Mijn King Hauler is klaar

• Topicstarter Topicstarter cougar400
  • Startdatum Startdatum
C

cougar400

Guest
Deze week heb ik de bouw van mijn eerste Tamiya truck afgerond en ik heb de smaak te pakken gekregen. Achter de Hauler komt een Tamiya tanktrailer die ik gebruikt gekocht heb en nog wat moet oplappen. De volgende is de Carson dieplader die ik al binnen heb. Daarna het eerste verbouw project. Dat moet een Mercedes 4 assige trekker voor de dieplader worden. Mocht iemand tips hebben graag.
Hier wat foto's van de King Hauler.

Jan

124226693.jpg

124226697.jpg

124226699.jpg

Ziet er goed uit!

En je noemt tevens een boel plannen. Als e.e.a. zover is, komen daar dan ook foto's van op het forum?

Kun je trouwens een detailfoto tonen van de koppelschotel? Met name de stang waarmee de koppeling ontkoppeld kan worden.

Ik heb zelf een Knhight Hauler in aanbouw, en de stang die ik daar heb zitten lijkt mij te kort. Ik heb hier en daar dingen anders gebouwd ivm MFU en electrische poten en heb soms stukjes 'King Hauler' aangehouden, maar nu het ik een mijns inziens te korte stang. Misschien dat de King Hauler echt anders is dan de Knight Hauler, maar dat dacht ik niet.

Vreemd, ik had gisteren een antwoord met een foto van de schotel gepost maar hij staat er niet. Nog maar een keer dan.
Hier de foto van de schotel. Ik heb de stalen stang en witte kogelkoppen overtrokken met krimpkous zodat hij wat minder opvalt. De lengte van het stalen stangetje tussen de kogelkoppen is bij mij 40mm. Hoop dat jer er wat aan hebt.

124244845.jpg

Hier een foto van het frame van de Carson dieplader. Zat binnen het uur in elkaar. Wel is alles aluminium en nergens plastic. Vandaar de pittige prijs waarschijnlijk.

124244848.jpg

Jan

Dank je. Bij mij is de afstand ook zoiets. Maar met de servo in neutrale stand, wordt de koppelschotel al in ontkoppelstand gezet. Ik puzzel wel even verder.

Dat frame ziet er goed uit. Ziet er ook groot uit.

De hauler ziet er erg netjes uit moet ik zeggen,
mooi gedaan!
(ps , wel even de luchtfilter-slangen nog verven ;) )

Stefan

Ziet er heeeeeel netjes uit!Complimenten.Mooie kleur ook trouwens,zilver.
Ga je er nog meer mee 'uitvreten' of laat je hem zo?
Snel even een foto van mijn King Hauler die ik geslacht heb.
Slaapcabine verwijdert enz enz enz enz ................ook bij de koplampen heb ik de boel aangepast om het een beetje minder hoekerig te laten verlopen.
gr Marcel.
06-01-2006004.jpg

Bedabkt voor de complimenten.
Ik zal eens goed naar de suggestie van luchtslangen verven kijken. Volgens mij beginnen de slangen pas binnen de motorruimte.

De auto is niet zilver maar licht bruin metallic. Dit was het enige wat al aan de auto gedaan was toen ik hem kocht. Gespoten cabine en stickers. Hij was slecht gespoten met sinasappel effect. Ik heb nagenoeg de hele cabine glad gemaakt met schuurpapier 1200 en hem toen in de blanke lak gezet. Dat is netjes geworden.
Ik ga deze niet verbouwen. Het is de eerste dus die blijft zo met een Tamiya tanktrailer.
Nu bezig met de Carson dieplader waarvan ik de achterklep aanpas naar 2 oprijplaten. Daarna komt mijn grote verbouw project. Een Mercedes 4 assige zwaartransport trekker. e Mercedes komt hopelijk deze week nieuw binnen en een sloper voor het lange chassis en de exstra assen heb ik al staan. De rest wordt een avontuur.

Jan

mooi hoor :)
"zo iets" staat hier ook in de planning, assen genoeg moet alleen nog een doorgeef-aandrijf as hebben, door een toevals aankoop meer aandrijf assen op voorraad als me lief is.
Alleen, allemaal "euro truck" types!
naya, als dat een ramp is in deze wereld, kunnen we er mee leven :)

luchtfilter kan je gewoon losschroeven en afplakken voor makkelijk schilderen
(tipje, gebruik MAT zwart) , voor t realisme.)
Op deze foto's kan je wel ergens zien tot waar er geschildert moet worden volgens de tekeningen:
http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=40926&sid=1546

of

http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=34124&sid=1546

Stefan

Bedankt voor de foto's. Ik zal ze zwart maken.

Je schrijft over de assen dat je alleen Euro truck assen hebt. Zit er dan een verschil tussen de Euro en de Amerikaanse assen? Mijn sloper is namelijk de Ford Aeromax en dat is duidelijk een Amerikaan. Ik wil daar de 3 assen en het chassis van gebruiken.

Jan

Assen zijn in principe hetzelfde,
alleen de euro-trucks hebben een enkele trekas, dus geen optie om de 2e as aangedreven te maken als je die erachter wil plakken.
Vandaar het verschil tussen euro/us truck.
Jou aeromax heeft 1 doorgeef as, dus dat zou geen probleem mogen zijn natuurlijk! (dus 2 aangedreven assen) , een eventueel 3e aangedreven maken word weer lastiger,
aangezien je dan weer een extra doorgeef-as nodig hebt.
Er van uitgaand dat je 2 stuurassen 4x8 en dus 2 aandrijf assen wilt "no problem" , moet er een 3e worden aangedreven dus 6x8 combi, dan wel een andere as nodig.
(en dat zal dus niet lukken met de assen/slooponderdelen die je nu op voorraad hebt)

Stefan

Bedankt voor je snelle reactie. Voorlopig wordt hij inderdaad 8x4, het is al duur genoeg zo. Was even bang dat het niet zou passen maar kon het mij haast niet voorstellen.
Waar ik nog wel mee zit is het maken van een zwaar transport unit achter de kabine. Daart hoop ik wat ideeën voor te vinden want die dingen vind ik belachelijk duur. Toch moet het er wel op komen.

Jan

Denk niet dat dat een groot probleem word (unit),
als je de kans krijgt bekijk eens een trekker van van der vlist.
In de basis is het eigelijk niet meer als een grote PTO of diesel tank(s) en eventueel een flinke demper voor de uitlaat.
(leuk van een allu wedico tank te maken)
En meestal een paar staande-uitlaten. (slachtafval van de aeromax)
Denk dat dat met een beetje creatief & bouwmarkt matriaal netjes na te bouwen is.
Heb er zelf nog geen gebouwd, maar als je het zo bekijkt is het eigelijk helemaal niet zoveel!

Maar laat vooral zien hoe het word!

Wil zelf wat extremer gaan met assen-aantal, voor een zware afsleper. Maarja, heb nu eenmaal de luxe dat er wat ongebruikte assen hier liggen en zou zonde zijn om die niet te gebruiken natuurlijk!
Hoeveel assen? nog geen benul momenteel, t hele project bestaat nu uit een tekentafel-idee en een paar doosjes met onderdelen.

Stefan

Back