mijn nieuw project

Heb deze week een EC 135 500 size aangeschaft. de is van Heliartist en heb hem in Duitsland besteld. kleur wit.
Ga hem spuiten in de ral 1016 kleur om er een trauma heli van te maken.
De uitvoering zal ÖAMTC Steiermark zijn. De belettering heb ik al klaar met de daarbij behorende stickers.
Ook wil ik er verlichting inbouwen en daar schiet mijn kennis te kort.
Graag wil ik van u advies hoe deze a: in te bouwen en b: hoe aan te sluiten.:confused: heb een 6 kanaalszender Spectrum DXI 6
Ik had gedacht de verlichting van Heliartist aan te schaffen.
In afwachting van jullie reactie en alvast bedankt.

Een dx 6 heeft 6 kanalen, dus heb je alles nodig om je heli te besturen.

Dus kun je de lichten niet schakelbaar maken.

Liefst zou je een losse bec recht van de accu op je lichten moeten zetten
Als er dan iets misgaat, blijft je besturing iig intact
Evt een los schakelaartje ergens tussen zetten, zodat je alsnog voor de vlucht alles aan of alles uit kunt zetten

verlichting

Hi,
Ga eens kijken bij: http://www.leds-buy.nl/contacts/
Deze mensen hebben alles op led gebied en ween er alles van.
Om de verlichting aan/uit te zetten kun je een afgedankte servo gebruiken: haal de servo uit elkaar. Je houd dan het printje, motortje en aansluitkabel over.
Verwijder de motor en verbindt de led draden aan de contacten waar de motor aan zat.
Je kunt dan de verlichting middels de zender aan/uit zetten.
Wil je meer weten? 06 57704148

Succes ;)

Hi, nog even over de aansluiting.
Ik heb een vliegtuig waarbij alle 6 kanalen van mijn zender zijn gebruikt.
De verlichting is zo aangesloten dat, zodra de lipo gestekkerd wordt, de verlichting gaat branden.; Nav- en landingslichten zijn dus altijd aan wanneer er gevlogen wordt.

Succes

Hi,
Ga eens kijken bij: http://www.leds-buy.nl/contacts/
Deze mensen hebben alles op led gebied en ween er alles van.
Om de verlichting aan/uit te zetten kun je een afgedankte servo gebruiken: haal de servo uit elkaar. Je houd dan het printje, motortje en aansluitkabel over.
Verwijder de motor en verbindt de led draden aan de contacten waar de motor aan zat.
Je kunt dan de verlichting middels de zender aan/uit zetten.
Wil je meer weten? 06 57704148

Succes ;)

Dat heeft geen nut als je geen vrij kanaal hebt..

bedankt

Allen bedankt voor jullie reacties. Heli inmiddels klaar, nu nog afstellen en vliegen.
Heb de verlichting aangesloten op het Bindkanaal, deze was vrij en alles werkt prima.

foto's?
Welke verlichting is het nu geworden?
RICHARD.

Bedankt voor je reactie. ik heb er verlichting ingebouwd van Heliartist. was veel makkelijker dan dat ik dacht. Het is vooral mijn onwetendheid. Sinds mijn pensioen heb ik de hobby ontdekt. Mijn Trauma heli is nu klaar. heb er al een paar keer voorzichtig mee gevlogen.
Volgende week laat ik alles nog een keer goed afstellen bij Heliparts. Daar heb ik de Trex 500 gekocht. Uit mijn Emailadres zou je kunnen lezen dat mijn oorsprong in Oostenrijk ligt. vandaar dat de Heli is uitgevoerd als Chritophorus 12 met als standplaats Graz de hoodstad van Steiermark.
Nu nog even uitvinden hoe ik de foto's op dit forum krijg dan kun je het resultaat zien.

Mdet vriendelijke groet.
Hubert Nooten.

Back