mijn model bedekken met glas vesel

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door goseca, 22 sep 2018.

  1. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    zal mij eerst even voorstellen

    ik ben henry alias ( goseca ) en ik ben nieuw in deze hobby ieder geval qua vliegtuigen..

    ik heb van de week een 2e hands vliegende vleugel gekocht een GO discovery 1600 cm

    maar ik vind heb nog al wat libel met dat piepschuim nu mijn vraag is het mogelijk om de hele vliegtuig een cover te geven van fiberglas matten met epoxy voor piepschuim.. of word de vliegtuig dan te zwaar ?

    dan kan ik tevens een zwarte pigment toevoegen aan de epoxy.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Welkom Henry :)

    Een crashbestendig(er) vliegtuig is te zwaar, moet veeeeel sneller vliegen, starten en landen. Ontwerp/bouw om te vliegen, niet om te crashen.

    Ik neem aan dat je heibel i.p.v. libel lwilde type, met dank aan autocorrectie ;)
    Wat voor heibel heb je met piepschuim?

    Niet glasvezel gebruiken, die zwakke en veel te zware glas-anarchie is voor reparatie van auto-carrosseriën. Gebruik glasweefsel, geweven zoals textiel.
    Wat discussies over werken met glasweefsel.
    Idem werken met weefsel.

    Kun je wat (detail)foto's van je vliegende vleugel plaatsen, zoals hij nu is?


    Vijf elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2018
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Hoi Ron

    nee ik bedoelde gammel, met het woord libel. en zal ik wel slecht gespeld hebben
    want ik zie het echt niet , qua spelling, maar dan wel beter met de handen.
    maar dank voor je reactie.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Niet zelf proberen te gaan vliegen met dat toestel. Dat gaat gegarandeerd mis. Neem contact op met een modelvliegvereniging in je omgeving. Bovendien zijn er rond Enschede nogal wat plaatsen waar modelvliegen niet is toegestaan en het is niet verstandig dit verbod te negeren. Zie deze kaart: https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  5. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    tja dat klinkt bemoedigend en zou er enig verschil zitten dan in , bij een club aanmelden en contributie te moeten betalen, of niet ?

    daarom heb ik mij juist bij een forum aangemeld, voor info

    verder heb ik niet veel met die rode stipjes op de kaart, om dat ik er toch buiten woon
    en ik bij mijn broer op het land mag vliegen, zo ik nu al doe met mijn quadcopters.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2018
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Wat had je anders verwacht?

    Modelvliegen is net als lopen, fietsen en autorijden. Je moet het leren. Het besturen van het vliegtuig moet gaan zonder nadenken. Het moeten ingebouwde reflexen worden. Dat leer je het beste met een ervaren instructeur. Modelvliegverenigingen beschikken over die instructeurs. Ga je het zelf proberen dan gaat het echt mis. Al vaak genoeg gezien. Er komt iemand bij mijn vereniging die lid wil worden en die heeft een vliegtuig bij zich dat duidelijk al iets heeft meegemaakt. Als je daar na vraagt is het antwoord: "het toestel vliegt niet".

    Als je dan met dat toestel vliegt, is er niets mis mee. Alleen de eigenaar moet het vliegen nog leren.

    Als je zelf gaat vliegen, dan loopt je vliegtuig gegarandeerd schade op. Hoe erg die is valt niet te voorspellen. Maar het is altijd zonde van het in het vliegtuig geïnvesteerde geld.

    Het "versterken" van het toestel is zinloos. Het wordt zwaarder, waardoor de vliegeigenschappen verminderen, er meer vermogen nodig is om te vliegen en bij een harde aanraking met moeder aarde zal de schade groter zijn.

    Een welgemeend advies: "zoek hulp bij een vereniging".
     
    Cnn, MicropropSport en ron van sommeren vinden dit leuk.
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
     
    Cnn vindt dit leuk.
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    En dan was dit nog wel een 'beginnersmodel'. NOT....
    Je kunt jezelf best leren vliegen, maar dan met niet meer dan 1 as besturing.
    En als je dat helemaal in de vingers hebt, een hoogteroer toevoegen en zo verder.
    Maar de weg via een club biedt veel meer kans op instant succes en zelfs dan is het voor de gemiddelde mens nog knap spannend.
     
    MicropropSport en ron van sommeren vinden dit leuk.
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Clubcontributie verdien je altijd terug. Met één voorkomen crash kan je de clubcontributie betalen. Een forum kan je van informatie voorzien, maar je niet leren vliegen. Een grondeigenaar heeft niets te zeggen over de lucht daar boven. Mag je in dat luchtruim niet vliegen, dan kan dat met toestemming van de grondeigenaar ook niet. Denk daar niet te licht over. Wordt je betrapt, dan kost je dat heel veel geld.
     
    MicropropSport en ron van sommeren vinden dit leuk.
  10. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    ik vind het dat Ron het best goed heeft gedaan. maar alleen dat mens met dat gezeur in je nek. het lijkt net N.P.S. hoezo te licht. waar ik woon is geen verordening, en ook niet waar ik vlieg

    het maakt niet zo veel uit toch het is vallen en veer opstaan. tja net lopen en fietsen ! ook al kost het mijn 4 modellen ook weer goed voor de verkopers enz haha

    ik ga net als Ron lekker vliegen
     
  11. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Als het vliegen van Ron best goed noemt dan moet je zeker bij een club gaan kijken hoe ze het daar doen....
    Ron vliegt een Calmato en dat is een behoorlijk simpel te vliegen vliegtuig.
    De vleugel die jij hebt is een heel ander verhaal. Maar goed dat merk je zelf heel snel.
    Goede lijm voor de vleugel is UHU Por.
    O, als je nu toch zelf gaat vliegen verdiep je dan ook even vooraf in de Regeling Modelvliegen. Dat is wetgeving die verteld wat wel en niet mag.
    Gaat allemaal over veiligheid.
    Zoals aangegeven de boetes zijn hoog.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    OK, dan hoef je van ons geen hulp meer te verwachten.
    Je snapt het toch niet, nee, je wilt het niet snappen.
    Vooral die opmerking over Roel (waar heb jij Ron gezien?) z'n vriendin (die het allemaal juist heel goed door had) en de sneer naar NPS, echt kenmerkend voor dwarsliggende pubers.
    Kunnen wij ook, maar dan beter. Vooral eigenwijze wannabees maken dat extra makkelijk.
    Toedeledokie.
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Met deze opmerking heb je een ereplaats op mijn negeerlijst verdiend. Zo gaan we hier niet met elkaar om. Ik zal nooit meer een bericht van je zien.

    Veel succes met je modelvlieg carrière. Ik vrees dat die met jouw houding van korte duur zal zijn.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2018
    MicropropSport en ron van sommeren vinden dit leuk.
  14. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Ja ik snap het. Het was roel.

    Ik had het niet goed gezien .

    Sorry :bier:

    En de rest neem ik niet terug
    Ik wil best iets leeren maar en zijn ook vast wel meegaande mensen zonder wijzende vinger.

    Kijk zo kan ik ook mijn bij drage leveren
    Zoals cad tekkenen en 3d printen enz

    Maar goed jij negeerd maar ik vind het best
     
  15. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    De adviezen die hier gegeven zijn zijn niet bedoeld om je een lidmaatschap van een club door de strot te duwen, maar om ervoor te zorgen dat je aan een hobby begint op de juiste manier zodat je niet na een paar keer vliegen en plakken er de brui aan geeft. Ook voor je portemonnee is het veel beter.
    Op het forum zit vele jaren ervaring en de gegeven adviezen komen uit praktijkervaring en niet uit een boekje.
    Kijk eens op Marktplaats daar staan veel kisten te koop met de mededeling" 1 keer mee gevlogen, maar het is niet mijn ding...." raad maar waarom.
    Overigens kan je je vliegtuigen zelf printen https://3dlabprint.com/ dat zijn wel kisten waar je om mee te kunnen vliegen de nodige ervaring moet hebben.
     
    MicropropSport en ron van sommeren vinden dit leuk.
  16. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Hoi onno

    Ik begrijp het wel
    Ik heb ruim 3 jaar ervaring met fpv quadcopter 270 . maar met een vliegtuig heb ik nog nooid gevlogen. Het ging in eerste instantie ook over dat ik mijn 60€ vliegtuig mischien met glasvesel kon bedekken , tja hou ik hem langer heel. om te oevennen.

    Maar zo je ziet heb ik al een paar vrienden gemaakt hier op de forum.

    En printen is geen probleem maar dan moet je alle stukjes nog verlijmen het printen duurt van een kompleet vliegtuig +- 40 uur


    Maar verder heb je wel gelijk contact zoeken met iemand die kan vliegen met een vliegtuig. En berijd is mij hier mee te helpen.
     
  17. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Kijk dat is een ander verhaal. Met hulp kom je er wel en dan zul je ook zien dat alleen sturen niet alles is. Zender instellingen zijn van grote invloed op het gedrag van een kist.

    Voor wat je begin vraag betreft. Niet doen. Het geeft alleen maar meer gewicht en het vliegtuig is zo als hij is gemaakt om goed te vliegen ga je hem zwaarder maken dat vliegt hij voor geen meter meer. Dat is hierboven ook al aangegeven. Sterke nog met glas erop is het na een ongewenste landing heel moeilijk om te repareren. Zonder glas is dat een stuk gemakkelijker.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  18. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Oke dank :bye:
     
  19. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Jammer Henry, de anonimiteit en afstand die internet biedt, blijkt voor jou te hoog gegrepen te zijn.
    Ergo ... plonk.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2018
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.769
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als je werkelijk niet begrijpt dat dat aan jou ligt, tsja... dan zou ik ook maar niet naar een club gaan, goed kans dat ze je daar dan ook niet pruimen.
    De meeste modelvliegclubs zijn namelijk clubs op basis van gezelligheid en gezamenlijk een hobby uitoefenen, elkaar helpen, lol hebben, etc etc.
     

Deel Deze Pagina