mijn model bedekken met glas vesel

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door goseca, 22 sep 2018.

  1. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    zal mij eerst even voorstellen

    ik ben henry alias ( goseca ) en ik ben nieuw in deze hobby ieder geval qua vliegtuigen..

    ik heb van de week een 2e hands vliegende vleugel gekocht een GO discovery 1600 cm

    maar ik vind heb nog al wat libel met dat piepschuim nu mijn vraag is het mogelijk om de hele vliegtuig een cover te geven van fiberglas matten met epoxy voor piepschuim.. of word de vliegtuig dan te zwaar ?

    dan kan ik tevens een zwarte pigment toevoegen aan de epoxy.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Welkom Henry :)

    Een crashbestendig(er) vliegtuig is te zwaar, moet veeeeel sneller vliegen, starten en landen. Ontwerp/bouw om te vliegen, niet om te crashen.

    Ik neem aan dat je heibel i.p.v. libel lwilde type, met dank aan autocorrectie ;)
    Wat voor heibel heb je met piepschuim?

    Niet glasvezel gebruiken, die zwakke en veel te zware glas-anarchie is voor reparatie van auto-carrosseriën. Gebruik glasweefsel, geweven zoals textiel.
    Wat discussies over werken met glasweefsel.
    Idem werken met weefsel.

    Kun je wat (detail)foto's van je vliegende vleugel plaatsen, zoals hij nu is?


    Vijf elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2018
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Hoi Ron

    nee ik bedoelde gammel, met het woord libel. en zal ik wel slecht gespeld hebben
    want ik zie het echt niet , qua spelling, maar dan wel beter met de handen.
    maar dank voor je reactie.