin vond ik bochten naar links ook veel makkelijker dan naar rechts. Gewoon jezelf even over dat punt heenzetten en een paar vluchtjes oefenen, dan zal je zien dat het na een kort tijdje totaal geen verschil meer maakt.

In het begin vond ik bochten naar links ook veel makkelijker dan naar rechts. Gewoon jezelf even over dat punt heenzetten en een paar vluchtjes oefenen, dan zal je zien dat het na een kort tijdje totaal geen verschil meer maakt.

Trost je, daar heeft iedereen last van en daar kom je alleen maar vanaf door heel veel te oefenen.

Even ter vergelijk: Op ijsbanen schaats je ook overal tegen de klok in omdat 90% van de mensen dat als het makkelijkst ervaart. Probeer het maar eens andersom. :lol:

Zelfde met hardlopen en (meestal) nascar.

Ik doe zelf met BMX een beetje aan freestyle, en een 360 linksom gaat ook makkelijker als naar rechts.

Ik vind het trouwens ook makkelijker om de rechter duim naar links te doen dan naar rechts. Naar mijn idee heb ik er naar links veel meer gevoel in. En kan het nauwkeuriger. Maarja, zo´n rondje is een combinate tussen beide duimen.

Nogmaals goed gevlogen!

Ziet er goed uit het filmpje 8)
Vind het erg knap omdat je pas vanaf juni vliegt.
Keep on going left... and right

Hallo,

Ik ben ook van plan om de T-Rex 450X V2 aan te schaffen. Als zender gebruik ik nu de Graupner X-412 FM. De zender is 6 kannaals.
Met kanaal 5 (een switch knopje) kan ik een servo van het ene punt naar het andere punt laten bewegen.
Met kanaal 6 (een draai-knopje) kan ik ook een servo laten bewegen door aan het knopje te draaien.
Kan ik met deze zender met de Trex vliegen ? (dus ook 3D ? )

Groetjes,

Remco

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ok, dus ik ben niet de enige die linksom makkelijk vindt dan rechtsom.

Ook bedankt voor jullie complimenten! Ik moet overigens wel zeggen dat ik weliswaar pas vanaf juni met heli's vlieg, maar ik vlieg al 20 jaar met vliegtuigen. Ik denk dat dat ook wel scheelt. Er zijn een hoop verschillen tussen heli's en vliegtuigen, maar zeker bij het voluit vliegen, zijn er ook een hoop overeenkomsten.

Vandaag m'n eerste rondje gevlogen, maar echt heel soepel ging het niet. Gewoon blijven oefenen dus...

:offtopic:
Is er nog meer van deze muziek, van jou hand ergens te vinden? Goed bezig man :thumbsup:

Hallo,

Ik ben ook van plan om de T-Rex 450X V2 aan te schaffen. Als zender gebruik ik nu de Graupner X-412 FM. De zender is 6 kannaals.
Met kanaal 5 (een switch knopje) kan ik een servo van het ene punt naar het andere punt laten bewegen.
Met kanaal 6 (een draai-knopje) kan ik ook een servo laten bewegen door aan het knopje te draaien.
Kan ik met deze zender met de Trex vliegen ? (dus ook 3D ? )

Groetjes,

Remco

Hallo Remco,

Ik weet te weinig van deze zender. Het is niet nodig dat je een 5de of 6de kanaal met een apart knopje kunt bedienen. Je hebt in elk geval een computerzender nodig waarmee je twee kanalen (throttle en pitch) kunt mixen. Je bedient dan met je 'gashandel' tegelijk de collective pitch en de stroomtoevoer naar de motor. Via een throttle-pitch curve stel je in bij welke pitch instelling hoeveel motorvermogen wordt geleverd.

Kan dit met jouw zender?

Groeten,
Pieter

Back