Mijn nieuw 1/1 projectje... Ducati 750 Paso van 1987

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door ph0b0s, 8 jan 2006.

  1. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Hier is nog heeel veel werk aan, maar ben eraan begonnen omdat mijn vriendin iets heeft
    met Ducati's... Deze heb ik enkele jaren geleden eigenhandig tot schroot herleid, in een
    crash waarbij ik tegen 130km/u van de moto geslingerd ben, 2 weken ziekenhuis met
    gekneusde ruggenwervels, schouder uit de kom en de nodige schaafwonden... en nog
    altijd weet ik niet waarom ik toen van die moto geslingerd ben...

    Anyway, ben er vandaag aan begonnen, hier de eerste foto's, en er verschijnen regelmatig updates als er genoeg interesse is ;)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  3. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Merci voor de links :)

    Dat geluid is idd zalig :) Maar ni zo goe voor het verbruik want ik betrapte er mezelf altijd
    op om expres uit te bollen en terug gas te geven voor hhet geluid te horen ;)

    Maar ik denk niet dat ik er een streetfighter van ga maken... Het kuipwerk komt er
    terug op, maar ik zou hem achteraan ook wel willen verhogen want m staat vrij laag,
    en 17" wielen opzetten (is nu 16" standaard)... Dan zou ik ook nog de verlichting wat moderner willen maken, met achteraan iets met leds ofzo, en vooraan ben ik er nog niet helemaal uit... 't Zal in elk geval een tijdrovend project worden, maar ik heb het er voor over, en kan het ook niet over mijn hart krijgen om de motor gewoon weg te doen... Er staan nog maar +-30000km op, en ermee rijden is gewoon te verslavend ;)
     
  4. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Leuke nieuwe motoren worden steeds betaalbaarder. Daardoor loopt de waarde van oudere motoren enorm snel terug.

    Een paso 750 is ook niet echt een klassieker in de ogen van de "ducatist". Als ik jou was zou ik er dus niet al te veel geld/tijd insteken. Je krijgt het er nooit meer voor terug.

    Ik kan de keuze voor 17" heel goed begrijpen...

    Knap hem lekker op, en daarna gewoon zo af en toe lekker een stukje toeren.

    :D
     
  5. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Mja maar een nieuwe Duc ligt toch niet echt in mijn bereik ;)

    Het is ook ni echt de bedoeling om er achteraf nog geld van te krijgen, meer een projectje
    om me wat mee bezig te houden enz... Touren is ook ni echt de bedoeling, rondjes
    industrieterrein enz zijn meer mijn ding, en het is dan ook de bedoeling de vering wat
    sportiever te krijgen enz... Niet dat het niet ging om een knietje te zetten met de Paso,
    maar de 16" wielen doen dit nogal raar aanvoelen... alsof je de bocht echt in valt, terwijl
    hij me eigenlijk nooit echt negatief verrast heeft door weg te schuiven ofzo... 't Zal in elk
    geval niks zijn waar ik nog geld aan ga verdienen, eerder geld aan verliezen... maar ja
    ieder zijn ding e ;) K had ook nog een Suzuki gsxf 750 staan met wat schade, maar die
    heb ik dan toch maar weggedaan omdat daar toch nog een pak meer werk aan is om
    er echt sportief mee te kunnen rijden... Kneedowns gingen er ook mee ze, maar 't
    voelde ni echt zo stabiel aan als de Duc :D
     
  6. robheid

    robheid Guest

    Zo te horen heb jij ook iets met Ducati en niet alleen je vriendin. :wink:

    Maar ben zeer benieuwd naar het resultaat.
     
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.820
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  8. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Het is maar goed dat het topic in FullScale staat, of niet Bertus? :roll:
     
  9. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.820
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  10. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Ok ik geef het toe, maar 't is handiger om 't op mijn vriendin te steken :D

    K ben zelf ook benieuwd naar 't resultaat... we zien wel :D
     
  11. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Pas maar op! Straks beginnen we nog over desmodromische klepbediening, nokkenasriemen, 90° blokhoeken, naloop, balhoofdhoeken, rebound en de stationaire sproeiermaten.

    :wink:
     
  12. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.820
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2015
  13. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Hehe :D Zelf ook motorrijder? :D
     
  14. marvin

    marvin Guest

    Ik ben zeker wel benieuwd naar updates.
    Maar de schade lijkt me nog best mee te vallen zo. Alleen wat kuipwerk, en mischien een clipon ofzo.
    Frame is nog wel recht en vork ook wel als ik het zo zie?
     
  15. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    De schade : - 2 velgen zijn total loss (magnesium is zo zacht als boter)
    - Remhendels en koppelingshendel, en linkse clipon
    - idd het kuipwerk ;)
    - achtervering is lek, ttz de gascilinder, maar ik moet die is nakijken want
    de voorvering is een luchtdrukgevulde Marzocchi, mss is de achterste
    ook bij te vullen ofzo...
    Het frame is nog recht (gelukkig) en de vork ook en ze veert nog. Eerst dacht ik dat het
    subframe scheef stond, maar bij nader onderzoek bleek het het plastic kapje van de
    koffer te zijn of de bevesstiging ervan... niks ergs dus.

    Ik heb er deze morgen dus nog een uurtje aan gewerkt, de voorste velg zat klem door
    een deuk die vasthaakte aan de remklauw, dus heb alles los gemaakt en de velg met
    een nhamer bewerkt zodat de moto toch al terug rolt, handiger als je eraan moet
    werken ;)

    Maar nu met het verder uitkleden van de achterkant, lijkt er daar wel een mooi plaatsje
    te zijn voor seatpipes :lol: , zeker omdat de motor achteraan wat hoger gaat gezet
    worden... Alleen met de voorkant ben ik er nog niet uit... die lelijke grote koplamp :evil:
    Suggesties hierover zijn welkom, alsook over de rest ;)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. Impreza-GTT

    Impreza-GTT Guest

    dit volg ik :p
     
  17. Bavo

    Bavo

    Lid geworden:
    11 mrt 2005
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Hove
    wow, ik ben een jaartje bezig geweest met mijn suzuki AC-50, hij is tot de kader uiteen geweest, herspoten en weer opgebouwd. ik moet nog enkele stukjes vinden (zoals een uitlaat grille in chromé) maar ik rijd er al mee rond. :D ik ga di zeker volgen hoor :!:
    en voor je koplamp: wat dacht je van 2 ronde lampen? die je mooi in de kuip laat passen met glasvezel en epoxy (en een likje verf)
    greetz
     
  18. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Mjja ms wel maar ik wacht nog even op de catalogus van Stein Dinse. Die hebben een hoop
    Ducati-onderdelen en ook tuningspullen enz te koop, mss dat er daar een koplamp bijzit die me aanspreekt. Mss van een ander model duc ofzo... 't Moet hem er in elk geval wat jonger
    doen uit zien van voren, want ik denk dat ze die lamp in 1987 zelfs al ni echt mooi vonden ;)

    Welk is da juist zo nen ac50?
     
  19. Bavo

    Bavo

    Lid geworden:
    11 mrt 2005
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Hove
    ik wil best wel een foto uploaden hoor, maar als je even googelt vind je direkt een paar modellen....
    ik heb een rood- paarsachtige, een soort metallic kleur nog voor metallic bestond :D
    greetz
     
  20. rs4evo3

    rs4evo3 Guest

    dat zijn zeker intressante motoren, mijn vader rijd een honda vtr 1000 firestorm twin;) de kenner weet waar ik het over heb. die dingen trekken super hard op en ik kan echt niet wachten tot ik me rijbewijs heb. het mooiste van v twin of v four motoren vind het geluid zeker van een honda vtr of vfr en natuurlijk van een duc met open termognoni;s.

    mvg jarno
     

Deel Deze Pagina