Mijn gestretchte ATOM 500 (nu met video, thnx Guy)

Yo iedereen,

Deze week heb ik mijn ATOM 5.5 stretchkit van Compass ontvangen en hier al enkele foto's van de "makeover" van mijn ATOM 500. De ATOM 500 vliegt dus normaal met 425 blades en wordt nu gestretched naar een 500 size heli. In de stretchkit zitten dus een langere tailboom en tailcontrol rod, een langere belt en een 8 tands pinion en setje zwarte carbon 510 blades. Voor de rest hoeft er niks veranderd te worden aan de ATOM 500.

De kwaliteit van het materiaal is zoals gewooonlijk super ! Het stretchen van mijn ATOM 50 was binnen het uur gedaan ! Hier wat pics van de stretchkit en de makeover !

RIMG2413.jpg

De nieuwe zwarte 510mm carbon blades !!

RIMG2416.jpg

Tailboom en tailcontrolrod :

RIMG2415.jpg

De langere tailbelt and 8tands pinioin :

RIMG2414.jpg

Het resultaat van de ATOM 500 "makeover"

RIMG2417.jpg

Bij het veranderen van de tailbelt moet de ouwe belt van de tailpulley verwijderen. De tailpulley zit op de tailshaft met lockpin. Als je niet de juiste tools in huis liggen hebt kan je die lockpin makkelijk verwijderen door die eruit te kloppen met de achterzijde van een 2mm boortje.

Ik heb alleen nog maar een lipo gehoovered met de stretched ATOM maar hij voelt super aan. Als ik tijd heb ga ik nog wat meer foto's nemen en hier plaatsen !

Enjoy !

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt:
Wat gaaf zeg! Het is dat de Atom 500 'stretched' waarschijnlijk niet meer in een 500-size koffer past, maar anders ........ ;)

Volgens Compass zou dit geen problemen mogen geven ! De originele tailboom is 47,5 cm de "gestretchte" meet juist 56 cm.

Hier nog wat foto's :

RIMG2422.jpg

RIMG2421.jpg

RIMG2420.jpg

RIMG2419.jpg

RIMG2418.jpg

Grtz,
Dirk

hier is de video

Een kleine impressie van de Atom 500 gestretched, dit was de maidenvlucht !!

Grtz,
Dirk

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Yoda,

mijn Atom is ondertussen verkocht, maar ik gebruikte daar de Compass 3300 6s 25C en Turnigy 3000 6S 30C in.

Grtz,
Dirk

Back