Mijn motor past niet in mijn Charter......?!

• Topicstarter Topicstarter Alex10
  • Startdatum Startdatum
Koeling... het belangrijkste is, dat de koelluchtuitlaat groter is dan alle inlaatoppervlak. Die inlaten eindigen gewoon in het motorcompartiment. De belangrijkste inlaat zit midden voor de cilinder....
Wat zou er van binnen geborgd moeten zitten?

Verder worden deze motoren (Super tigre .60) in deze toepassing grotendeels brandstof gekoeld. Zoals je ziet zit er geen regelbare carburateur op, maar een vaste venturi. De motor loopt tijdens de vlucht flink rijker dan voor het maximale toerental nodig is. Zodra de neus omhoog wordt gericht en de tank dus lager dan de motor komt, wordt het mengsel armer en gaat de motor dus sneller lopen. Zo wordt de vliegsnelheid in de figuren overal constant gehouden. Door de rijke instelling en het gebruik van 20% wonderolie in de brandstof wordt deze motor nauwelijks warm en heeft aan de gebruikte luchtkoeling meer dan voldoende. Ga je met een .25 aan de gang die je tot de laatste snik uitwringt, dan heb je inderdaad meer luchtkoeling nodig. Maar doe er niet te dramatisch over, gewoon je motor niet superkrap afstellen.

Check. mijn berichtje kwam tegelijk met de jouwe binnen denk. Met dat van binnen geborgt bedoelde ik dus de borging van de motorkap maar daar heb je dus al antwoord op gegeven.

Alex

Back