Mijn Kavan Ranger.

Enkele maanden geleden liep ik hier tegen aan. Omdat ik bezig was met de restauratie van een Bell 212 is deze even opzij gezet.

Ongelofelijk leuke en verdienstelijke klus. De motor heeft inmiddels proef gedraaid en op wat kleine details na zou hij de lucht in kunnen.

Van diverse forumleden goede informatie gekregen en veel kunnen lezen bij andere bouwers. Bedankt daarvoor.

full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gelukt hoor! Lekker frisse heli. Ben momenteel mijn Robbe Schluter MD500 romp ook aan het voorzien van een nieuw fris kleurenschema. Komt zeker door het mooie vakantieweer haha :(

Eind deze week word de oldie vloot aangevuld met een splinternieuwe Moskito sport! Leuk leuk leuk!

Leuke heli's die Moskito's. Ik beleef er ontzettend veel plezier aan, vooral aan de Sport. In mijn geval een met een fantastische OS motor er in.

Veel plezier er mee. Ben overigens benieuwd naar de staat van de heli als je hem ontvangt. (Foto's altijd leuk!!)

oldie's

De oldie's zijn super!!!

Mijn collectie is nu ook weer verder aangevuld, gisteren een Schlüter BK 117 erbij, met een Scout mechaniek erin.....

wordt een opknappertje, kon'm niet laten staan omdat ik al jaren de originele 4-bladskop ervoor liggen heb.... Misschien een kandidaat voor de Futura Gold 'rumpfmechanic' die ik recent gekocht heb....

Wim

Schlüter BK 117 !! een prachtige helikopter. Ik ben niet bekend met de hierin gebruikte techniek.

Veel plezier hiermee ene foto's !!! altijd mooi.

Bk117

Ik zal wel een thread starten als ik eraan begin, maar zal voor na m'n verlof zijn, eerst wat gaan bakken in de Italiaanse zon.....
Wim

Mooie heli, ik had al eerder gereageerd dat het kleurenschema heel erg op dat van mijn Kavan lijkt. Ga je met de originele servo's vliegen of wordt dat toch een beetje moderren spul?;)

Groeten, Marco.

* Wim, Begrijp dat je nog even op vakantie gaat! Dan een hele fijne vakantie toegewenst.

* Marco, De servo's zijn al van een latere generatie, ze zijn getest en ruwweg afgesteld. We gaan eerst het e.e.a. testen voordat we de eerste vlucht gaan maken. Ben eigenlijk met te veel dingen te gelijk bezig. Het weer moet ook even iets gunstiger worden, dus word vervolgt.

Ik had van Kavan USA nog een originele stickerset laten komen die ik niet ga gebruiken. Die mag je evt tegen kostprijs overnemen. Deze stickerset omvat b.v. de roosterstickers en KAVAN JetRanger logo's.

Grt, Marco.

Ik heb van Kavan nog een ongeopend zakje raamrubbers liggen. Dus voor eventuele liefhebbers.... ;)

Is het btw geen idee om een oldie topic te laten openen in het heli subforum gedeelte?

Ik had van Kavan USA nog een originele stickerset laten komen die ik niet ga gebruiken. Die mag je evt tegen kostprijs overnemen. Deze stickerset omvat b.v. de roosterstickers en KAVAN JetRanger logo's.

Grt, Marco.

Bedankt voor het aanbod Marco, maar ik zal ze niet gebruiken verwacht ik.

Ik heb van Kavan nog een ongeopend zakje raamrubbers liggen. Dus voor eventuele liefhebbers.... ;)

Is het btw geen idee om een oldie topic te laten openen in het heli subforum gedeelte?

Kijk, daar baal ik van. Ik heb juist een compleet ramenset + raamrubbers gekocht bij Vario Benelux.

Een Oldie topic lijkt mij een leuke optie!!

full
Ander PROBLEEM.

Vandaag, stiekem tussen de buien door geprobeerd de Kavan zijn eerste vlucht te laten maken. Er komen gelijk problemen naar voren. De gyro gaat geheel over de rooie! De staart klapt alle kanten op.

Erger is het bladspoor, bijna 5cm. Vreemd genoeg kan ik hier (naar mijn beste weten) niks aan stellen op de kop??????
Iemand die mij kan informeren betreffende het bladspoor????

Mijn dank zal verpletterend zijn.

Wat voor gyro heb je er in zitten, een mechanische? Balen van die enorme bladspoor... :( Misschien iets met de demping of een bepaalde speling? Heb helaas geen ervaring met die rotorkoppen.

Wat ik wel weet: Is dat ik mn Moskito Sport II heb :) Mooie heli hoor! Verkeerd letterlijk in nieuwstaat! Motor heeft amper 4 tankjes gelopen, grote tank trouwens! Het frame is nog brandschoon, en de uitlaatbocht is amper verkleurd. Incl mooie Novarossi resopijp, 3001 rondom en robbe 3D gyro. Morgen invliegen als het weer het toelaat :rolleyes:

Laatst bewerkt:
He, mooi man.

De 3001's zijn perfect om met de Moskito te vliegen. Ik heb zowel de 3001 als de 3003 in gebruik.
Zelfs de Robbe 3D gyro is zeer goed te gebruiken. Overigens schakel ik voor het voor het zogenaamde mooie draaien de gyro vaak uit tijdens het vliegen.

De tank is inderdaad een stukje groter dan die van de Basic uitvoering maar dat scheelt bijna niets.
Het verbruik van de Sport (in mijn geval 10cc) is wel aanmerkelijk meer dan de Basic (met 6,5cc)
Door die pijp word de heli lekker stil en zeer krachtig.

Leuk weer een Moskito vlieger. Veel plezier met je nieuwe aankoop.

Grt G.

full

Ps, de auto is niet radiografisch>>>>>>>>

Leuke foto! De heli staat klaar voor zn remaiden, en het is hier bijna droog... :) Ben zeer benieuwd! Foto's volgen! Ik vlieg met een heli met heading lock: de 450 pro.

De rest staat altijd op normal, dat draait indd veel fijner. Vooral bij de zware Schluter MD500, maar door dat gewicht heeft ie ook direct een fantastische schaalsnelheid zonder de heli echt te moeten "pushen" en kan je lekker roeren met de sticks in het bochtenwerk :rolleyes:

Laatst bewerkt:
full
Ander PROBLEEM.

Vandaag, stiekem tussen de buien door geprobeerd de Kavan zijn eerste vlucht te laten maken. Er komen gelijk problemen naar voren. De gyro gaat geheel over de rooie! De staart klapt alle kanten op.

Erger is het bladspoor, bijna 5cm. Vreemd genoeg kan ik hier (naar mijn beste weten) niks aan stellen op de kop??????
Iemand die mij kan informeren betreffende het bladspoor????

Mijn dank zal verpletterend zijn.

Het bladspoor zou je moeten kunnen verstellen door middel van de twee stangen nr 3076, en dan die twee die NIET naar de flybar gaan maar naar de mixers.

Groet, Bert

Bert, ontzettend bedankt. Ik had het lef niet om hier verstellingen aan te gaan doen voordat ik van iemand de bevestiging gehad zou hebben.

Word vervolgt hihhi.

Jonkje, Je zal zien dat ie perfect vliegt ondanks dat deze heli door vele minderwaardig behandeld word. Ik ben hier vanmiddag (op mijn testveld(tje)) heerlijk even gaan vliegen. Ik maakte alleen de fout door eerst met de 6,5cc te gaan en was daardoor even vergeten hoeveel geweld er in die 10cc van de Sport zit.
Beide Moskito's zijn voor mij fantastische trainers.

Jammer dat je zover weg woont want ben nieuwsgierig naar de kwaliteit van de heli.

Het gaat je goed

Daar hoef je niet van te balen want die raamrubbers zijn exact dezelfde. Vario heeft die nl gewoon overgenomen van Kavan.

Mooi dat je bladspoor nu opgelost gaat worden!

Ben beneuwd!
Kijk, daar baal ik van. Ik heb juist een compleet ramenset + raamrubbers gekocht bij Vario Benelux.

Een Oldie topic lijkt mij een leuke optie!!

Bert, je had weer gelijk. Bladspoor is nagenoeg weg.

Volgende probleem dient zich aan. Ik kon de motor mooi optoeren tot ik wat lift krijg.
Alleen op dat moment gaat de staart ernstig heen en weer slaan en klapt de heli naar een kant daarna. Volgens mij heb ik ruim voldoende headspeed en kan de gyro het niet aan op een of andere wijze.

Uiteindelijk heeft de ranger NIET gevlogen vanavond :( Ik heb nog een ouwe gyro liggen maar zou dat de oorzaak zijn vraag ik me af???

Iemand tips - trucks op- of aanmerkingen ?

Grt Guus

Back