mijn model bedekken met glas vesel

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door goseca, 22 sep 2018.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Da's ongeveer hetzelfde als je zegt: " Ik heb ruim 3 jaar ervaring met autorijden, maar op een motor heb ik nog nooit gezeten."
    En het vervolgens meteen te gaan doen.
    Leuk, op een afgesloten circuitje misschien, maar op de openbare weg is het plotseling hele andere koek. Daarom heeft men ook het motor-rijbewijs ingevoerd...
    Wat jij wilt is uit je Fiat Panda stappen en plaatsnemen op een Ducati buikschuiver. Zonder les.
    Dat gaat de eerste 100 meter misschien goed, als je mazzel hebt misschien zelfs de eerste 200 meter.
    Maar op enig moment ligt je motor ergens in de berm in de kreukels.

    Op een quad zit wat elektronica die het ding stabiel houdt, op een vliegtuig niet. En zeker niet op dit kistje.
    Een beginner in de modelvliegerij start meestal met een nogal goedmoedig hoogdekkertje wat van zichzelf ingebouwde stabiliteit heeft.
    En van daaruit gaat hij verder richting kisten die wat pittiger zijn.
    Maar goed... jouw centen.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2018
    ron van sommeren en MicropropSport vinden dit leuk.
  2. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Hoi Roel ik begrijp het best.
    Maar mijn vraag ging over glas vezel

    En als ik het electronica er in heb zitten kijk ik wel verder.

    Hoe ik het best vliegen kan leeren maar dat was niet mijn eerste vraag.

    Verder ben ik ook blij. dat brutus ook een mening heeft.
     
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooi model, maar echt voor later.
    Vliegende vleugel is leuk, maar niet om mee te lessen. En het instellen van de controls vraag vaardigheid.
    Dit soort modellen is nieuw in doos voorzien van elektronisch stabilisatiesysteem, vaak ook met zender en zelfs een retour programmering.
    Is bedoeld om fpv mee te vliegen. Dus virtual reality met videobril. Vandaar ook de cameradome op de snuit.

    Fpv is streng geregelenteerd wegens wildgroei en verkeerd gebruik. Spul kost relatief een drol.

    Betreft vlieg gebied. Grond kan in eigendom zijn en afgelegen. Het luchtruim erboven is van de staat. Overigens... als de eigenaar een goudschat vindt onder de grond, is dat ook van de staat. Vindersloon geldt.

    Vliegen in dat luchtruim valt onder wetgeving. En die is recent stukken strenger aangelegd wegens wangedrag en gevaarlijke situatie en hinder door onzalige individuen met een smal denkraam. Helaas maar waar.
    Ook modelvliegclubs moeten nu voldoen aan een veel strengere regelgeving en is een enorme strijd geweest om nog iets van hobby over te houden!

    Vlieg je in laagvlieggebied met een drone.. dan kan dat vervelende gevolgen hebben. Gevolgen die buiten je scope vallen door ongeinformeerd zijn.

    Ik lees dat je een loner bent. Dat zijn er wel meer. Niet echt uniek wat dat betreft. Prima. Niet alleen modelbouwers zijn eigenzinnig. Andere takken van hobby treft men de dezelfde aard.

    Wat al geschreven is...stap je onkundig in een ‘voertuigsel’ dat boven je kunde en macht is, dan is de risicofactor groot dat het geheel je ontglipt. Dan is het mooi als je keer op keer mazel hebt. Maar op een dag sta je er bij te grienen met al je branie en overmoed.

    Ik zeg altijd ‘als je wilt, steek dan direct je fikken in het stopcontact’... effect is onmiddelijk.

    Wedstrijdzeilboot, kettingzaag, baanracer... modelvliegtuig. Dragline...

    Les nemen is geen straf, en mensen die de vrije tijd nemen om iemand te leren vliegen zijn geen eikels nog lummels noch lapswansen. Die mag je dankbaar zijn!

    Glassen van dat model. Je krijgt dat niet strak. Glassen betekent aantasten van de oorspronkelijk goed uitgedachte vliegeigenschappen. Je verstoort de airodynamica. Jep... in je hoofd heb je het al klaar en lijkt het ideaal. Maar dat is het niet.

    Glassen betekent extra gewicht dat je beter als accu capaciteit mee kunt nemen. Dus langere vliegduur. Een baksteen vliegt slecht, ook al ziet het er uit als een vliegtuig.

    Goed vliegend houdt de kist heel. Een draak van een kist ben je per direct zat.

    De sterkte? Hoeft er immers geen kasteeldeur mee in te rammen?
    De sterkte van het model is meer dan ruim voldoende. Praktijk bewezen.

    Dat schuim is een sterk verpakkingsachuim. Zo sterk dat het slap hoogwaardig product kan beschermen!

    Overigens is het zo sterk... over 300 jaar tref je het rest residue nog aan in onze oceanen.

    Het kan stuk bij een stevige smak op de grond. Ook een geglast model gaat in duizend stukken. Wil je geen schade modellen hebben, moet je bootjes gaan varen en bouwen.

    Ik zou me eens herbezinnen en gaan mikken op een goed lesmodel. Heb je dat vliegen goed onder de knie, dan heb je het in deze hobby voor het kiezen.

    Ploink wil zeggen dat je op de persoonlijke negeerlijst komt staan.
    Goed gespeeld denk ik dan. Dan wordt het lastig vrienden maken. Bonje is je grootste vijand. Daar koop je helemaal niets voor immers...
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2018
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.768
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou... ik ben echt vereerd....

    Probleem voor jou, is dat het mijn mening is (wat voor jou verder weinig uitmaakt) maar dat ondertussen best veel mensen die mening delen, en DAT kan voor jou wel een probleem worden.

    Niet voor mij.

    Jij hebt een vraag, ik niet. Jij wilt iets weten, en je bent afhankelijk van "mensen zoals ik" voor dat antwoord.
    Het geven van een antwoord is vrijwillig... Niemand hier MOET jou een antwoord geven. Niemand hier MOET jou een correct antwoord geven. Schop iemand tegen de schenen, en hij kan er voor kiezen je géén antwoord te geven, maar hij kan er ook voor kiezen, je bewust een verkeerd antwoord te geven...

    Het kost ons namelijk helemaal niets, als jouw vliegtuigje als een gewapend betonnen dweil vliegt.... Jou wel.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Nou, daar heb je al een paar antwoorden over gehad... En de meeste van die antwoorden komen van bijzonder ervaren vliegers.

    En dat is het voordeel van een forum: ook al stelde je de vraag niet, het antwoord kreeg je al gratis.
    Wederom van ervaren vliegers. Vliegers die vroeger misschien nét eigenwijs als jij waren en het ok probeerden.
    En op die manier best wel wat geld in stukken hebben zien vallen.
    En nu jou die ellende willen besparen. Begrijp je?
     
  6. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Ja ik begrijp het roel.
    Ik had al contact gehad hier in de buurt met een vlieg club. Maar ze mogen niet meer vliegen op vliegveld twente.
    Ik kan nog hier over de grens vragen in duits
    Land.
    Maar had vernomen dat er dan een speciaale verzekering moet worden a geslooten op het model ?
    En verder klopt het denk ik wel eigenwijs . maar ik heb al veel vakker gehoord dat lukt je niet en kan je niet , en daar had ik niet omgevraagt .

    Verder( H.B. Busking)
    Als de boer een goud schat vind op zijn grond is het 100% van hem. Als ik hem vind dan moet ik met de boer deelen 50%/50%

    Kan je na lezen bij P.A.N

    Zo als je al zij je kan niet alles weeten !
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2018
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Dus het aardgas in Groningen is van de Groningers?
    De olie onder Schoonebeek van de Schoonebeekers?
    Het zout onder Hengeloo van de bevolking van Twenthe?
    Ik hoop dat ze dat in Den Haag niet weten, anders moet Nederland nóg sneller van het gas af...
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dat lijkt me een behoorlijk serieuze hobby waar bij je niet je als een olifant in een porseleinkast moet bewegen... zeer gestructureerd te werk moet gaan.

    Raad je aan de modelvlieghobby met dezelfde allure op te pikken.
    Overijssel zitten meerdere modelvliegclubs. Wellicht niet om de hoek, maar moest voorheen ook een halfuur over de snelweg.
    Kwam met regelmaat vroeger op Dalfsen... fantastisch veld en goede sfeer. Gewoon langs hoppen en handen gaan schudden.
    Op het mbf heeft Ron een lijst met clubs geplaatst. Loop die eens na?
     
  10. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Oke dank hier voor
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. rene_w

    rene_w

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    152
    Locatie:
    leeuwarden
    Ik zocht zonet even na welk model de go discovery is, Het lijkt mij een eps oid toestel. Dit is vrij taai en zal niet zomaar breken tenzij het heel ongelukkig neerkomt.
    bedekken met glasvezel lijkt mij niet erg handig zoals iedereen hier al aangeeft.
    Je hebt nog nooit eerder gevlogen met een vliegende vleugel zoals de go discovery ?.
     
  12. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Nee nog nooit gevlogen met de vleugel,

    Maar ik heb nu een volantex ranger 2000 besteld.
    En ik beb van het wiekend bij een vliegclub geweest, dus er zit vooruitgang in ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 9 okt 2018
  13. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Bij welke vliegclub ben je geweest als ik vragen mag?
     
  14. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    Net over de grens hier .

    Fijne mensen en heb goed gesprek gehad.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina