Hey!
Ik heb al een tijdje een HPI Savage Flux HP, denk een half jaartje. Nog volledig standaard, ben er super blij mee. Maar ik ga toch eens een beginnetje maken om hem wat aan te passen.
Ik rij op 6S met de standaard vertanding (20/44), maar dat is echt veel te snel voor deze auto, vooral hoe hij er nu bij staat. Zoals ik eerder al zei is de auto helemaal standaard, staat nog vrij hoog en het ergste van alles is dat de banden bij half gas al zo erg gaan baloonen dat de auto begint de zwabberen. Ik rij meer op straat dan dat ik bash, en de auto heeft nu echt een setup om te bashen. Ik wil een trapje omlaag, zodat ik nog wel als het nodig is kan bashen maar dat de auto toch wat lekkerder rijdt op straat.
Aan de duurzaamheid ga ik de komende tijd in ieder geval niks doen. Ik heb tot nu toe alleen wat probleempjes gehad met de slipperclutch. Ik ben iemand die geen handleidingen leest of instructies leest, en toen ik de slipperclutch er voor de eerste keer afhaalde wist ik niet dat er loctite op moest, dus schoot hij er vervolgens elke keer af. Voor de rest een enkele keer m'n drive gear gestript, maar heb nu een nieuwe drive gear erin zitten, en tot nu toe nog geen problemen gehad. Probleem was denk ik een verkeerde landing na een jump, daarna begon het namelijk. Ik heb op deze twee kleine dingen na eigenlijk nog niks gebroken aan de auto, wel een aantal behoorlijke klappen gehad, klappen waarvan mijn vorige auto's altijd wel schade opliepen. Heb in het verleden een HPI Bullet MT 3.0 en behoorlijk wat Traxxas auto's (Rustler VXL, Stampede VXL 2WD, Stampede 4x4 (MMP en Castle 5700Kv), Slash 2WD, Slayer 3.3, E-Maxx Brushless Edition, E-Revo Brushless Edition). De E-Revo Brushless Edition heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik gek werd van de diffs die ik bleef slopen, daarna dus deze Savage gekocht. Diffs hebben het tot nu toe nog niet begeven, en heb al behoorlijk wat backflips en alles wat niet goed is voor de diff achter de rug.
Hetgeen wat ik de komende tijd aan de auto ga doen:
- Banden tapen (om baloonen te voorkomen) en gelijk nieuwe velgen
- RPM Center Skid Plate
- HPI #86555 veren
- HPI 102538 Sway Bar Set
- HPI #102512 HD Drive Gear 18-23 Tooth
- HPI #86274 Light Weight Drive Gear 32 Tooth
- HPI #102244 High Speed Idler Gear
Uiteindelijk zal ik wel nieuwe LiPo's moeten aanschaffen. Tot nu toe denk ik dat ik bij 6S blijf. Ik kan er super lang mee rijden (5000mAh per accu) en de power kan ik een beetje zelf bepalen, met 4S is dat weer beperkt. Ik ben niet iemand die constant 100% gas geeft, is nu eigenlijk niet nuttig i.v.m. de banden. Ik ben van plan mijn upgrades hier te plaatsen, zodat ik jullie een beetje op de hoogte kan houden!
Een foto van de Savage:
Ik heb al een tijdje een HPI Savage Flux HP, denk een half jaartje. Nog volledig standaard, ben er super blij mee. Maar ik ga toch eens een beginnetje maken om hem wat aan te passen.
Ik rij op 6S met de standaard vertanding (20/44), maar dat is echt veel te snel voor deze auto, vooral hoe hij er nu bij staat. Zoals ik eerder al zei is de auto helemaal standaard, staat nog vrij hoog en het ergste van alles is dat de banden bij half gas al zo erg gaan baloonen dat de auto begint de zwabberen. Ik rij meer op straat dan dat ik bash, en de auto heeft nu echt een setup om te bashen. Ik wil een trapje omlaag, zodat ik nog wel als het nodig is kan bashen maar dat de auto toch wat lekkerder rijdt op straat.
Aan de duurzaamheid ga ik de komende tijd in ieder geval niks doen. Ik heb tot nu toe alleen wat probleempjes gehad met de slipperclutch. Ik ben iemand die geen handleidingen leest of instructies leest, en toen ik de slipperclutch er voor de eerste keer afhaalde wist ik niet dat er loctite op moest, dus schoot hij er vervolgens elke keer af. Voor de rest een enkele keer m'n drive gear gestript, maar heb nu een nieuwe drive gear erin zitten, en tot nu toe nog geen problemen gehad. Probleem was denk ik een verkeerde landing na een jump, daarna begon het namelijk. Ik heb op deze twee kleine dingen na eigenlijk nog niks gebroken aan de auto, wel een aantal behoorlijke klappen gehad, klappen waarvan mijn vorige auto's altijd wel schade opliepen. Heb in het verleden een HPI Bullet MT 3.0 en behoorlijk wat Traxxas auto's (Rustler VXL, Stampede VXL 2WD, Stampede 4x4 (MMP en Castle 5700Kv), Slash 2WD, Slayer 3.3, E-Maxx Brushless Edition, E-Revo Brushless Edition). De E-Revo Brushless Edition heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik gek werd van de diffs die ik bleef slopen, daarna dus deze Savage gekocht. Diffs hebben het tot nu toe nog niet begeven, en heb al behoorlijk wat backflips en alles wat niet goed is voor de diff achter de rug.
Hetgeen wat ik de komende tijd aan de auto ga doen:
- Banden tapen (om baloonen te voorkomen) en gelijk nieuwe velgen
- RPM Center Skid Plate
- HPI #86555 veren
- HPI 102538 Sway Bar Set
- HPI #102512 HD Drive Gear 18-23 Tooth
- HPI #86274 Light Weight Drive Gear 32 Tooth
- HPI #102244 High Speed Idler Gear
Uiteindelijk zal ik wel nieuwe LiPo's moeten aanschaffen. Tot nu toe denk ik dat ik bij 6S blijf. Ik kan er super lang mee rijden (5000mAh per accu) en de power kan ik een beetje zelf bepalen, met 4S is dat weer beperkt. Ik ben niet iemand die constant 100% gas geeft, is nu eigenlijk niet nuttig i.v.m. de banden. Ik ben van plan mijn upgrades hier te plaatsen, zodat ik jullie een beetje op de hoogte kan houden!
Een foto van de Savage:
