Mijn hexacopter in aanbouw

Na verschillende topic's over een hexa copter te hebben gevolgd, heb ik ook besloten om een hexacopter te gaan bouwen.

Ik ga hier de volgende onderdelen voor gebruiken:

1X - openpilot board
1X - MultiCopter Power Battery Connection Board
2X - Multi CFK Centerplatte (1,5mm carbon)
6X - Gaui 500X armen met motor mounts
6X - GUEC GM-410 BL Scorpion Motors (400W-1050KV)
6X - GUEC GE-010 ESC 10A with Connectors
En de nodige led verlichting...

Ik heb inmiddels de armen met motor's en regelaars al klaar liggen
img0341small.jpg

Nu is het wachten op de 2 CP die ik heb laten maken in zwitserland.

Ik heb nog een vraag aan de expers, welke configuratie kan ik straks het beste kiezen voor mijn hexa ?
Model 1 of Model 2 of maakt dat niet uit qua stabiliteit en vlieg gedrag ?

Model1:
black_hexa.jpg

Model2:
black_h6hexa.jpg

Voor het vlieggedrag zal het weinig maken, het is meer wat je zelf mooi vind.

Ik ben begonnen met een quad en dan vind ik de X mode (bij jouw mode2) een stuk mooier in vlucht. Wel is bij een quad de orientatie wat gemakkelijker in + mode.

Bij een hexa denk ik dat het weinig uitmaakt, het kleuren van wat armen of ledstrips gebruiken lost het orientatieprobleem meestal goed op. Zelf heb ik ook 3 verschillende kleuren props gebruikt om te kunnen zien wat voor en achter is.(bij mij is dit toch al beter zichtbaar omdat mijn hexa een spyder is)

gaat ik volgen :D

succes met de bouw ziet er wel verzorgt uit die armen mooie motor mounts

grtz lip

Die 400w van guai is zwaar overdreven. Maar een echte 400w motor gaat inderdaad niet met een 10a esc. Maar de guai motoren halen dat bij lange na niet. Corne raadt je juist aan om hem in model 2 te vliegen. Elf vlieg ik de hexa's ook in x mode( model 2 dus) dit staat een stuk mooier.

Die 400w van guai is zwaar overdreven. Maar een echte 400w motor gaat inderdaad niet met een 10a esc. Maar de guai motoren halen dat bij lange na niet.

Ow oke, ja ik gaf de gegevens door die Gaui inderdaad vermeld, ik heb geen idee of die wel of niet kloppen ;)

Corne raadt je juist aan om hem in model 2 te vliegen. Elf vlieg ik de hexa's ook in x mode( model 2 dus) dit staat een stuk mooier.

Ow ik haalde iets anders uit zijn posting "Voor het vlieggedrag zal het weinig uit maken, het is meer wat je zelf mooi vind" verder geeft hij aan dat "hij" bij een quad de X mode mooier vind in vlucht. En verder geeft hij aan "Bij een hexa denk ik dat het weinig uitmaakt, het kleuren van wat armen of ledstrips gebruiken lost het orientatieprobleem meestal goed op" dus waar jij leest waar Corne model2 aanraad bij een hexa weet ik niet...

Maar ik zal er nog eens over nadenken, het ging mij niet om de looks maar meer om het vlieg gedrag. En omdat ze zeggen dat bij een quad de X mode stabieler is vroeg ik mij dus af of dit ook het geval is bij een hexa.

Laatst bewerkt:

Ja dat scheel inderdaad nog al wat, wat ik ook niet helemaal begrijp is de info op de Gaui site.
Daar staat namelijk het volgende:

GUEC GM-410 BL Motor (400W-1050KV)

Stator Diameter 22.0 mm (0.866 in)
Stator Thickness 8.0 mm (0.31 in)
Magnetic pole 14
Motor Wind 30 Turn Delta
Motor Wire 3-Strand 0.21mm
Motor KV 1050 RPM / Volt
No-Load Current (Io/10V) 0.39Amps
Motor Resistance (Rm) 0.19 Ohms
Max Continuous Current 12 Amps
Max Continuous Power 130 Watts
Weight 41Grams (1.95 oz)
Outside Diameter 27.9 mm (1.13 in)
Shaft Diameter 2.98 mm (0.12 in)
Body Length 26.0 mm (1.02 in)
Overall Shaft Length 44 mm (1.73 in)
Max Lipo Cell 3s
Motor Timing 5deg
Drive Frequency 8kHz

Dus op het ene moment hebben ze het over 400W en even later over 130W.
Die 130W komt een stuk meer overeen met de 139W uit de motoren database.
Wat ze alleen dan met die 400W bedoelen is mij niet duidelijk...

Laatst bewerkt door een moderator:
Watts verkoopt ;)

Het geldt ook voor RC-Timer die houden ook van overdrijven maar gelukkig niet zo erg als Gaui.

Ik als leek krijg bijna het idee dat ze met de 400W heel iets anders bedoelen, want anders hadden ze toch ook wel met hun specificatie's overdreven bij "Max Continuous Power 130 Watts" want die is zelfs nog lager dan de 139Watt uit de test die jij heb gedaan.

Maar zoals ik al schreef ik ben echt een leek op dit gebied, dus ik zal het wel mis hebben ;)

Laatst bewerkt:
Vandaag de twee centerplaten binnen gekregen dus meteen maar even aan de knutsel geweest, hopelijk heb ik van het weekend ook nog even tijd om hem af te maken ;)

img0376small.jpg

img0375small.jpg

de motor mounts gaan per stuk als je ze los koopt,
en de bevestiging om de armen aan de centerplate te maken gaan per twee stuks.

EDITE: Project gestopt en alles verkocht omdat ik een Dji wookong M ARF heb gekocht :)

Laatst bewerkt:
Back