Mijn multiwii copter 54cm + filmpjes

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hier een wat aangepaste multiwii copter...
Ik wou een compleet bouwverslag gaan doen, maar niet aan toe gekomen.
Wat een vreselijk groot verschil in stabiliteit, als je kk gewend bent!

Ik maak er 2, een gewone, en een bedoeld voor foto/video/fpv
Voor al de stabel mode is geweldig! Ding meet gewoon of je level licht of niet...

Even een testje, 40 gram lood aan een poot.....
Optijgen is wat tricky maar in de lucht over op stable mode, en vola , ding hangt recht!:cool:

Heb eerst de gewone gemaakt om te kijken wa tik kan verwachten, pas daarne doe ik degene met het fpv gedeelte... Ik heb nu een basis.
Achteraf was het helemaal niet nodig.... De maiden was perfect, en na de setting iets veranderd te hebben, was het al een stuk beter, en na verder tunen, ha dik in 4 keer een strak vliegend geheel...

De maiden was al beter dan de kk welke ik helemaal had ge-fine-tuned! Dus een goed gebouwd frame, met perfect zwaartepunt, goede gekozen motoren regelaars props en spanwijdte,heeft zo zijn voordeel...

Setup: (gekozen voor stable en of fpv, geen acro)

lunar lander, met op diverse punten aangepast frame,battery holder, en constructie....
multiwii 1.7 X mode
plush18 amps
keda 2028m
10x4.5 SF
3s2200mah 25c

Vliegtijd 8 minuten, (en dan op 3.76 volt per cel, je zou nog 1 minut langer kunnen als je zou willen...)

Filmpjes:

Rustig vliegen en stable mode af en toe aan en uit zetten....

Hier wat agressiever, om te kijken wat de stabilisatie doet, als ik bewust te gek ga doen Roeren in een pam met snert!...... Rock solid!...

Al met al leuk speelgoed dat multiwii
Je betaald voor he tcontrollerboard vrij veel, maa rder zitten ook top gyro's en acceleratoren in, en dat merk je volgens mij best wel.. Dit is het eerste geval wat zo mooi vliegt al bij de miaden flight!

Wellicht nog even aan de stoei, met firmware 1.8....

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, had het wel in de planning, echt een stap voor stap, voor mensen welke ook de flightcontroller hebben gekocht van quadframe.com. Maar wellicht doe ik dat nog wel.. Als het hier wat rustiger is...

Door me mod zijn, kom ik er nu gewoon niet aan toe. Veel van me tijd gaat nu zitten in het modden, pbs sturen etc, etc... Dat is wel eens minder geweest..
Dus ja dan heb ik daarna niet meer zo zin om ook uitgebreid nog zelf te posten, dan ben ik al weer blij dat het wbt pb's en zaken, weer vlotjes verloopt...

Dan ruil ik liever mijn tijd in voor bouwen, en zelf hobby-en dan een bouwverslag te maken. Dat kost ook behoorlijk veel tijd, als zou je dat soms niet denken, met al mijn typo's ... ;)

hehe ik heb exact dezelfde wilde ook een heel verslag doen (camera lag ernaast) maar helaas niet gedaan ziet er strak uit!

(de mijne heeft alleen een leuke landing gemaakt van 15 meter hoog na een propfail)

gelukkig issie geland op een cd-r hoes en heeft dat de meeste impact gepakt alleen toch is er 1 esc niet helemaal lekker meer en wacht ik nu op vervanging..

En dan heb je V1.8 nog niet uitgeprobeerd, die is nog weer een stuk stabieler in acro mode.
In stable mode heb ik nog de nodige problemen, die ik uit moet zoeken, want er zijn velen die er wel goede ervaringen mee hebben.

Ik ben ook van plan een multiwiicopter te gaan bouwen, ook voornamelijk voor camerawerk.
Ik had een Paris v4 controllerbordje besteld en die heb ik reeds binnen, maar zit nu nog te wachten op een frame wat ik besteld heb.
Die van jouw ziet er in ieder geval goed uit Emil.
Ook lees ik veel positieve reacties over softwareversie 1.8 op rc groups.

MVG, Moelie.

Leuk Emil!
Super concept, het multiwii gebeuren. Betaalbaar, maar erg goede prestaties.
Heb e.e.a. nog liggen, en zal even tijd maken om ook weer eentje op te bouwen. Ze doen het byzonder goed ;) .

Groetjes,
Aldert

Ja idd leuk spul... ;)
versie 1.8 ben ik niet zo tevreden over....

In acro is hij me niet stabieler, (ws door de grote props, en langzame motors, en vrij zwaar frame), en de stable mode is idd een andere manier van berekenen, dit kun je ook weer aanpassen , zodat de oude manier weer gebruikt wordt, staat wel stukje op op rcgroups.

Op dit moment ben ik veel aant proberen maar 1.7 is bij mij het lekkerste. Wel moet ik zeggen dat ik van uitermate rustig hou, dus dat rag werk doe ik niet, zal ook veel uitmaken denk ik... Wbt keus van de firmware...

Ben al met de andere bezig, zelfde setup, maar met fpv gear :)

Sorry, 3s accu, typo, al even verbeterd in Start post...;) Altijd prettig kritische mensen...
Want dat maakt wel evne een hele hoop uit! 2s of 3s...

Gas staat op 56 procent in de gui, waarom: hover EXACT in mid stick nu...
"vol gas" geeft voldoende snelle lift, niet anders dan met de andere quads welke ik gebouwd heb....

Dus hij zal ook wel het nodige kunnen tillen gok ik zo ;)

Laatst bewerkt:
Back