Mijn nieuwe aanwinst!!!!!!!

Discussie in 'Model truckers' gestart door rottierood, 13 feb 2005.

  1. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Gisteren heeft mijn Mercedes Benz er een broertje bij gekregen.Het betreft een Tamiya King Hauler compleet met bij behorende trailer.Een nieuw project is geboren!!!!!!
    Even twee foto's............
    [​IMG]
    [​IMG]

    Uiteraard word de truck uit elkaar gehaald,gespoten en onderdelen worden aangepast en vernieuwd.Ik hou jullie op de hoogte ervan.
    gr Marcel.
     
  2. tankie

    tankie Guest

    ziet er goed uit maar dat was oud nieuws he...

    wat ga je ervan maken??

    als je nog wat onderdelen nodig hebt ..pb dan ff...

    ik heb hier nog wel onderdelen liggen waar ikzelf niets meer mee doe

    voor een pakkie shag af te halen
     
  3. kor

    kor

    Lid geworden:
    30 okt 2003
    Berichten:
    92
    Locatie:
    biddinghuizen
    is dat die truck bij toemen vandaan??

    gr kor
     
  4. Smiley

    Smiley Guest

    Rottierood,

    In je bericht staat dat dingen worden vernieuwd en verbeterd,

    Is de truck dan in een redelijke slecht toestand, slecht onderhouden door de de vorige eigenaar??

    Want op het oog lijkt hij er heel goed uit te zien.

    MVG
    Vincent
     
  5. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Vincent,het valt allemaal wel mee hoor.De truck is voor 90% heel.Er zijn geen stukken uit de cabine of chassis.Maar een paar kritieke en breekbare onderdelen zijn weg.Waaronder een claxon die op het dak staat,een zonneklep boven het voorruit,ruitenwissers,1 oranje knipperlicht op het spatbord,en twee bovenste gedeeltes van de uitlaten.Is allemaal geen probleem,is leuk om dat (ook nu weer) zelf te maken.
    Het eerste onderdeel zit er al op,en dat is een dakspoiler van een Tamiya Mercedes truck.Deze had ik bij de rode trekker erbij gekregen.
    Ik zou hem eerst verkopen,maar nu kan ik hem mooi gebruiken voor deze truck.

    Al met al valt het reuze mee wat er aan mankeert.Volgens de man waar ik hem gekocht heb,ben ik al de vierde eigenaar.
    Het enige wat er wel nieuw op moet dat zijn een regelaar,servo's en een ontvanger/zender.
    Even een foto met de dakspoiler.
    gr Marcel
    [​IMG]
     
  6. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hee Kor,nee hoor,de truck komt uit St.Nicolaasga(friesland).Heb ik zaterdag opgehaalt.
    gr Marcel.
     
  7. Smiley

    Smiley Guest

    Rottierood,

    valt zo als je al aangaf allemaal wel mee.

    Het zijn kleine dingen, die onder volgens mij de catogorie slijtage vallen.

    De mercedes spoiler op je truck het heeft wel wat!!!

    Al met al, klinkt weer dat je een leuk prohect heb voor de komende tijd.

    MVG
    Vincent.

    PS; ik zou je als advies iets mee willen geven,
    het differentieel los te maken en kijken of de tandwielen allemaal nog goed zijn. zo ja, goed schoonmaken en op nieuw invetten. dan loopt hij weer als nieuw.

    ik heb het ook gedaan met mijn diffrentieel, die ik nu gebruik onder mijn truck, en hij loopt nu weer zeer soepel en stilletjes.

    Je hoef het niet te doen, het is een advies/tip.
     
  8. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
  9. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ja dat klopt,maar er komt toch niemand op.Staat er al voor de tweede keer op.En nu staat hij op de truck!!!!!hihihihi.
    gr Marcel.
     
  10. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Zal ik zeker doen,De motor heeft even proefgedraaid en maakt inderdaad wel wat herrie.De kleine cardanas was los geraakt,maar zit nu weer vast.Nu draaien allevier de wielen mee.Bedankt voor de tip,Vincent.
    gr Marcel.
     
  11. Guest

    Guest Guest

    Ben voorzichtig bezig geweest met de King Hauler.Althans zo heet hij nu.Hij krijgt een andere naam.
    Alle losse onderdelen losgeschroefd,de stickers verwijderd door middel van de fohn.De truck krijgt een donkerblauwe (staalblauw ook wel genoemd) kleur.Alle chrome onderdelen ga ik goed schoonmaken,want er ligt me een laag stof op!!!
    Maar voordat ik ga spuiten moet ik eerst nog de achterwand zo maken dat ik bij de accupack kan komen.Deze zit namelijk verborgen in de slaapcabine.
    Ook de spoiler moet ik bevestigen op de slaapcabine.
    Al met al ga ik rustig aan beginnen met deze truck op te knappen.
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  12. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Moet ik me eigen wel inloggen natuurlijk hè?
    gr Marcel.
     
  13. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik ben begonnen met het slijpen van de cabine.Met schuurpapier P1000 met water is de hele cabine mooi mat geslepen.Van de week wordt de eerste laag primer er op gespoten.

    Tevens ben ik bezig om de uitlaten te maken.Het bovenste gedeelte was door de tand des tijds afgebroken.Nu zitten er nieuwe uiteinde aan,gemaakt van alumionium ronde pijpjes.
    De trailer die er bij zit moet maar even wachten.Eerst de trekker,en dan de trailer.
    dit wordt vervolgt.............
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  14. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    hoe ga je de cabine weer dicht maken van achter? of helemaal niet
     
  15. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hee tizer,niet schrikken hoor,maar de achterzijde kan gewoon dicht.Het paneel is demontabel om bij de accupack en andere electronica te komen.Het paneeltje ligt los op de tafel (is niet te zien).Door middel van twee schuifjes kan het paneeltje los gehaald worden.hehehehe,er zit nog helemaal geen electronica in,alleen 1 servo.Regelaar,ontvanger/zender moet ik nog allemaal kopen.Maar daar wacht ik ff mee,want zoals je weet kost dat klauwen met geld.
    Maar het belangrijkste heb ik en dat is de truck met oplegger.
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  16. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    mischien een flinke bullbar erop 8)
     
  17. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    De eerste stap is gezet!Nadat ik alle onderdelen gedemonteert heb,ben ik begonnen met de cabine onder handen te nemen.Allereerst heb ik ruim een uur staan slijpen.Met schuurpapier P1000 nat geslepen.Dat is zondag gebeurt.
    Vandaag heb ik de cabine ontvet met wasbenzine en daarna met zwarte primer behandelt.
    De eindkleur is RAL 5004 donkerblauw.Vindt ik mooier dan zwart of wit.
    Hier een foto van de cabine in de primer.
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  18. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    De truck staat voor de eerste keer in de donkerblauwe kleur.Hierna nog 1 keer spuiten en dan staat hij vol in de verf.Dit keer heb ik Sigma solid hoogglans gebruikt voor de definitieve kleur.
    wordt vervolgd.......
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
  19. Ghost_Whiper

    Ghost_Whiper Guest

  20. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    De truck is klaar.Wat het spuiten betreft.Alle onderdelen zitten er weer op.Nu rest mij alleen nog het electrische gedeelte voor elkaar te krijgen.
    Hier in de sneeuw...........
    gr Marcel.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina